Gå til innhold

Ville du valgt dusjkabinett for å øke levetiden på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis valget står mellom dusjhjørne med glassdører (dusje rett på flisene) eller dusjkabinett, hva ville du valgt?

Jeg heller mot dusjkabinett, for det øker levetiden på badet generelt når det ikke kommer vann på gulv og vegger daglig. Det er snakk om totaloppussing av et bad, og det jeg nå gjør, bør vare. Jeg vet at bad har en levetid på rundt 20 år, men med dusjkabinett kan badet holde ut min levetid. Altså at jeg slipper å pusse opp  badet en gang til. Jeg er i femtiårene nå.

Er sånn i tvil. Velge dusjkabinett eller dusjhjørne? Hva er andres tanker?

Anonymkode: 58a91...9fa

Skrevet

Dusjkabinett av god kvalitet, uten tvil. Det å dusje på fliser er en gammeldags løsning som og krever mer renhold.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Dusjkabinett uten den minste tvil.

Anonymkode: 27e33...6fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har dusjkabinett. Nå kan jeg endelig slappe av når jeg dusjer . Gammelt bad 

Anonymkode: 7e82f...379

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Valgte dusjkabinett, sikkert og enklere å rengjøre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville valgt et bra dusjkabinett

Anonymkode: 079f4...638

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare pass på at det er lett å komme til sluket om du velger dusjkabinett. Jeg har et halvtett sluk men får ikke flyttet dusjkabinettet for å komme til. Og det er noe sabla herk 

Anonymkode: fbf1f...315

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ville valgt dusjhjørne. Synes dusjkabinett er mye mer styr å vaske. Må dra det frem for å få vasket av støv på baksiden, og må ha det frem flere ganger i året for å rense sluken. 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare pass på at det er lett å komme til sluket om du velger dusjkabinett. Jeg har et halvtett sluk men får ikke flyttet dusjkabinettet for å komme til. Og det er noe sabla herk 

Anonymkode: fbf1f...315

Godt poeng! Det tenkte jeg ikke på. Det skal jeg huske.

Takk.

ts

Anonymkode: 58a91...9fa

• Liker 1
Skrevet
Just now, Mumsmums said:

Ville valgt dusjhjørne. Synes dusjkabinett er mye mer styr å vaske. Må dra det frem for å få vasket av støv på baksiden, og må ha det frem flere ganger i året for å rense sluken. 

Litt overrasket over svarene her, da dette er mine tanker også. Jeg synes det er mye vanskeligere å vaske et dusjkabinett enn fliser og glass. Det blir jo så mye støv og dritt bak og under, og er vanskelig/tungvindt å nå til...

Anonymkode: e629e...c55

• Liker 21
Skrevet (endret)

Vi måtte bytte ut dusjen, og valgte kabinett igjen.

Vet ikke om det er så mye enklere å holde rent, er mange kriker&kroker på et kabinett.

Vi valgte det fordi vi har lite bad,og syns det er mere praktisk fordi vannet renner ikke ut på gulvet.

Endret av flusa
  • Liker 4
Skrevet

Hvis du velger dusjkabinett så lag en enkel løsning for å gå over til dusjhjørne i fremtiden. Blir du dårlig til bens på dine eldre dager så er det kinkig å klatre opp i et kabinett. 

• Liker 8
Skrevet

Dusjhjørne. Er jo bare ekstra jobb med dusjkabinett, så det vil jeg ikke ha igjen.

Anonymkode: 0d623...c56

• Liker 10
Skrevet

Dusjhjørne, uten tvil. Synes dusjkabinett er en veldig kjip løsning. 

Legg heller klart opp til å kunne bytte til kabinett senere, så kan du tyne ett par år ekstra utav badet ditt på tampen av levetiden av badet.

Anonymkode: c45c2...b46

• Liker 14
Skrevet

Hvis du uansett skal renovere badet ville jeg laget dusjhjørne og sørget for god løsninger på sluk og gulv/vegg for enkel rengjøring og at det blir tett. Men håndverkere og garanti og hele pakka. Som over sier kan du jo bare sette inn dusjkabinett senere.

Anonymkode: 4447f...822

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Har dusjkabinett

Anonymkode: c05c4...1d3

• Liker 1
Skrevet

Dusjhjørne 

Anonymkode: 013a1...ee5

• Liker 4
Skrevet

Kanskje du ikke bor der om 20 år?

Ville valgt utifra det som passer meg best i nær fremtid. Ikke 20 år frem i tid.

Anonymkode: ac645...9f1

• Liker 5
Skrevet

Dusjkabinett, badet er ikke et rom jeg liker å bruke mer penger og energi  enn jeg må på. 

Anonymkode: 2b78c...6dc

• Liker 3
Skrevet

Synes dusjhjørne er finest og enklest å holde rent. Jeg jobber i hjemmetjenesten og ser også at mange eldre strever med å komme seg inn i dusjkabinett. 

Anonymkode: a5a09...066

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...