AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #21 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 14.53): Vi hadde Spaceworld, GameStop, Platekompaniet, Free Record Shop, Hysj! Hysj!, Spiderman og ørten andre butikker over hele landet. Nå er det stort sett bare Elkjøp, Power og Obs som har et lite utvalg spill, og de butikkene ligger typisk på industriområder utenfor sentrum. Anonymkode: cb3d2...45a Dette er trist😭 Anonymkode: 54112...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #22 Del Skrevet 16. mars 2023 Man finner enda litt på elkjøp , komplett, cdon og slikt. Men hvorfor? Absolutt ingen samlebokser har noe verdi utenom selve spillet. Før eller siden så går det på dynga. Anonymkode: 9b384...fb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #23 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er trist😭 Anonymkode: 54112...700 Alt er digitalt vettu så da er det ikke lønnsomt med video og spill butikker 😕 Anonymkode: 61fed...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. mars 2023 #24 Del Skrevet 17. mars 2023 (endret) 16 hours ago, AnonymBruker said: Man finner enda litt på elkjøp , komplett, cdon og slikt. Men hvorfor? Absolutt ingen samlebokser har noe verdi utenom selve spillet. Før eller siden så går det på dynga. Anonymkode: 9b384...fb1 Hva man kaster på dynga må man faktisk være litt forsiktig med... Eller hva med et lite kort som fulgte med en sjelden spillboks tilbake i 2008? Endret 17. mars 2023 av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 19. mars 2023 #25 Del Skrevet 19. mars 2023 Det man betaler for nå er jo bare et cover med et nærmest ubrukelig spill på. Ofte ikke et spill i det hele tatt. Synes det å kjøpe fysiske spill er blitt totalt bortkastet,noe som for en som er såpass gammel som meg er hjerteskjærende. Jeg har enda et par samlinger. Senest en grei PS4 samling,men etterhvert innser jeg jo at det ikke er noe på diskene. Det er bare et fint cover man setter på hylla. Disken blir bare å "Aktivere produktet" eller laste ned spillet online. De unge klarer ikke engang forstå hva man skal med et fysisk produkt,så dette er nok snart en fullstendig død kultur med fysisk media. Sånne samle bokser har jeg dog aldri brydd meg noe om. Har et par spill med tinn-cover men det er så langt jeg har strukket meg. Synes dette er bortkastede penger. Noen ganger har jeg sett noen fete figurer etc,men oftest er det bare en masse med ekstra ubrukelig DLC innhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #26 Del Skrevet 19. mars 2023 Fant80 skrev (1 minutt siden): Det man betaler for nå er jo bare et cover med et nærmest ubrukelig spill på. Ofte ikke et spill i det hele tatt. Synes det å kjøpe fysiske spill er blitt totalt bortkastet,noe som for en som er såpass gammel som meg er hjerteskjærende. Jeg har enda et par samlinger. Senest en grei PS4 samling,men etterhvert innser jeg jo at det ikke er noe på diskene. Det er bare et fint cover man setter på hylla. Disken blir bare å "Aktivere produktet" eller laste ned spillet online. De unge klarer ikke engang forstå hva man skal med et fysisk produkt,så dette er nok snart en fullstendig død kultur med fysisk media. Sånne samle bokser har jeg dog aldri brydd meg noe om. Har et par spill med tinn-cover men det er så langt jeg har strukket meg. Synes dette er bortkastede penger. Noen ganger har jeg sett noen fete figurer etc,men oftest er det bare en masse med ekstra ubrukelig DLC innhold. Spillet er på disken når du setter den inn, det vil den alltid være hvis du tar vare på den Anonymkode: 61fed...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 19. mars 2023 #27 Del Skrevet 19. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Spillet er på disken når du setter den inn, det vil den alltid være hvis du tar vare på den Anonymkode: 61fed...022 Jeg har f.eks Hotline Miami på disk. Det er ingenting på den disken som kan spilles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #28 Del Skrevet 19. mars 2023 Fant80 skrev (5 minutter siden): Jeg har f.eks Hotline Miami på disk. Det er ingenting på den disken som kan spilles. Mange riper? Er den NTSC? Anonymkode: 61fed...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 19. mars 2023 #29 Del Skrevet 19. mars 2023 Det er NTSC men PS4 er jo sonefri. Disken er ripefri. Det er ingen innhold på disken. Man bare aktiverer produktet,og laster ned hele spillet. Det er forøvrig ikke det det eneste spillet jeg har som er slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #30 Del Skrevet 19. mars 2023 Fant80 skrev (1 minutt siden): Det er NTSC men PS4 er jo sonefri. Disken er ripefri. Det er ingen innhold på disken. Man bare aktiverer produktet,og laster ned hele spillet. Det er forøvrig ikke det det eneste spillet jeg har som er slik. Høres veldig merkelig ut, aldri opplevd eller hørt om noe lignende Anonymkode: 61fed...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 19. mars 2023 #31 Del Skrevet 19. mars 2023 (endret) 9 hours ago, AnonymBruker said: Høres veldig merkelig ut, aldri opplevd eller hørt om noe lignende Anonymkode: 61fed...022 Det er ikke normen, men det blir mer og mer vanlig. På en del Switch-spill står det eksplisitt på eska at det ikke er innhold på kortet, men at spillet lastes ned når man putter det i. Da slipper produsenten unna med mindre og dermed billigere kort. Det er også en del spill som teknisk sett er spillbare med bare plata/kortet, men det har kommet en day one patch som fikser en hel masse bugs, rebalanserer problemer eller legger til mer innhold. Da er man jo fortsatt mer eller mindre avhengig av at leverandøren fortsatt er på nett. 11 hours ago, AnonymBruker said: Mange riper? Er den NTSC? Anonymkode: 61fed...022 NTSC har vært dødt og begravet i mange år. Dette er det gamle analoge amerikanske/japanske formatet som var gjeldende til og med PS2, Xbox og GC. Det er ganske lenge siden spill har forholdt seg til NTSC, PAL og SECAM. Endret 19. mars 2023 av Okapi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #32 Del Skrevet 19. mars 2023 Okapi skrev (2 timer siden): Det er ikke normen, men det blir mer og mer vanlig. På en del Switch-spill står det eksplisitt på eska at det ikke er innhold på kortet, men at spillet lastes ned når man putter det i. Da slipper produsenten unna med mindre og dermed billigere kort. Det er også en del spill som teknisk sett er spillbare med bare plata/kortet, men det har kommet en day one patch som fikser en hel masse bugs, rebalanserer problemer eller legger til mer innhold. Da er man jo fortsatt mer eller mindre avhengig av at leverandøren fortsatt er på nett. NTSC har vært dødt og begravet i mange år. Dette er det gamle analoge amerikanske/japanske formatet som var gjeldende til og med PS2, Xbox og GC. Det er ganske lenge siden spill har forholdt seg til NTSC, PAL og SECAM. Ps5 er vel region sperra Anonymkode: 61fed...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 20. mars 2023 #33 Del Skrevet 20. mars 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Ps5 er vel region sperra Anonymkode: 61fed...022 Nope, sonefri. Med unntak av den kinesiske versjonen (sier ryktene, har ikke prøvd å kjøpe en selv for å bekrefte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #34 Del Skrevet 20. mars 2023 newman01 skrev (2 timer siden): Nope, sonefri. Med unntak av den kinesiske versjonen (sier ryktene, har ikke prøvd å kjøpe en selv for å bekrefte) 3ds og Wii u er region sperret da Anonymkode: 61fed...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 20. mars 2023 #35 Del Skrevet 20. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: 3ds og Wii u er region sperret da Anonymkode: 61fed...022 Ja, jeg tror alt fra Nintendo er utstyrt med regionsperre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #36 Del Skrevet 20. mars 2023 newman01 skrev (7 minutter siden): Ja, jeg tror alt fra Nintendo er utstyrt med regionsperre Ikke gameboy, color, advance, ds og switch Anonymkode: 61fed...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #37 Del Skrevet 17. august 2024 newman01 skrev (På 16.3.2023 den 8.42): Det er ikke alt som er logisk der borte. De bruker fortsatt sjekkhefte for betaling av ting. Skjønner ikke helt hva man skal med en dedikert spillbutikk for å kjøpe konsollspill. Like greit å bestille det på nett og få det levert i postkassa, eller alternativt levert til butikk. Blir ikke det samme Anonymkode: 61fed...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. august 2024 #38 Del Skrevet 17. august 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Blir ikke det samme Anonymkode: 61fed...022 Spillet er det samme da… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #39 Del Skrevet 17. august 2024 newman01 skrev (1 time siden): Spillet er det samme da… Blir ikke det samme som å vandre rundt i butikken å se etter spill, kunne kvitte seg med egne spill og kjøpe brukt. Anonymkode: 61fed...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. august 2024 #40 Del Skrevet 17. august 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Blir ikke det samme som å vandre rundt i butikken å se etter spill, kunne kvitte seg med egne spill og kjøpe brukt. Anonymkode: 61fed...022 Kjøper aldri noe på impuls. Har ikke tid til slikt, kjøper bare etter å ha lest reviews og er ganske sikker på at jeg liker det. Kan ikke stole på et cover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå