AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #41 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det har vært veldig på mote siste 10 årene, så ‘en gammeldags’ løsning er det ikke akkurat. Men tror folk nå i senere tid har sett det ikke funker så godt, selv om det ser flott ut. Anonymkode: decf5...651 Leste tråden nå. Tydeligvis at mange fortsatt følger moten og syns dusjkabinett er mindre pent fordi det er ‘ut’. Vi har begge deler. Dusjkabinett oppe og dusjhjørne nede i nyopppusset kjeller. Vi ble overtalt til hjørnet fordi det var penere og mer praktisk. Jeg syns derimot det er litt upraktisk og ubehagelig. Vi forsøker å droppe varme i gulvet for å spare strøm og dermed blir det ekstra kalde tær på vei inn i dusjen. Det blir også alltid mye vannsøl og vi må bruke lang tid på å tørke gulvet etterpå. Syns også flisene er vanskeligere å holde rene en porselen dusjkabinett. Men dette kan ha med flisene våre å gjøre, som kanskje er mer estetisk fine enn de er praktiske🤔🙃 Siden du allerede ser ut til å holde en knapp på dusjkabinett, så ville jeg gått for det var jeg deg. Men ville spandert på meg god kvalitet som er lett å rengjøre. Nå det gjelder å komme til under sluken er jeg nokså sikker på de fleste dusjkabinett er lagt slik at dette skal være lett i dag. Vi hadde et gammelt dusjkabinett før vi pusset opp hvor dette ikke var mulig og fikk beskjed at takstmann at ‘ingen hadde’ slike dusjkabinett i dag og anbefalte oss på det sterkeste å oppgradere det uavhengig av om vi skulle pusse opp badet eller ikke. Anonymkode: decf5...651 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #42 Skrevet 25. august 2022 Dusjhørne, uten tvil. Det ser mye mer stilrent ut. Og man kan brette dørene helt inn. Har aldri sett en pen løsning med kabinett, det blir en kloss i rommet uansett. Et moderne bad tåler helt fint dusjing rett på fliser, ellers er det ikke korrekt bygd. Anonymkode: d8667...e81 8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #43 Skrevet 25. august 2022 Vi har dusjhjørne på våre to bad, og kabinett i utleieleiligheten. Anonymkode: c152f...c25 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #44 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dusjhørne, uten tvil. Det ser mye mer stilrent ut. Og man kan brette dørene helt inn. Har aldri sett en pen løsning med kabinett, det blir en kloss i rommet uansett. Et moderne bad tåler helt fint dusjing rett på fliser, ellers er det ikke korrekt bygd. Anonymkode: d8667...e81 Det tåler det ca 10-15 år, så er det mindre lurt. Vi har gått for funksjon foran stilrent. Jeg hater å vaske fuger og fliser, og setter pris på at jeg ikke får vannskader på huset Anonymkode: ec134...dca 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #45 Skrevet 25. august 2022 Dusjhjørne er mye penere. Og om du har tenkt å bo der resten av livet/så lenge som overhode mulig, så bør du tenke fremkommelighet. Det er deprimerende å tenke på, men en dag vil du ikke være like god til beins, du vil trenge en stol i dusjen og et håndtak for å komme deg inn. Et kabinett slik jeg ser det for meg (når har jeg ikke sett mye i kabinettenes verden) er lite handicapvennlig. Anonymkode: 48f5f...179 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #46 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det tåler det ca 10-15 år, så er det mindre lurt. Vi har gått for funksjon foran stilrent. Jeg hater å vaske fuger og fliser, og setter pris på at jeg ikke får vannskader på huset Anonymkode: ec134...dca Har vært huseier i 20 år, uten problem med vannskader. Fliser er null stress. Du må rense, og så impregnere, en gang i året, så holder det seg pent. Anonymkode: d8667...e81 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #47 Skrevet 25. august 2022 Må jo ikke absolutt være flisgulv til dere som klager over det da Anonymkode: 6dd3d...6f6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #48 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må jo ikke absolutt være flisgulv til dere som klager over det da Anonymkode: 6dd3d...6f6 Neste gang jeg pusser opp blir det mikrosegment. Selv om jeg ikke har noe i mot å rengjøre fliser Men elsker hvordan det ser ut. Anonymkode: d8667...e81 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #49 Skrevet 25. august 2022 Jeg ville gått for dusjkar, som er en mellomting. Da er det et gulv i dusjen, men vegger som i et dusjhjørne. Det beste fra begge verdener. Velg en nett og fin en, gjerne nedbygd i gulvet, da er det ikke store kanten å gå over Anonymkode: f237d...07e 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #50 Skrevet 25. august 2022 Vi skal snart pusse opp bad selv, det er 30 år gammelt med kabinett. Vi tenker å gå for en mellomløsning, altså i stedet for å dusje rett på flisene så vil vi ha noe å stå på der. Kanskje nedfelt, vet ikke om det går enda. Og så glass rundt. Grunnen er at jeg trenger dusjstol, og det er så utrolig knotete å ha i kabinett. Mannen må ta det ut for å få plass til dusjen, og jeg sitter helt inntil alt når jeg dusjet. Tanken er å få større plass til dusjen uten kabinett. Vil derfor ha en litt stor dusj og som ikke er rett på flis, det for å forlenge levetiden. Men gjenstår å se om det går rent praktisk. Anonymkode: 13980...cb6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #51 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville gått for dusjkar, som er en mellomting. Da er det et gulv i dusjen, men vegger som i et dusjhjørne. Det beste fra begge verdener. Velg en nett og fin en, gjerne nedbygd i gulvet, da er det ikke store kanten å gå over Anonymkode: f237d...07e Det virker jo som det verste av begge verdener? Jeg mener, vi som foretrekker dusjhjørne vil at det skal gå mest mulig i ett med alt på badet. De som vil ha kabinett mener det forringer levetiden på bådet, og forårsaker fuktskader, å dusje rett på gulvet. Anonymkode: d8667...e81 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #52 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal snart pusse opp bad selv, det er 30 år gammelt med kabinett. Vi tenker å gå for en mellomløsning, altså i stedet for å dusje rett på flisene så vil vi ha noe å stå på der. Kanskje nedfelt, vet ikke om det går enda. Og så glass rundt. Grunnen er at jeg trenger dusjstol, og det er så utrolig knotete å ha i kabinett. Mannen må ta det ut for å få plass til dusjen, og jeg sitter helt inntil alt når jeg dusjet. Tanken er å få større plass til dusjen uten kabinett. Vil derfor ha en litt stor dusj og som ikke er rett på flis, det for å forlenge levetiden. Men gjenstår å se om det går rent praktisk. Anonymkode: 13980...cb6 Rett på flis forringer ikke levetiden på moderne bad, det er en myte. På ene badet har vi fått støpt en benk i en stor dusjnisje. Usikker på om det erstatter en dusjstol, men er i alle fall en veldig stilren løsning, som samtidig gir mye plass. Anonymkode: d8667...e81 4
Tiuren Skrevet 25. august 2022 #53 Skrevet 25. august 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Det har vært veldig på mote siste 10 årene, så ‘en gammeldags’ løsning er det ikke akkurat. Men tror folk nå i senere tid har sett det ikke funker så godt, selv om det ser flott ut. Anonymkode: decf5...651 Keramiske fliser med fuger er en gammel løsning (ottomanske riket, når det ble vanlig i våte rom vet jeg ikke men for leenge siden), men som du sier har det vært "topp" i noen 10år.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #54 Skrevet 25. august 2022 Dusjhjørne er best. Har det på et bad, og kabinett på det andre. Liker best å stå på gulvet når jeg dusjer, og hater å vaske kabinettet. Bygde for 22 år siden, og nå først må gulvet i dusjhjørne fuges om pga at fuger har blitt stygge. Anonymkode: d04c5...785 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #55 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det virker jo som det verste av begge verdener? Jeg mener, vi som foretrekker dusjhjørne vil at det skal gå mest mulig i ett med alt på badet. De som vil ha kabinett mener det forringer levetiden på bådet, og forårsaker fuktskader, å dusje rett på gulvet. Anonymkode: d8667...e81 Man dusjer da ikke rett på gulvet, men det er ikke vegger som på kabinett, så ikke klumpete som et kabinett. Karet er gjerne senker nede i gulvet. Det er pent. Har vært på slike bad i utlandet som er superfresh. Ikke så vanlig i Norge. Anonymkode: f237d...07e 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #56 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man dusjer da ikke rett på gulvet, men det er ikke vegger som på kabinett, så ikke klumpete som et kabinett. Karet er gjerne senker nede i gulvet. Det er pent. Har vært på slike bad i utlandet som er superfresh. Ikke så vanlig i Norge. Anonymkode: f237d...07e Søkte opp nå. Det er jo nærmest et kabinett. Der du i tillegg eksponerer flisene på veggen - noe de som ikke ønsker vann-på-flis, eller renhold av flis, ønsker. Anonymkode: d8667...e81 3
-venter- Skrevet 25. august 2022 #57 Skrevet 25. august 2022 Jeg er ung, men bruker tidvis krykker og alltid krakk i dusjen. Er så glad vi har nytt bad med nedsenket dusjhjørne. Lett å komme inn og ut. Lite søl ut i rommet også når det er nedsenket. Moderne sidesluk langs veggen gjør det lett å holde rent. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #58 Skrevet 25. august 2022 Med skikkelig grunnarbeid holder dusjhjørne like lenge. Kabinett er stygt og det samler seg slltid dritt i enkelte kriker og kroker. Anonymkode: ece25...897 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #59 Skrevet 25. august 2022 Dusjhjørne. Kabinett er skranglete plastikk. Anonymkode: 16d36...b13 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #60 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 17.01): Synes dusjhjørne er finest og enklest å holde rent. Jeg jobber i hjemmetjenesten og ser også at mange eldre strever med å komme seg inn i dusjkabinett. Anonymkode: a5a09...066 Men altså... 🤣 For oss som er 30 år er det ikke nødvendig å tenke på at det kan være vanskelig å komme seg inn i et dusjkabinett om 50 år. Da er gjerne badet pusset opp en gang eller to i mellomtiden. Vi har et bad fra 97 som vi må pusse opp innen noen år, og skal fortsette å ha dusjkabinett. Det finnes også dusjkabinett som er veldig lav nede, slik at det ikke er noe problem å komme seg inni for de som er bekymret for at de blir ustøtig om 50 år bare så det er sagt, men uansett er ikke fliser i seg selv tett, slik at man bør ikke dusje rett på gulv uten at man er 100% sikker på at det er tett under flisene. Og 100% sikker er man jo sjelden. Anonymkode: fc199...e5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå