Gå til innhold

Hvordan få vekk hundetisse lukt på teppet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden har vært syk og hatt et uhell på teppet

Teppet er svært og står nede tunge møbler som jeg ikke klarer å flytte.

Problemet her er at gulvet under ikke tåler noe væske. Så jeg la en tissematte under teppet for å beskytte gulvet, og prøvde få opp så mye tiss jeg kunne med papir. Etter det sprayet jeg det med vanlig gif, og prøvde få opp så mye

Merker nå en uke etterpå, at lukten absolutt sitter igjen… 

tenker prøvde samme metode igjen med en annen såpe (om ingen andre har noen bedre forslag😅). Såpe jeg har er bare spray flakser og er vanlig gif, klor, salmiakk, vanish, baderomspray og tekstil rengjøring fra biltema. Hva vil funke best på lukten? Og hva vil være best for hunden? Hun pleier å sove 1 meter unna området med tiss…. Vil jo ikke forgifte hunden heller 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: ecb51...363

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi måtte til slutt kaste et teppe, dessverre. Lukten av hundetiss forsvant ikke etter profesjonell rens i tillegg til flere forsøk med tepperensemaskin. Synd, for det var et stort, orientalsk teppe. 😔

Anonymkode: 7768b...40a

Skrevet

Selv om det står tunge møbler på teppet, så ville jeg absolutt tatt bort teppet og lagt det ut. Enten leid en tepperensemaskin, eller spylt det med hageslangen på begge sider, hatt på vaskemiddel og latt det virke, og spylt det igjen. Prøvd å vrenge ut mest mulig vann og hengt det til tørk over terrasserekkverk eller lignende. 

Anonymkode: ec204...4aa

Skrevet

Prøv med vaskepulver som du vasker klær med. 
Hvis ikke det funker så får man noen spesialsprayer kjøpt i enkelte dyrebutikker som skal ta urinlukt. 

Skrevet

Ville kastet teppet. Hundetiss lukter grusomt.

Anonymkode: ebf38...68b

• Liker 1
Skrevet

Det finnes egne rengjøringsmidler man får kjøpt på dyrebutikk som skal fjerne urinlukt. Jeg har opplevd to ganger at kattene har tisset i kofferten min, men jeg satte den i dusjen og lot den bli skylt grunding, sprayet masse av urin-vekk sprayen og lot det stå over natta, og skylte igjen i en times tid. Jeg kan ikke kjenne ett eneste spor av kattetiss igjen, selv med nesa helt oppi stoffet, og jeg har veldig sensitiv luktesans.

(det var 100% min egen feil begge gangene at de tisset i kofferten, den ene gangen hadde jeg en kattepasser som kom innom daglig som ikke hadde rengjort doene deres godt nok, andre gangen hadde de vært påkattepensjonat og jeg glemte rett og slett å sette frem kassa når jeg hentet de hjem. Så da er det logisk at de gikk etter en annen firkantet ting som stårpå gulvet)

Anonymkode: e291d...543

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...