Gå til innhold

Lasselom/Lasse Matberg

Gjest Sunfl0wer

Anbefalte innlegg

Earlybird skrev (29 minutter siden):

En ting er vel om han «bare» var utro. Er ikke ulovlig. Men hun fremstiller dette som noe dypere… om han nå sier at hun har kreft og er alvorlig psykisk syk, så krysser man en normal grense for dusteoppførsel… kjent eller ikke.

Helt enig om dette er sant. 

Hun skriver jo at hun har masse bevis, men hun har ikke lagt frem noe av disse. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bonsaijenta skrev (13 minutter siden):

Han kan jo bare håpe hun slipper… 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (37 minutter siden):

Det at hun ikke har lagt frem bevis kan kanskje bety at hun bygger en sak mot han og har blitt rådet til å ikke legge frem bevis i meda. Utroskap er ikke ulovlig, men ærekrenkelse er. 

• Liker 7
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Earlybird skrev (18 minutter siden):

Han kan jo bare håpe hun slipper… 

Det er jo synd for henne da.

Jeg har aldri hørt om henne før, og per nå er hun kjent som den forsmådde eksen til en C-kjendis og med bakgrunn som lege diagnostiserer et annet menneske og offentliggjør dette via sin åpne instaprofil. Ikke en lege jeg hadde satt min tillit til uansett hvor ille Lasse Lom har vært mot henne. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (4 minutter siden):

Om det hadde kommet frem at mannen min hadde vært utro, enten en gang eller flere ganger, så hadde det vært utrolig kjipt, et sjokk og det hadde blitt slutt. 

Men, utroskap forekommer i mange forhold, det er hverken oppsiktsvekkende eller grunn til lynsjestemning. Så hadde det skjedd meg så hadde jeg nok etterhvert kostet det av meg og gått videre i livet 

Hadde mannen min derimot i tillegg til å være utro gått rundt å løyet på meg psykisk sykdom og KREFT (jeg er uhelbredelig kreftsyk, man lyver flate meg ikke på et annet menneske kreft) for å få meg til å fremstå både gal og fysisk syk og dermed bli sett på som en helt som holder ut i ekteskapet…….det derimot hadde vært utilgivelig og mye styggere enn utroskap 

I en sånn situasjon så hadde utroskapen vært det minste problemet, men jeg ville ha hatt et sterket behov for å renvaske meg selv fra psykisk sykdom og ikke-eksisterende kreft! 

Synne er nyutdannet lege, på staren av en karriere hun skal bygge opp. Såklart vil hun ikke starte arbeidslivet og karrieren med et rykte som er satt ut av en offentlig person med stor rekkevidde om at hun er psykisk og fysisk syk! Hvem vil ansette og satse på en sånn person? Som nyutdannet legestudent så er man ikke ferdig utdannet lege, man er bare ferdig med selve skolen. Det er en kamp om beinet for å få en fot innenfor videre utdanning innen det hun ønsker å jobbe som, om det er almennlege eller pediatri. Først må hun få seg jobb som LIS1-lege, deretter LIS2-lege (tidligere kalt turnuslege),helst innen ett fagområde/avdeling hun etterhvert ønsker å spesialisere seg i. Deretter venter gruppe 1-tjeneste, selve spesialiseringen. Hun har en årelang klatre-prosss foran seg, og med et sånt rykte som Lasse har satt ut om henne så blir det vanskelig å få de jobbene hun ønsker hvis hun ikke får renvasket navnet og ryktet sitt. Hun er bare i midten av 20-årene og har en lang karriere og mye hard jobbing foran seg. En karriere som Lasse kan ha ødelagt hvis hun bare lar det gå uten å benekte ryktene 

Mannen min er 46 år, er overlege og spesialist og holde nå på å ta doktorgrad/forskning, så jeg har peiling på hvordan legeyrket funker og hvor mye det krever av en som akkurat har blitt ferdig med studiet. Legeyrket er et hierarki, og jeg har selv sett hvor lite som skal til før en karriere er lagt i grus da vi har vært sammen siden han gikk på studiet og jeg har sett hvordan flere fra samme kull har endt opp

Så hvorfor skal ikke Synne få renvaske navnet og ryktet sitt? Hvorfor skal ordene til en influencer som har mange følgere i flere land få stå uimotsagt bare pga han er «kjekk» og «sexy» (personlig så finner jeg han ikke kjekk og sexy i det hele tatt; han er en posør, en påfugl i mine øyne) og dermed risikere å ødelegge karrieren til ei kvinne som akkurat er ferdig med et langt og tøft studie? Er det det at hun både er smart og pen som gjør det at hun nå tar til motmæle vanskelig å svelge? Hvorfor skal hun ta hensyn til Lasse og vente til etter SVD når han ikke akkurat har tatt hensyn til henne?

Utroskap er ikke ulovlig, men å lyve om at noen er psykisk og fysisk syk er ærekrenkende, og ærekrenkelse er ikke lovlig i Norge 

Det du sa! 🙌

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (2 minutter siden):

Det at hun ikke har lagt frem bevis kan kanskje bety at hun bygger en sak mot han og har blitt rådet til å ikke legge frem bevis i meda. Utroskap er ikke ulovlig, men ærekrenkelse er. 

Da håper jeg for hennes del at hun gjennomfører det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (7 minutter siden):

Om det hadde kommet frem at mannen min hadde vært utro, enten en gang eller flere ganger, så hadde det vært utrolig kjipt, et sjokk og det hadde blitt slutt. 

Men, utroskap forekommer i mange forhold, det er hverken oppsiktsvekkende eller grunn til lynsjestemning. Så hadde det skjedd meg så hadde jeg nok etterhvert kostet det av meg og gått videre i livet 

Hadde mannen min derimot i tillegg til å være utro gått rundt å løyet på meg psykisk sykdom og KREFT (jeg er uhelbredelig kreftsyk, man lyver flate meg ikke på et annet menneske kreft) for å få meg til å fremstå både gal og fysisk syk og dermed bli sett på som en helt som holder ut i ekteskapet…….det derimot hadde vært utilgivelig og mye styggere enn utroskap 

I en sånn situasjon så hadde utroskapen vært det minste problemet, men jeg ville ha hatt et sterket behov for å renvaske meg selv fra psykisk sykdom og ikke-eksisterende kreft! 

Synne er nyutdannet lege, på staren av en karriere hun skal bygge opp. Såklart vil hun ikke starte arbeidslivet og karrieren med et rykte som er satt ut av en offentlig person med stor rekkevidde om at hun er psykisk og fysisk syk! Hvem vil ansette og satse på en sånn person? Som nyutdannet legestudent så er man ikke ferdig utdannet lege, man er bare ferdig med selve skolen. Det er en kamp om beinet for å få en fot innenfor videre utdanning innen det hun ønsker å jobbe som, om det er almennlege eller pediatri. Først må hun få seg jobb som LIS1-lege, deretter LIS2-lege (tidligere kalt turnuslege),helst innen ett fagområde/avdeling hun etterhvert ønsker å spesialisere seg i. Deretter venter gruppe 1-tjeneste, selve spesialiseringen. Hun har en årelang klatre-prosss foran seg, og med et sånt rykte som Lasse har satt ut om henne så blir det vanskelig å få de jobbene hun ønsker hvis hun ikke får renvasket navnet og ryktet sitt. Hun er bare i midten av 20-årene og har en lang karriere og mye hard jobbing foran seg. En karriere som Lasse kan ha ødelagt hvis hun bare lar det gå uten å benekte ryktene 

Mannen min er 46 år, er overlege og spesialist og holde nå på å ta doktorgrad/forskning, så jeg har peiling på hvordan legeyrket funker og hvor mye det krever av en som akkurat har blitt ferdig med studiet. Legeyrket er et hierarki, og jeg har selv sett hvor lite som skal til før en karriere er lagt i grus da vi har vært sammen siden han gikk på studiet og jeg har sett hvordan flere fra samme kull har endt opp

Så hvorfor skal ikke Synne få renvaske navnet og ryktet sitt? Hvorfor skal ordene til en influencer som har mange følgere i flere land få stå uimotsagt bare pga han er «kjekk» og «sexy» (personlig så finner jeg han ikke kjekk og sexy i det hele tatt; han er en posør, en påfugl i mine øyne) og dermed risikere å ødelegge karrieren til ei kvinne som akkurat er ferdig med et langt og tøft studie? Er det det at hun både er smart og pen som gjør det at hun nå tar til motmæle vanskelig å svelge? Hvorfor skal hun ta hensyn til Lasse og vente til etter SVD når han ikke akkurat har tatt hensyn til henne?

Utroskap er ikke ulovlig, men å lyve om at noen er psykisk og fysisk syk er ærekrenkende, og ærekrenkelse er ikke lovlig i Norge 

🙏🙏🙏

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (21 minutter siden):

Det er jo synd for henne da.

Jeg har aldri hørt om henne før, og per nå er hun kjent som den forsmådde eksen til en C-kjendis og med bakgrunn som lege diagnostiserer et annet menneske og offentliggjør dette via sin åpne instaprofil. Ikke en lege jeg hadde satt min tillit til uansett hvor ille Lasse Lom har vært mot henne. 

Dette er jeg helt enig i. Jeg har forøvrig vært i et forhold med fysisk og psykisk mishandling , men kunne aldri falt meg inn å ta dette offentlig uansett. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig i det du skriver. Syns det er veldig tøft gjort av Synne som ikke er en offentlig person å stå fram med noe så personlig når Lasse fremstår som relativt populær i media.

Bare en liten rettelse: LIS1 er turnuslege, LIS2 er spesialisering innen medisin/kirurgi, mens LIS3 er spesialisering innen grenfelt, feks fra kirurgi til Gastro. Men det er uansett en langvarig prosess, og jeg skjønner veldig godt at Synne vil renvaske navnet sitt. Jeg hadde forøvrig hatt full forståelse uansett utdanning og jobb.

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (7 minutter siden):

Er det så overraskende? En kjekk, muskuløs mann vil alltid holde på slik.

Vil en hver kjekk muskuløs mann rettferdiggjøre utroskap ved å si at samboeren hans er psykisk syk, at hun har kreft og han derfor ikke kan gå fra henne? 
Det har jeg vansker for å tro. 

• Liker 11
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (38 minutter siden):

Dette er jeg helt enig i. Jeg har forøvrig vært i et forhold med fysisk og psykisk mishandling , men kunne aldri falt meg inn å ta dette offentlig uansett. 

Jeg har også vært i et forhold skremmende likt det hun beskriver da jeg var yngre. Ikke en offentlig person, men med status som kom med yrke og utseende som «høy og mørk». Jeg husker følelsen av å ha skudd en gullfugl, men som i realiteten var et kadaver med sminke. Følelsen av å ha blitt så til de grader lurt, utnyttet og blottlagt. Tap av livskvalitet, følelse av skam og krenkelse! Å høre fra andre i etterkant hva som ble sagt om meg, var helt banalt. Sjuke greier... Tror man bare må oppleve det for å forstå det. 

Jeg gikk videre i stillhet. Godt nettverk rundt som så, passet på og hjalp meg ut før det ble for ille. ( oppriktig lei meg på vegne av de som omgås han som evt kjæreste, venn, kollega eller familiemedlem!) 
Det grusomt å havne i et kjærlighetsforhold med en slik, fordi de forer seg på sjelen din. 
Jeg forstår 110% hvorfor hun føler at hun må si noe. Det handler om ærekrenkelse. 
Om det «bare er utsagn sagt i affekt» regner jeg med hun er klar over at han kan agere på det. At hun faktisk sier noe, forteller kanskje om alvorlighetsgraden? 

Jeg vet og har kjent på kroppen hvilke bunnløse grenser en slik person opererer med, og angrer på at jeg ikke identifiserte lovbruddene av det som foregikk. Kanskje derfor denne saken engasjerte meg overraskende mye…  

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (1 time siden):

Nei, men nå har hun tatt det skrittet. Og nå må hun bare gjennomføre det hun evt har tenkt å gjøre for å renvaske navnet sitt. Slik det er nå, ser det ikke bra ut for henne og hennes navn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

—— snipp, snipp

Jeg reagerer i grunnen litt på hvordan du omtaler påstander om «psykisk syk», som noe man må «renvaske seg fra», og som ærekrenkelser. Det å omtale det slik gir noen implikasjoner som bidrar til stigma. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (5 timer siden):

Hadde tenkt akkurat det samme som deg, hadde det ikke vært for at jeg selv har hatt en sånn person i livet mitt. 

Dette er ingen forsmådd eks, det handler heller ikke om utroskap. Dette handler om mishandling. Av en person som ikke engang forstår rekkevidden av det han har gjort. For sånne mennesker som Lasse kommer aldri til å innse egne feil. 

En sånn person tok flere år av mitt liv, hadde aldri trodd at jeg skulle bli så ødelagt av ett eneste menneske. Jeg som er sterk, tøff, står opp for meg selv og snakker meg ut av det meste. Men en narsissist klarte jeg ikke å komme unna. Man forstår det ikke før man sitter fast i nettet. Heldigvis har jeg kommet meg unna nå. 

Er veldig tøft og modig når man tar opp kampen med en sånn person. Føler virkelig med henne, eksene hans og familien hennes. 

Jepp. Har sett et oppegående, ressurssterkt menneske visne ved siden av et slikt menneske, det er helt forferdelig å se, bare et skall igjen. Det er utrolig skremmende hva slags makt noen kan få over andre og hvor utrolig ødeleggende det er for mange rundt. Jeg ser poenget at man kan droppe å gå offentlig ut med det, men fy flate jeg forstår så godt at hun gjør det! 
Når man har hatt noen sånne i livet sitt så kjenner man de igjen i hverdagen; en sjef, mennesker man møter på jobb… Man lærer seg også å forholde seg til dem uten å bli dratt inn inn i nettet deres…

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert mye av det hun sier som er sant, kanskje alt, men det vet bare de to.

Sånn ellers er han egentlig lite tiltrekkende der han deiger seg foran kamera, og slenger håret på CBE-vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuppa skrev (2 timer siden):

Jeg er helt enig i det du skriver. Syns det er veldig tøft gjort av Synne som ikke er en offentlig person å stå fram med noe så personlig når Lasse fremstår som relativt populær i media.

Bare en liten rettelse: LIS1 er turnuslege, LIS2 er spesialisering innen medisin/kirurgi, mens LIS3 er spesialisering innen grenfelt, feks fra kirurgi til Gastro. Men det er uansett en langvarig prosess, og jeg skjønner veldig godt at Synne vil renvaske navnet sitt. Jeg hadde forøvrig hatt full forståelse uansett utdanning og jobb.

Takk :) og takk for rettelser, jeg er klar over det, men det gikk litt fort i svingene da jeg skrev og forenklet det ned vel mye :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Jobbermedbarn skrev (2 timer siden):

Jepp. Har sett et oppegående, ressurssterkt menneske visne ved siden av et slikt menneske, det er helt forferdelig å se, bare et skall igjen. Det er utrolig skremmende hva slags makt noen kan få over andre og hvor utrolig ødeleggende det er for mange rundt. Jeg ser poenget at man kan droppe å gå offentlig ut med det, men fy flate jeg forstår så godt at hun gjør det! 
Når man har hatt noen sånne i livet sitt så kjenner man de igjen i hverdagen; en sjef, mennesker man møter på jobb… Man lærer seg også å forholde seg til dem uten å bli dratt inn inn i nettet deres…

Er så "deilig" når andre forstår hvilken påkjenning dette er. Misforstå meg rett. 

Har vært ute så mange vinternetter i mitt liv, møtt på mye motgang allerede som barn i livet. Og kjempet meg gjennom alt og føler jeg kom styrket ut av det meste. Men jeg skulle bli godt voksen før jeg opplevde at ett eneste menneske fikk så overtak og makt over meg som denne personen. Helt hjelpeløs ble jeg. Og jeg anser meg som både oppegående og ressurssterk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
bonsaijenta skrev (7 timer siden):

Har hatt en sånn person i livet mitt. En kjent en også. Men ble sammen før han ble kjent. 

Det kunne aldri falt meg inn å utlevere han på den måten. Jeg er glad og lykkelig over å være ferdig med han og har kommet meg videre. Jeg bruker ikke mere tid på å dvele ved det. 

Jeg er imot offentlig gapestokk og uten konkrete bevis, så fremstår man som en bitter eks. Og attpåtil øse ut med diagnoser på den måten og med hennes bakgrunn som lege. Dessverre for henne.  Det holder ikke å komme med personlige erfaringer fra flere ekser. Det er vel heller ikke ulovlig å være utro. 

Hun ble vel sammen med han etter at han ble kjent? Det burde vel allerede ringt noen bjeller da. Har aldri hørt om han før etter Farmen kjendis. 

Når Lasse går løs på familien hennes og attpåtil sprer grove løgner om henne, da synes jeg det er greit at hun forsvarer seg offentlig. 

Ellers er jeg generelt enig i det du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...