AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Jeg ble utbrent i april i år, etter flere år med mye stress og angst. Knakk helt sammen en dag og klarte ikke å stå opp, og ble 100% sykemeldt en måned. Nå jobber jeg 40%, noe som går forsåvidt greit. Jobben jeg har nå har jeg hatt i snart to år, og det har ikke vært en eneste rolig uke siden jeg startet. Det er konstant stress og altfor mye å gjøre, og jeg føler jeg ikke presterer godt nok. Jeg går rundt med en følelse at jeg ikke er faglig sterk nok på jobb, selv med en mastergrad i faget. De jeg jobber med er herlige folk og arbeidsmiljøet er godt sånn sett, men folk tar seg aldri tid til lunsj eller en god prat sammen.. Jobbet ofte kvelder og helger for å komme i mål med alle oppgavene. Tilslutt følte jeg at jeg jobbet 120% og møtte veggen. Likevel har jeg jobbet hardt for å få denne jobben og jeg pleide å elske den. Nå etter måneder med utbrenthet har jeg jobbet mye med meg selv og innsett at jeg kanskje ikke er en person som blomstrer under stress. Jeg har nå søkt på en ny jobb, som er mye roligere og innen samme fagfelt. I tillegg er det bedre lønn og et tydelig skille mellom jobb og fritid. Men sliter skikkelig med dårlig samvittighet og tvil.. Bør jeg søke meg til ny jobb når jeg er utbrent, er det løsningen for mange? Eller vil nåværende jobben bli bra igjen så lenge jeg kommer meg ut av utbrentheten? Til info går jeg på kurs og behandling nå ut året, og jeg har troen på at det hjelper skikkelig! Anonymkode: a0d00...cf6
Jaytee Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Hvis du føler på utbrenthet, så vil det aldri bli bedre med mindre arbeidshverdagen din blir mer tilrettelagt for deg. Det kommer til å bli verre, og til det stadiet at du møter veggen, og da er det kanskje for sent å snu. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble utbrent i april i år, etter flere år med mye stress og angst. Knakk helt sammen en dag og klarte ikke å stå opp, og ble 100% sykemeldt en måned. Nå jobber jeg 40%, noe som går forsåvidt greit. Jobben jeg har nå har jeg hatt i snart to år, og det har ikke vært en eneste rolig uke siden jeg startet. Det er konstant stress og altfor mye å gjøre, og jeg føler jeg ikke presterer godt nok. Jeg går rundt med en følelse at jeg ikke er faglig sterk nok på jobb, selv med en mastergrad i faget. De jeg jobber med er herlige folk og arbeidsmiljøet er godt sånn sett, men folk tar seg aldri tid til lunsj eller en god prat sammen.. Jobbet ofte kvelder og helger for å komme i mål med alle oppgavene. Tilslutt følte jeg at jeg jobbet 120% og møtte veggen. Likevel har jeg jobbet hardt for å få denne jobben og jeg pleide å elske den. Nå etter måneder med utbrenthet har jeg jobbet mye med meg selv og innsett at jeg kanskje ikke er en person som blomstrer under stress. Jeg har nå søkt på en ny jobb, som er mye roligere og innen samme fagfelt. I tillegg er det bedre lønn og et tydelig skille mellom jobb og fritid. Men sliter skikkelig med dårlig samvittighet og tvil.. Bør jeg søke meg til ny jobb når jeg er utbrent, er det løsningen for mange? Eller vil nåværende jobben bli bra igjen så lenge jeg kommer meg ut av utbrentheten? Til info går jeg på kurs og behandling nå ut året, og jeg har troen på at det hjelper skikkelig! Anonymkode: a0d00...cf6 Kjenner flere som har hatt god bedring av å bytte jobb. Siden du er såpass form at du jobber 40% i den stressende jobben din, så høres det ut som at du kan klare å gå inn i en ny mindre stressende jobb. Den nye jobben blir altså fra januar 2023? Det tror jeg går an men da må du passe på å ikke jobbe deg i hjel på den jobben du har i mellomtiden. Anonymkode: 2fad1...aff
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Det var nettopp bytte av jobb som gjorde meg frisk igjen. Og ikke bare frisk nok til å jobbe 100 %, men også ga meg livsglede og overskuddsenergi. Forrige jobb var mye oppgaver, og jeg følte aldri jeg strakk til. Sjef og kolleger var herlig, men uansett hva de sa så følte jeg meg ikke bra nok. På en måte har jeg egentlig mer oppgaver nå, men de er helt overkommelig, jeg har tid til å ta en kopp kaffe med kolleger, og jeg drar hjem med en god følelse i magen omtrent hver dag. Anonymkode: 29c53...e6c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå