AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Har en mellomstor hund jeg vil fore 70% vom og 30% tørrfor. Nå bruker jeg Orijen men jeg syntes det er så vanvittig dyrt. Finnes det et godt tørrfor som er litt rimeligere? Må ha mye kjøtt, så ikke noe poeng i å anbefale labb, eukanuba, royal osv da jeg ikke vil bruke det. (og jeg ønsker heller ikke å gå på 100% vom, da jeg syntes det er fint at hunden er vant med tørrfor når vi reiser eller blir passet av andre som ikke gidder vom) Anonymkode: b3b04...f6e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Jeg kjøper hestekjøtt lokalt til 25 kr/kg, bruker aldri tørrfor. Anonymkode: c3c99...b15
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg kjøper hestekjøtt lokalt til 25 kr/kg, bruker aldri tørrfor. Anonymkode: c3c99...b15 Men det hjelper ikke meg? 😂 Jeg ser etter tørrfôr, ikke hest. Anonymkode: b3b04...f6e 12 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Det sies vell at acana er litt billigere og liiitt dårligere men ikke så mye, de er laget av samme produsent.. Nå har ikke jeg peiling på hundemat men vet at for katt så er «thrive» og «wild freedom»(spesielt denne) sett på som like bra, om ikke bedre enn orijen. Kanskje de har hundemat? På zooplus. Anonymkode: 6b826...02c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Felleskjøpet kortreist hundemat! Labb eller Appetitt er bra saker. bra vitamininnhold, og for tilpasset alder etc. Hver 5 sekk er gratis😄 Anonymkode: aecdb...86e 1
Arx Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Det er desverre lite tørrfôr som slår Orijen på kjøttinnhold, og rimeligere for inneholder somregel mere fyllstoff. Jeg fullfører på vom, men skjønner poenget med litt tørrfôr til reiser og slikt. Acana er et ok alternativ for lommeboka, men er en del mindre kjøtt. Jeg ville dog tenke at det er OK sammen med vom, siden du forer mest på det.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 Jeg lurer også på dette med fôr. Hunden min blir dårlig i magen av for mye proteiner, og jeg mistenker også at hun tåler tåfôring dårlig. Noen som har noe å anbefale? Anonymkode: a1cca...c2e
Arx Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg lurer også på dette med fôr. Hunden min blir dårlig i magen av for mye proteiner, og jeg mistenker også at hun tåler tåfôring dårlig. Noen som har noe å anbefale? Anonymkode: a1cca...c2e Hva har du prøvd da?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #9 Skrevet 25. august 2022 Arx skrev (16 minutter siden): Hva har du prøvd da? Norwegian Polar, Acana og Royal Canin Anonymkode: a1cca...c2e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #10 Skrevet 25. august 2022 Specific er bra Anonymkode: d23c0...0b3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #11 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Specific er bra Anonymkode: d23c0...0b3 Takk for tips. Ser at korn er første ingrediens, og er litt skeptisk til det da hunder ikke trenger korn i kosten. Men kanskje det må være det når det ikke skal være så mye protein? Anonymkode: a1cca...c2e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #12 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk for tips. Ser at korn er første ingrediens, og er litt skeptisk til det da hunder ikke trenger korn i kosten. Men kanskje det må være det når det ikke skal være så mye protein? Anonymkode: a1cca...c2e Sjekket Eukanuba? Anonymkode: 13a64...e94
Crazydoglady Skrevet 25. august 2022 #13 Skrevet 25. august 2022 (endret) Apetitt er gode for. Til en ok pris. Erfaringsmessig det tørrforet hundene mine har fungert best på om jeg ser på både pels/poter, avføring (mengde/fasthet), smakelighet, holde vekt osv (i perioder hvor de fôres hovedsaklig på tørrfôr). Jeg fôrer også fortrinnsvis på v&h, med litt tørrfôr til, men bruker bare tørrfôr når vi er på farten eller om jeg glemmer å kjøpe vom el i perioder. Jeg bruker energy eller extrem som oftest så vi trener mye, evt sensitive fish, det har ihvertfall animalsk protein som første ingrediens og animalsk fett som nr 2. Dessverre kylling, dog, med unntak av sensitive fish, men det funker bra og jeg fôrer som sagt hovedsaklig på vom så gidder ikke å overtenke det. Brukte orijen før, men det var jeg overhodet ikke fornøyd med selv om det er bra på papiret. Har egentlig hatt hunder som tåler alt, uansett om det er tørrfôr av ymse kvalitet, rent kjøtt, middagsrester, skifter mellom forskjellige typer mat eller hva som helst, men Ja, orijen funket ikke for oss. Voldsomme mengder avføring og ikke noe imponerende blank pels etc. Rc 4800, høyenergi fôr er også ok med animalsk protein på første. Pluss for 2 for 1 kampanje på høsten (om de driver med det enda). Brukte det mye før, både fullfôring og sammen med vom eller np. Men, fôrer du mest med v&h så hadde jeg ærlig talt ikke satt lista så mye høyere enn at hunden(e) skal fungere greit på det i perioder hvor du fôrer bare med tørrfôr, for de dagene du forer mest rått så påvirker en liten andel tørrfôr fint lite, selv om det ikke er ett voldsomt bra fôr. 😊 en uke eller to påvirker ikke noe særlig det heller så lenge hunden tåler fôret godt nok til å ikke bli dårlig i magen eller bli stygg i pelsen. Endret 25. august 2022 av Crazydoglady 2
NettoppJa Skrevet 25. august 2022 #14 Skrevet 25. august 2022 (endret) Men passer du på å kjøpe stort inn av gangen da? Jeg syns ikke vom og orijen er så dyrt hvis du kjøper easypack av vom og de største sekkene med tørrfor. Min hund veier 18 kg, er medium aktivt og bruker daglig 1 blokk med vom active + fri tilgang på orijen tundra. Hun regulerer selv hvor mye hun spiser og har fin form. Endret 25. august 2022 av NettoppJa La til noe
Arx Skrevet 25. august 2022 #15 Skrevet 25. august 2022 NettoppJa skrev (1 time siden): Men passer du på å kjøpe stort inn av gangen da? Jeg syns ikke vom og orijen er så dyrt hvis du kjøper easypack av vom og de største sekkene med tørrfor. Min hund veier 18 kg, er medium aktivt og bruker daglig 1 blokk med vom active + fri tilgang på orijen tundra. Hun regulerer selv hvor mye hun spiser og har fin form. Easypack er jo knalldyrt! 499 for 9 kg, mens 3x6 altså 18 kg store pølser koster 325.
Arx Skrevet 25. august 2022 #16 Skrevet 25. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Norwegian Polar, Acana og Royal Canin Anonymkode: a1cca...c2e Jeg ville gitt råfor en sjanse jeg, siden du ikke har prøvd det. Vom active har 15% protein, digestive som er tilsatt noe karbohydrater har 12% Endret 25. august 2022 av Arx
NettoppJa Skrevet 25. august 2022 #17 Skrevet 25. august 2022 (endret) Arx skrev (19 minutter siden): Easypack er jo knalldyrt! 499 for 9 kg, mens 3x6 altså 18 kg store pølser koster 325. Ja, stemmer det er nok billigere ja. Har ikke vært alternativ for oss pga fryserplass og klin, så har ikke sjekket prisen! Men jeg betaler ikke 499, sist betalte jeg trehundre og noe. Mulig det er noe kundeklubbgreier i petxl... Endret 25. august 2022 av NettoppJa La til noe
Arx Skrevet 25. august 2022 #18 Skrevet 25. august 2022 NettoppJa skrev (6 minutter siden): Ja, stemmer det er nok billigere ja. Har ikke vært alternativ for oss pga fryserplass og klin, så har ikke sjekket prisen! Men jeg betaler ikke 499, sist betalte jeg trehundre og noe. Mulig det er noe kundeklubbgreier i petxl... Alltid greit med kundeklubb og rimeligere priser. Jeg har to sultne hunder så det går over et kg i døgnet her, og da blir eks easypack fryktelig dyrt. Men praktisk er det.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #19 Skrevet 25. august 2022 Arx skrev (1 time siden): Jeg ville gitt råfor en sjanse jeg, siden du ikke har prøvd det. Vom active har 15% protein, digestive som er tilsatt noe karbohydrater har 12% Jeg er veldig skeptisk til råforing pga parasitter og bakterier i maten. Har hørt at råfor ikke er så bra som man tidligere trodde. Anonymkode: a1cca...c2e 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #20 Skrevet 26. august 2022 Eukanuba! Veldig ok i pris, bra kvalitet og man har mange varianter å velge mellom. Anonymkode: 68a2d...b8b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå