Bertine Skrevet 24. august 2022 #1 Del Skrevet 24. august 2022 Hvor lenge er det vanlig å være syk med korona nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 24. august 2022 #2 Del Skrevet 24. august 2022 Aner ikke nå men jeg hadde symptomer i to timer for et halv år siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 25. august 2022 #3 Del Skrevet 25. august 2022 Har 3 vaksiner men, ble likevel syk i 6 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 5. september 2022 #4 Del Skrevet 5. september 2022 Jeg er syk på tredje uken nå. Først høy feber og halsvondt i 5 dager . Så kom lav feber og mye hoste og veldig utmattelse og hodepine. Og slik holder det på fremdeles. Man blir veldig lei av at det skal vare så lenge uten bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neix4 Skrevet 5. september 2022 #5 Del Skrevet 5. september 2022 Tror jeg hostet i et 3-4 måneder etter jeg ble syk. God bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Iren :) Skrevet 5. september 2022 #6 Del Skrevet 5. september 2022 Har hatt det to ganger, første gang feber av og på i 4 dager. Men hadde sykdomsfølelse og var forkjøla etter det. Begynte å føle meg bedre etter en uke ca. Andre gang, halsbetennelse i en uke og forkjøla med hoste, feber i en-to dager. Var i fin form foruten de dagene jeg hadde feber. Det begynte å slippe etter en uke. Men begge ganger har jeg hatt hoste og slim, av og på i noen uker etterpå. Er ikke vaksinert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pivot Skrevet 5. september 2022 #7 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) Er uvaksinert, og har hatt mildt sykdomsforløp begge gangene (Delta og Omikron). God bedring til dere som sliter med sykdommen over tid. Et lite lyspunkt er at dere er godt beskyttet ved neste koronasmitte: (...) infeksjon av koronaviruset gir oss langvarig immunitet og beskyttelse mot viruset. – De vil kunne bli syke igjen av koronaviruset. Men de risikerer neppe å bli veldig dårlige, sier Spurkland. https://forskning.no/covid19-immunforsvaret-sykdommer/hele-20-maneder-etter-koronasykdom-har-vi-beskyttende-t-celler-i-kroppen/2072463 Endret 5. september 2022 av Pivot 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marita31 Skrevet 5. september 2022 #8 Del Skrevet 5. september 2022 Jeg håper du blir frisk snart da. Har selv ikke hatt korona så vidt jeg vet. Men kan jo likevel få det jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 5. september 2022 #9 Del Skrevet 5. september 2022 (endret) Pivot skrev (1 time siden): Er uvaksinert, og har hatt mildt sykdomsforløp begge gangene (Delta og Omikron). God bedring til dere som sliter med sykdommen over tid. Et lite lyspunkt er at dere er godt beskyttet ved neste koronasmitte: (...) infeksjon av koronaviruset gir oss langvarig immunitet og beskyttelse mot viruset. – De vil kunne bli syke igjen av koronaviruset. Men de risikerer neppe å bli veldig dårlige, sier Spurkland. https://forskning.no/covid19-immunforsvaret-sykdommer/hele-20-maneder-etter-koronasykdomn-har-vi-beskyttende-t-celler-i-kroppen/2072463 Vi får håpe det. Men denne svenske studien er dessverre stikk i strid men annen forsking. Nå har også WHO og gått ut med at å få covid igjen og igjen aldeles ikke er bra. Nå er det Omicron BA5 som er dominerende. I India har 2.75 kommet og man vet allerede at den omgår tidligere smitte med andre Omicron varianter også BA5, så til vinteren får vi nok den. En viss mann med navn Tegnell påsto at man ville bli immun. 😳 ingen tegn på flokkimmunitet så langt i Sverige. 🤣 Jeg antar at vi bare må se om vi blir mindre dårlige neste gang og mulig også at det vil tilbys booster vaksine til som ønsker innen BA 2.75 kommer. Hver gang Norge eller Sverige finner ut noe som utenlandske fagmiljøer mener noe annet om , så velger jeg å ikke tro noe som helst. Det er såpass sprikende forskingsresultater at ingen virker som de vet noe sikkert om dette. Endret 5. september 2022 av J.E 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pivot Skrevet 6. september 2022 #10 Del Skrevet 6. september 2022 J.E skrev (10 timer siden): Vi får håpe det. Men denne svenske studien er dessverre stikk i strid men annen forsking. Nå har også WHO og gått ut med at å få covid igjen og igjen aldeles ikke er bra. Nå er det Omicron BA5 som er dominerende. I India har 2.75 kommet og man vet allerede at den omgår tidligere smitte med andre Omicron varianter også BA5, så til vinteren får vi nok den. En viss mann med navn Tegnell påsto at man ville bli immun. 😳 ingen tegn på flokkimmunitet så langt i Sverige. 🤣 Jeg antar at vi bare må se om vi blir mindre dårlige neste gang og mulig også at det vil tilbys booster vaksine til som ønsker innen BA 2.75 kommer. Hver gang Norge eller Sverige finner ut noe som utenlandske fagmiljøer mener noe annet om , så velger jeg å ikke tro noe som helst. Det er såpass sprikende forskingsresultater at ingen virker som de vet noe sikkert om dette. Studiene er ikke nødvendigvis stikk i strid med hverandre, nei, dersom du studerer studiene litt nærmere. Antar at du henviser til studien gjengitt i en tidligere tråd her. Immunitet har det jo vært snakket mye om gjennom pandemien, blant annet tilknyttet vaksinasjon. Lite realistisk å tro at man aldri vil bli syk igjen av et virus som smitter så lett og muterer så fort som koronaviruset. Men, det er jo en grunn for at man ikke blir "influensasyk" hver gang man smittes med influensaviruset. Noe beskyttelse har man fra tidligere smitte. Ingen grunn for å tro at ikke tidligere smitte vil beskytte i noe/ulik grad også når man smittes med koronaviruset på nytt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg