Gå til innhold

Ville du valgt dusjkabinett for å øke levetiden på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Nevian skrev (På 24.8.2022 den 17.56):

Jeg ville valgt dusjhjørne - og jeg er til og med rørlegger :laugh:

Haha, så bra! 😅

Har dusjhjørne med nedfelt kant, og det er null stress. Dusjkabinettet hev vi ut når vi flyttet inn.

Endret av Sen ve ben
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Rett på flis forringer ikke levetiden på moderne bad, det er en myte. 

På ene badet har vi fått støpt en benk i en stor dusjnisje. Usikker på om det erstatter en dusjstol, men er i alle fall en veldig stilren løsning, som samtidig gir mye plass. 

Anonymkode: d8667...e81

Jeg tenkte mer på faren for vannlekkasje, badet er i 2. Etasje (beklager jeg ikke nevnte det). Pluss problemet å få rengjort skikkelig mellom flisene.

Vi skal se på muligheten med benk, men det kan ikke erstatte helt da dusjstolen har hull i seg, og man blir avhengig av hvor dusjhode står. Men ville gjerne ha benk heller enn stolen, for den er stygg, men funksjon er mye viktigere nå enn utseende. Benken må være ganske langt ut fra vegg for å bli praktisk, og da blir jo dusjen mye større.

Anonymkode: 13980...cb6

Skrevet

Dusjhjørne. Skal aldri ha kabinett igjen. 

Det er MYE lettere å rengjøre et dusjhjørne, enn et kabinett. Og ja, jeg har hatt begge deler. Aldri kabinett igjen. 

Anonymkode: b90f3...ef7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 7.50):

Dusjhjørne er mye penere. 

Og om du har tenkt å bo der resten av livet/så lenge som overhode mulig, så bør du tenke fremkommelighet. Det er deprimerende å tenke på, men en dag vil du ikke være like god til beins, du vil trenge en stol i dusjen og et håndtak for å komme deg inn. Et kabinett slik jeg ser det for meg (når har jeg ikke sett mye i kabinettenes verden) er lite handicapvennlig.

Anonymkode: 48f5f...179

Men kan enkelt fjernes når den dagen kommer.

Anonymkode: f0ffc...39d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenkte mer på faren for vannlekkasje, badet er i 2. Etasje (beklager jeg ikke nevnte det). Pluss problemet å få rengjort skikkelig mellom flisene.

Vi skal se på muligheten med benk, men det kan ikke erstatte helt da dusjstolen har hull i seg, og man blir avhengig av hvor dusjhode står. Men ville gjerne ha benk heller enn stolen, for den er stygg, men funksjon er mye viktigere nå enn utseende. Benken må være ganske langt ut fra vegg for å bli praktisk, og da blir jo dusjen mye større.

Anonymkode: 13980...cb6

Vi har bad i ulike etasjer her og, det har aldri vært en bekymring. 

Vedrørende fliser forstår jeg ikke all klagingen over renhold i denne tråden. Her vasker vi over en gang i uka. En gang i året går vi grundigere til veis med lite munnstykke på damvasker, lar det tørke, og impregnerer så. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har bad i ulike etasjer her og, det har aldri vært en bekymring. 

Vedrørende fliser forstår jeg ikke all klagingen over renhold i denne tråden. Her vasker vi over en gang i uka. En gang i året går vi grundigere til veis med lite munnstykke på damvasker, lar det tørke, og impregnerer så. 

Jeg synes fliser er noe dritt å rengjøre, men etter at jeg kjøpte meg dampvasker er det mye mindre stress!

Anonymkode: 6caa9...b9c

Skrevet

Hadde aldri valgt dusjkabinett pga estetikken 😅 har til gode å se et fint dusjkabinett, synes de ødelegger ellers freshe bad.

Anonymkode: 40f8f...186

• Liker 4
Skrevet

Dusjhjørne er finest. Vi har dusjkabinett med badekar i, fordi vi har små barn og et vindu midt i dusjsonen. 

Anonymkode: 08420...b5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes fliser er noe dritt å rengjøre, men etter at jeg kjøpte meg dampvasker er det mye mindre stress!

Anonymkode: 6caa9...b9c

Kanskje derfor jeg tenker lite på det. Synes imidlertid det var ok før også. Men vi er to voksne, tørker bort såperester regelmessig før de får satt seg. Så følte jo aldri at det ble noe særlig med skit å få opp. 

Men, ja, dampvasker. Før det var jo mye et herk. Kjøkkenvifta, gjenstridig fett på kjøkkenet, flekker på sofaer, armaturer, små kriker og kroker, stryking av klær... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 14.10):

Jeg ville gått for dusjkar, som er en mellomting. Da er det et gulv i dusjen, men vegger som i et dusjhjørne. Det beste fra begge verdener. Velg en nett og fin en, gjerne nedbygd i gulvet, da er det ikke store kanten å gå over

Anonymkode: f237d...07e

Hadde også valgt dusjkar. Slipper å dusje rett på gulvet, men føles og ser penere ut enn vanlig dusjkabinett.  Og større fleksibilitet på hva slags dører du vil kombinere karet med!

Skrevet

Beror på hvor grundig jobb som ble gjort da badet ble bygget.  25 år gammelt bad her og meget grundig arbeid. Har dusjhjørne -på fliser. Holder seg så fint at jeg velger å beholde det.

Anonymkode: 3eef7...1ab

Skrevet

Dusjhjørne. Pga renslighet. Kabinett er så vanskelig å vaske. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...