AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Mitt søsken sliter med overvekt og var hos legen i dag - uten å bli veid eller målt og uten info om videre oppfølging fikk hen resept og skulle starte på medisinene samme dag. Er dette normal prosedyre? Syntes det var veldig merkelig at resepten bare ble gitt uten noe som helst info. Anonymkode: 8b33a...eca
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Legen min spurte meg om BMI, men ellers ingenting. Anonymkode: 03450...78e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Jeg måtte ta blodprøver og komme tilbake for en ny time for resept. Jeg oppga vekt og BMI selv. Anonymkode: 2ca60...69c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Er jo ikke sikkert du vet alt om hva som skjedde på legetimen til ditt søsken da. Fint at hen får hjelp med overvekten, så kan du bare være en god søster og ikke legge deg opp i medisinske valg. Anonymkode: 9cce0...cfd 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 Kanskje hun ikke ville fortelle deg. Anonymkode: a8ff4...19e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 15.38): Mitt søsken sliter med overvekt og var hos legen i dag - uten å bli veid eller målt og uten info om videre oppfølging fikk hen resept og skulle starte på medisinene samme dag. Er dette normal prosedyre? Syntes det var veldig merkelig at resepten bare ble gitt uten noe som helst info. Anonymkode: 8b33a...eca De skal sjekke bmi, blodtrykk osv Anonymkode: c4d71...f1e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 Jeg fikk uten annen undersøkelse enn at jeg fortalte legen hva jeg veide. Leger ser jo gjerne på pasienten om de er så overvektig at de kan begynne på medisiner. De har jo også kontroll på historikken til pasienten, for jeg vet om en som måtte slutte på antidepressiva (eller noe sånt) før han fikk startet opp på mysimba. Det kan jo hende din bror eller søster fikk informasjon fra legen, uten å helt få det med seg? Eller var du med på legetimen selv? Uansett må jo søskenet ditt ta kontakt med legen ved alvorlige bivirkninger, også blir det nok uansett kontroll når resepten er brukt opp og han/hun må ha ny resept. Anonymkode: 85b60...d2b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): De skal sjekke bmi, blodtrykk osv Anonymkode: c4d71...f1e Kun hvis man får det på blå resept. Anonymkode: a8ff4...19e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 Jeg sa bare at jeg ville ha. Han sjekket om det var kontraindiksjoner på noen av de andre medisinene jeg går på. Har ikke vært på kontroll etterpå, men det føler jeg er min skyld. Har gått ned masse, så ingen tvil om at den fungerer. Betaler selv, så kanskje derfor det ikke ble tatt målinger? Anonymkode: 9ea51...b65
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Litt usikker på hvor mye mer informasjon du mener ditt søsken trenger i forhold til å starte på medisinene TS? Det med å lese pakningsvedlegget er jo en greie forlk flest lar vær men som gir mye informasjon, ut over dte skriver normalt sett ikke leger ut medisiner som ikke kan kombineres med evt andre medisiner pasienten går på osv. HVa med som en annen sier og bare støtte ditt søsken i prosessen som er startet og ikke være så vitebegjærlig, pågående eller utfordrende? Anonymkode: 7f6f2...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå