AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 HCG målte 17 000 mandag, 30 000 onsdag samme uke. Neste mandag (altså 5 dager etter) målte hcg 60 000. Er i uke 7-8. Noen som har erfaringer med dette? Er ikke dette for liten stigning? Ifølge det jeg leser skal den doble seg hver 48t, så burde vært på 180 000... Anonymkode: c4bf6...5e4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Hvorfor måler du hcg i uke 7-8? En ultralyd vil jo gi et mye sikrere svar på om svangerskapet går som normalt. Jeg ble fulgt opp tett pga blødninger i første trimester, og det var ikke snakk om å måle hcg etter uke 4-5. Allerede i uke 6 så vi hjerteaktivitet, og i uke 8 hadde fosteret form som en liten bamsemums og var over 2 cm lang. Anonymkode: 76e1c...a6e
ksbb Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Endret 24. august 2022 av ksbb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor måler du hcg i uke 7-8? En ultralyd vil jo gi et mye sikrere svar på om svangerskapet går som normalt. Jeg ble fulgt opp tett pga blødninger i første trimester, og det var ikke snakk om å måle hcg etter uke 4-5. Allerede i uke 6 så vi hjerteaktivitet, og i uke 8 hadde fosteret form som en liten bamsemums og var over 2 cm lang. Anonymkode: 76e1c...a6e Pga blødninger. Var på TUL i forrige uke, fikk beskjed at de trodde jeg var 5-6 uker på vei. De syntes de så hjerteslag, men var usikker. Ble derfor satt opp ny UL om to uker. Var hos legen tidligere denne uka, har nå blødd litt hver dag siden onsdag forrige uke, derfor tok de ny HCG for å sjekke om denne indikerte at det fortsatt var noe embryo eller ei, i påvente av ny UL. Anonymkode: c4bf6...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå