Gå til innhold

Hvordan er det å ha tenner på stift? Skrudd inn i beinet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hatt det. Hvordan funker det? Detter de ofte ut?

Var det vondt å få gjort??

Anonymkode: 003e7...795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det implantater du mener?  

Har i såfall hatt to implantater i ca 3 år nå,  fungerer supert,  men reke ikke noe til de.  Prosessen var litt lang i og med at jeg måtte først trekke tenne,  vente litt,  så fikk jeg skruene,  så etter en stund igjen satte de på tenna (om jeg husker riktig). Det var ikke vondt,  men litt rart.  Nå skal de sies at jeg fikk beroligende da de satte inn skruene pga dårlige opplevelser tidligere da.  

Skrevet

Broren min merker ikke noe til sin og den har aldri falt ut. Man kan heller ikke se at tannen ikke er ekte.

Som neon_sun skriver over her er prosessen litt lang. Han måtte i tillegg fjerne en bit av kjevebeinet som hadde knekt av og løsnet når skruen ble satt inn, så legg på to ekstra tannlegebesøk og en antibiotikakur på grunn av det. Han syntes ikke det var spesielt vondt da han satt i tannlegestolen, men fikk også mye bedøvelse. Da beinbiten ble fjernet fikk han en veldig lett narkose. De første ukene etter skruen ble satt inn hadde han veldig vondt og gikk på sterke smertestillende, men han mistenker at de sterke smertene skyldtes den løse beinbiten.

Anonymkode: 8a88d...43b

Skrevet

Min far har gebisset på stifter og det plages han veldig med. Sørg for å få referanser før du velger tannlege. 

Anonymkode: c3a05...13e

Skrevet

Så bra å høre😊

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 16.24):

Så bra å høre😊

ts

Lykke til :) jeg syns det var en grei prosess. Eneste kjipe var regningen. Jeg har en medfødt tilstand slik at jeg ikke fikk opp nye tenner på to jeksler etter melketenner. Så hadde melketennene til langt oppi 30 åra før jeg "bytta". Desverre tok de vekk at man fikk det dekka under denne tiden. Så sjekk ut om det er refusjonsgrunnlag. Kan også nevne at jeg gjorde dette gjennom der offentlige på sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...