AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Huseieren bor over meg og jobber skift, så før han drar på morgenen (7:30) dusjer og lager han seg mat. Når han kommer fra kveldsvakt er det samme greia. Kontrakten sier det skal være rolig 22:30-6:30, men han er jo hjemme først kl 22, så da er han ikke i seng før 23, noen ganger 23:30. Vaskemaskina hans starter ofte kl 7, enda jeg har klaget på at jeg hører og blir forstyrret av den. Noen ganger hører jeg tørketrommelen går hele kvelden... Jeg har sagt i fra, og han sier han tar hensyn. Men nå er jeg lei av å ikke bli respektert og lurer på hvordan jeg kan få slutt på bråkingen hans. Anonymkode: 4415d...390
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Så han lever normalt altså? 👍 Anonymkode: c4cc8...8a0 19 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Dette er jo helt innafor. Ro mellom 23 og 7, det er jo velig bra. Anonymkode: 9a595...43f 3 1
Traktor Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huseieren bor over meg og jobber skift, så før han drar på morgenen (7:30) dusjer og lager han seg mat. Når han kommer fra kveldsvakt er det samme greia. Kontrakten sier det skal være rolig 22:30-6:30, men han er jo hjemme først kl 22, så da er han ikke i seng før 23, noen ganger 23:30. Vaskemaskina hans starter ofte kl 7, enda jeg har klaget på at jeg hører og blir forstyrret av den. Noen ganger hører jeg tørketrommelen går hele kvelden... Jeg har sagt i fra, og han sier han tar hensyn. Men nå er jeg lei av å ikke bli respektert og lurer på hvordan jeg kan få slutt på bråkingen hans. Anonymkode: 4415d...390 Du får flytte da. 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Huseieren bor over meg og jobber skift, så før han drar på morgenen (7:30) dusjer og lager han seg mat. Når han kommer fra kveldsvakt er det samme greia. Kontrakten sier det skal være rolig 22:30-6:30, men han er jo hjemme først kl 22, så da er han ikke i seng før 23, noen ganger 23:30. Vaskemaskina hans starter ofte kl 7, enda jeg har klaget på at jeg hører og blir forstyrret av den. Noen ganger hører jeg tørketrommelen går hele kvelden... Jeg har sagt i fra, og han sier han tar hensyn. Men nå er jeg lei av å ikke bli respektert og lurer på hvordan jeg kan få slutt på bråkingen hans. Anonymkode: 4415d...390 Hva var galt? Anonymkode: 177aa...426 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Huseieren bor over meg og jobber skift, så før han drar på morgenen (7:30) dusjer og lager han seg mat. Når han kommer fra kveldsvakt er det samme greia. Kontrakten sier det skal være rolig 22:30-6:30, men han er jo hjemme først kl 22, så da er han ikke i seng før 23, noen ganger 23:30. Vaskemaskina hans starter ofte kl 7, enda jeg har klaget på at jeg hører og blir forstyrret av den. Noen ganger hører jeg tørketrommelen går hele kvelden... Jeg har sagt i fra, og han sier han tar hensyn. Men nå er jeg lei av å ikke bli respektert og lurer på hvordan jeg kan få slutt på bråkingen hans. Anonymkode: 4415d...390 Rolig betyr vel ikke at han ikke skal få lov til å lage seg mat og dusje og vaske klær? Rolig betyr "ikke høy musikk eller festing med folk som hoier og gauler"? Anonymkode: f8b4b...eaa 18 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Herrejemini, han legger seg ikke før 23.30?!? Og går rundt på gulvet for å komme seg inn på soverommet også, sikkert 😐 Hva forventer du egentlig? Alt naboen skal være i seng til 23 og ikke lage en lyd frem til klokka 8? Det er lov å leve normalt hele natten om man vil, så lenge man ikke bråker så mye at det går ut over natteroen. Det høres ut som naboen din er laaaangt innafor loven her. Kjøp deg øreplugger. Anonymkode: 83595...e20 5 1
missmcbeal Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 (endret) Utifra det du skriver her så har du ingenting å klage på. Om kontrakten sier at det skal være rolig fra 22.30 - 06.30 så har han sin fulle rett å sette på vaskemaskin kl. 07.00. Han kan også da ha på tørketrommelen til 22.30 om han vil. At det er husregler for stillhet er ikke det samme som at man ikke har lov til å leve normalt med et normalt støynivå i tiden det skal være rolig. Det virker som du synest at han ikke skal få lov til å lage seg mat og dusje kl. 23.00, noe som er litt sprøtt å kreve. Du kan ikke forvente at han lister seg rundt når det er normal støy. Visst han til stadighet satte på en veldig bråkete mixer på kveldene så kunne jeg til dels skjønne frustrasjonen, men å lage seg mat og dusje må være innafor. Du må rett og slett flytte eller skaffe deg ørepropper visst det er så stort problem. Ser også at stort sett er i seng kl. 23 eller 23.30. Dette er virkelig ikke ille. Visst det er dette som får deg til å bli vippet av pinnen så kommer du til å få sjokk i fremtiden. Jeg ville ansett meg som veldig heldig visst jeg hadde en nabo som alltid var i seng til 23.30. Endret 24. august 2022 av missmcbeal 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Hahaha skal vi bytte? jeg har en nabo som driver og romsterer mellom kl 24 og 6…Det er gått så langt at jeg må sove i stuen nå, for å ha sjanse å sove. Sameiet bryr seg ikke; har snakket med naboer og informert styret. Usikker på om de kan gjøre noe. Jeg flytter trolig, da det mest trolig er psykisk sykdom som ligger bak. Han nektet blankt for dette; har prøvd å snakke med han flere ganger. Ts, din nabo er ikke sååå ille🥴 Anonymkode: 13645...e3b 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Huseieren bor over meg og jobber skift, så før han drar på morgenen (7:30) dusjer og lager han seg mat. Når han kommer fra kveldsvakt er det samme greia. Kontrakten sier det skal være rolig 22:30-6:30, men han er jo hjemme først kl 22, så da er han ikke i seng før 23, noen ganger 23:30. Vaskemaskina hans starter ofte kl 7, enda jeg har klaget på at jeg hører og blir forstyrret av den. Noen ganger hører jeg tørketrommelen går hele kvelden... Jeg har sagt i fra, og han sier han tar hensyn. Men nå er jeg lei av å ikke bli respektert og lurer på hvordan jeg kan få slutt på bråkingen hans. Anonymkode: 4415d...390 Det er ikke å bråke. Det er å leve vanlig. Om du ikke tåler lyder så må du flytte en plass ingen andre er. Anonymkode: f2f06...48a 3 1
missmcbeal Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Jeg er selv ganske ømfintlig for lyd når jeg skal sove og trenger en viss ro, men selv jeg synest dette er langt innafor. Lurer på hvor mye søvn TS egentlig trenger når hun mener det både skal være stille før 22.30 og stille etter 06.30.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Er dette en trolletråd? Ts? Anonymkode: 7b29e...b86 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er dette en trolletråd? Ts? Anonymkode: 7b29e...b86 Nei, dessverre ikke. Men jeg sitter på andre siden av bordet (jeg er huseieren som stadig får "tilsnakk" for at jeg bråker - enda jeg er så stille som mulig, bruker ikke kjeler / panner på kvelden lenger, lukker skapdørene ekstremt forsiktig, ja selv vann tapper jeg rolig nå, dusjer kort med mere - langt fra fest og sånt bråk!) 😪 TS Anonymkode: 4415d...390 1 1
nordlending Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): bruker ikke kjeler / panner på kvelden lenger Lag deg det du vil til middag/kveldsmat, man skal da ha lov å leve (som mange før meg var nevnt). Hvis leietakeren ikke er fornøyd er det bare å flytte. Er det forresten veldig dårlig isolert?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, dessverre ikke. Men jeg sitter på andre siden av bordet (jeg er huseieren som stadig får "tilsnakk" for at jeg bråker - enda jeg er så stille som mulig, bruker ikke kjeler / panner på kvelden lenger, lukker skapdørene ekstremt forsiktig, ja selv vann tapper jeg rolig nå, dusjer kort med mere - langt fra fest og sånt bråk!) 😪 TS Anonymkode: 4415d...390 Skulle akkurat til å kalle deg leietaker fra helvete 😅 Men altså. Her må du bare ta deg selv i nakkeskinnet og sette leietaker på plass. Si fra at du ikke akter å å sitte muse stille i sofaen hele kvelden og at du har et normalt støynivå på normale tider av døgnet. Og om det ikke blir respektert er det kanskje greit at vedkommende flytter. Ville også sagt at videre klaging blir ignorert. Anonymkode: 320ec...a46 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #18 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei, dessverre ikke. Men jeg sitter på andre siden av bordet (jeg er huseieren som stadig får "tilsnakk" for at jeg bråker - enda jeg er så stille som mulig, bruker ikke kjeler / panner på kvelden lenger, lukker skapdørene ekstremt forsiktig, ja selv vann tapper jeg rolig nå, dusjer kort med mere - langt fra fest og sånt bråk!) 😪 TS Anonymkode: 4415d...390 Da får vel leietaker finne seg et annet sted. En får faktisk lage hverdagslig lyder i sitt eget hjem. Høres ikke ut som du bråker så mye. Anonymkode: b331b...212
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #19 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Nei, dessverre ikke. Men jeg sitter på andre siden av bordet (jeg er huseieren som stadig får "tilsnakk" for at jeg bråker - enda jeg er så stille som mulig, bruker ikke kjeler / panner på kvelden lenger, lukker skapdørene ekstremt forsiktig, ja selv vann tapper jeg rolig nå, dusjer kort med mere - langt fra fest og sånt bråk!) 😪 TS Anonymkode: 4415d...390 Men slutt å bry deg. Virkelig. Det hjelper ingenting å liste seg rundt i eget hus. Slike mennesker krever handa i det de får lillefingeren. Om du spille heavy-metal og har dine 10 nærmeste venner på besøk en fredag, vil leietageren se på det som en fantastisk rolig kveld om du kun setter på en maskin med tøy og tar en dusj neste fredag. Anonymkode: 9a595...43f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #20 Skrevet 24. august 2022 nordlending skrev (36 minutter siden): Lag deg det du vil til middag/kveldsmat, man skal da ha lov å leve (som mange før meg var nevnt). Hvis leietakeren ikke er fornøyd er det bare å flytte. Er det forresten veldig dårlig isolert? Nei, skal være greit isolert. Ingen tidligere leieboere har kllaaget, men de har vært noe yngre. TS Anonymkode: 4415d...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå