AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Føler det er ubehagelig at mine foreldre ikke tar hensyn til mine meninger vedrørende mine barn. De mener jeg er hysterisk. Dette tærer på mitt forhold til dem. Eksempler: de har en firhjuling (stor atv) og mener det er helt uproblematisk at min 3 -åring sitter på uten å bruke hjelm eller annet utstyr. De fyrer bare med ved om vinteren og ovnen, som er plassert mitt i stua er glovarm, men de mener det er hysterisk å sette noe foran peisen slik at barna ikke får tatt på den, og de mener det er bra for barna p lære at den er varm. Jeg lot mamma passe min nyfødte datter en times tid, og da jeg kom hjem sov hun i vogn med et teppe over åpningen (visstnok for at det skulle bli mørkt), de mente jeg var hysterisk som ikke tillot dette for teppet var ko ikke helt tett, kom visst luft gjennom det. De har høy, hvit ikeastol, men mener at selen som følger med er helt unødvendig. Så de fester aldri barnet selv om jeg ber dem om det. De har en hage, og bak i hagen er det et sted hvor det er et fall på ca 2 meter rett ned på en gammel sementplatting. Jeg liker ikke st barna løper i hagen for jeg er redd de skal falle ned der, men det er visst hysterisk. Kunne nevnt mange flere ting. Jeg lar ikke lenger foreldrene mine passe barna mine. De tar ikke til seg noe av det jeg sier.Hva tenker dere - er jeg hysterisk? Anonymkode: 68125...0ea
Populært innlegg Lizard Skrevet 24. august 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 24. august 2022 Nei, du er ikke hysterisk! Hadde også reagert kraftig på dette 51 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Nei, du er ikke hysterisk. Er man hysterisk passer man på altfor mye på ting som kan gi små skader. Feks ikke la barna løpe og leke, klatre litt osv, der de i verste fall risikerer å brekke en arm. Du beskytter barna dine fra alvorlige skader og mulig dødsfall. For flere av tingene her, som brannsår og fallskader på betong er jo direkte livsfarlig. Anonymkode: 2d43d...b37 19
Brunello Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Bortsett fra firehjulingen var det jo slik barn vokste opp tidligere ( tidligere enn starten på 80-tallet). 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Nei, du er ikke hysterisk. Har dessverre til og med opplevd å måtte krangle med "den generasjonen" om sikring i bil. Og da mener jeg ikke bakoverlendt sete en gang. Men at "så lenge det ikke var så langt trenger jo ikke ungen sikring nå når den har blitt fem år. Ville satt hardt mot hardt, for å slippe stadige konflikter. Og sagt tydelig i fra om hvordan ting blir fremover, for nå er vi i 2020, ikke 1980, og vet bedre. Hver gang de bryter det, så er det et kort "dette pratet vi om, nå drar vi hjem", og så noen dager med ignorering fra din side. Anonymkode: d5492...c76 6
Carrot Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Brunello skrev (1 minutt siden): Bortsett fra firehjulingen var det jo slik barn vokste opp tidligere ( tidligere enn starten på 80-tallet). vi er heldigvis litt klokere nå enn på starten av 80 tallet i så fall, ikke en gang jeg som vokste opp på 70 tallet hadde en mamm som ikke passet meg for vedovnen liksom! Og hun var rasende på onkel som tok oss med på traktor omtrent før vi kunne gå skikkelig (ref ATV) så jeg tror det kommer mer ann på evnen til å se konsekvenser enn når man vokste opp.. 16
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Nei du er ikke hysterisk! Eneste som er sært er kanskje at 3-åringen fortsatt sitter i IKEA-stol med seler - her har barna våre sittet selv på tripptrapp stol fra de var 1,5-2 iaf. De faller ikke bare ned altså, ståing i IKEA-stol er veldig mye farligere. Tror jeg hadde takket pent nei til barnevakt derfra på ganske mange år fremover, særlig det å kjøre uten hjelm er jo helt hinsides all fornuft?! Anonymkode: 61ec5...b37 7
Gjest Mysticgirl Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Føler det er ubehagelig at mine foreldre ikke tar hensyn til mine meninger vedrørende mine barn. De mener jeg er hysterisk. Dette tærer på mitt forhold til dem. Eksempler: de har en firhjuling (stor atv) og mener det er helt uproblematisk at min 3 -åring sitter på uten å bruke hjelm eller annet utstyr. De fyrer bare med ved om vinteren og ovnen, som er plassert mitt i stua er glovarm, men de mener det er hysterisk å sette noe foran peisen slik at barna ikke får tatt på den, og de mener det er bra for barna p lære at den er varm. Jeg lot mamma passe min nyfødte datter en times tid, og da jeg kom hjem sov hun i vogn med et teppe over åpningen (visstnok for at det skulle bli mørkt), de mente jeg var hysterisk som ikke tillot dette for teppet var ko ikke helt tett, kom visst luft gjennom det. De har høy, hvit ikeastol, men mener at selen som følger med er helt unødvendig. Så de fester aldri barnet selv om jeg ber dem om det. De har en hage, og bak i hagen er det et sted hvor det er et fall på ca 2 meter rett ned på en gammel sementplatting. Jeg liker ikke st barna løper i hagen for jeg er redd de skal falle ned der, men det er visst hysterisk. Kunne nevnt mange flere ting. Jeg lar ikke lenger foreldrene mine passe barna mine. De tar ikke til seg noe av det jeg sier.Hva tenker dere - er jeg hysterisk? Anonymkode: 68125...0ea Nei du er ikke hysterisk, det er foreldrene dine som ikke tar sikkerheten på alvor.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Brunello skrev (3 minutter siden): Bortsett fra firehjulingen var det jo slik barn vokste opp tidligere ( tidligere enn starten på 80-tallet). Nei, veldig mange vokste ikke opp. På 70-tallet døde i snitt 100 barn i Norge i ulykker hvert år. Anonymkode: 99173...024 20
Brunello Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, veldig mange vokste ikke opp. På 70-tallet døde i snitt 100 barn i Norge i ulykker hvert år. Anonymkode: 99173...024 Det var stort sett i trafikken. Jeg har for øvrig bare referert til hvordan det var før, ikke at det var bra. 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei du er ikke hysterisk! Eneste som er sært er kanskje at 3-åringen fortsatt sitter i IKEA-stol med seler - her har barna våre sittet selv på tripptrapp stol fra de var 1,5-2 iaf. De faller ikke bare ned altså, ståing i IKEA-stol er veldig mye farligere. Tror jeg hadde takket pent nei til barnevakt derfra på ganske mange år fremover, særlig det å kjøre uten hjelm er jo helt hinsides all fornuft?! Anonymkode: 61ec5...b37 Det har vært yngste på ett år som har sittet i ikeastol, men dette var også et tema da eldstemann var liten. De har unngått sele til begge barna. Anonymkode: 68125...0ea 4
Lorieen Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Du er ikke hysterisk, foreldrene dine er for lite påpasselige og i tillegg respektløse overfor deg som forelder. Å kalle deg hysterisk er en hersketeknikk. 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Wow… Jeg så for meg nok en hysterisk hønemor da jeg leste overskriften - men dette du nevner her er virkelig ikke hysterisk. Det er grunnleggende sikkerhet. Jeg ser meg selv som en svært avslappet mor, men feks peisgrind er en selvfølge i mitt hode… Jeg mener unger har godt av å falle/slå seg etc men man må da se til at de ikke skader seg.. Du er ikke hysterisk😜 Anonymkode: 865a3...14f 12
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 Typisk "det gikk jo bra med oss" generasjon! TS: du er ikke hysterisk. Her er det bare å stå på ditt Anonymkode: 79f8b...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 Brunello skrev (1 time siden): Bortsett fra firehjulingen var det jo slik barn vokste opp tidligere ( tidligere enn starten på 80-tallet). Si det til de som ikke vokste opp du Anonymkode: c13cc...298 4
Brunello Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Si det til de som ikke vokste opp du Anonymkode: c13cc...298 Det var flere ulykker før. Men de aller fleste var i trafikken. Og hva skjer nå? Rundt tre prosent av de unge blir uføretrygda før de er 30. Veldig mange av psykiske grunner. Jeg har ikke påstått at det var bedre før, men det at alt er kontrollert og innenfor rammer har også en pris. 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 Så sant ikke ungene dine bor der tenker nok jeg mer at du er en smule hysterisk. Hvis de passer på så er mange av de tingene du lister opp helt innafor. Det er jo ikke helt rimelig at de skal koste på babyproof på hele huset og tomt. Anonymkode: e68b6...6f9 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #18 Skrevet 24. august 2022 Litt både-og syns eg. Treng treåringen sele på stolen? (Eller er det babyen som sit der?-i så fall sjølvsagt sele). Syns uansett ikkje du verker hysterisk. Og det verste er når besteforeldre ikkje høyrer på dine grenser, det er viktigare enn grensene,nesten (innan rimelighet).. Anonymkode: dfa9a...8b3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #19 Skrevet 24. august 2022 Teppet over vogna er jo rett og slett livsfarlig! Der hadde jeg vist de masse dokumentasjon på hvor farlig det er Anonymkode: 54eba...e3a 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #20 Skrevet 24. august 2022 Litt lite info til å vurdere alle situasjonene. Uansett meninger så syns jeg det er opp til foreldrene å bestemme om egne barns sikkerhet så det er dumt at de ikke hører på deg. Men viss du vil ha min mening; Firhjuling uten hjelm? Helt greit i 5km/t, uaktuelt i 20km/t Vedovn: hvor gamle er barna? Nyfødt kommer ikke bort til og 3åring syns jeg faktisk bør klare å ikke ta på. Vogn med teppe: kom det faktisk luft igjennom? Var det varmt/kaldt i luften? Sjekker du ofte nok for varme og sørger for at det kommer til luft så er det vel ikke farlig i seg selv med ett teppe. Ikea stol: bruker aldri seler på min 1åring, fordi jeg sitter rett ved siden av og passer på. Gjorde de det? Og er det 3åringen som skal ha seler? Det syns jeg er for gammelt. Hage: igjen, hvor gamle er barna? Ett stort barn kan fint passe seg for å falle utenfor. Værre med 3åring (eller yngre) vil jeg tro. Går det ann å sette noe foran? Anonymkode: 02d33...695 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå