Gå til innhold

Har vi noen «gaming butikk» ala Game Stop lengre? - Hogwarts Legacy Delux eller Collector’s edition

Ariana807

Anbefalte innlegg

De har nå gitt ut informasjon om hvilke pakker av spiller Hogwarts Legacy som kommer til å komme.

Ut fra prisene oppgitt og innholdet er jeg mest interesert i Delux edition og ikke Collectors edition.

Men Game Stop finnes ikke lengre, har vi noen annen lignende butikk i Norge nå? For det er sjeldent platekompaniet, cdon, elkjøp eller power tar inn slike litt mer eksklusive utgaver av spill. Jeg tenkte litt på Gamezone, men foreløpig ligger det ikke noe ute, dog ble disse pakkene lansert i går/dag.

De har en «Digital Delux Edition» som nok blir det jeg ender opp med, men det er litt trist da jeg liker å ha fysisk kopi av spill.

Jeg ser ikke lys på å bestille fra utlandet, da jeg ønsker å spille spillet på release, og leveringstid fra amazon tar litt tid 😅 (Ikke om jeg er sikker på om ps5 spill er regionsfrie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var vel Spaceworld vi hadde her i Norge, ikke game stop (som er amerikansk).

Anonymkode: f960e...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var vel Spaceworld vi hadde her i Norge, ikke game stop (som er amerikansk).

Man hadde også Game Stop i Norge; de hadde i alle fall butikk i nedre del av Karl Johan i Oslo der Free Record Shop holdt til tidligere, og i Byporten.

Og antagelig flere butikker rundt om i landet.

Anonymkode: a39a1...15c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ariana807 said:

De har nå gitt ut informasjon om hvilke pakker av spiller Hogwarts Legacy som kommer til å komme.

Ut fra prisene oppgitt og innholdet er jeg mest interesert i Delux edition og ikke Collectors edition.

Men Game Stop finnes ikke lengre, har vi noen annen lignende butikk i Norge nå? For det er sjeldent platekompaniet, cdon, elkjøp eller power tar inn slike litt mer eksklusive utgaver av spill. Jeg tenkte litt på Gamezone, men foreløpig ligger det ikke noe ute, dog ble disse pakkene lansert i går/dag.

De har en «Digital Delux Edition» som nok blir det jeg ender opp med, men det er litt trist da jeg liker å ha fysisk kopi av spill.

Jeg ser ikke lys på å bestille fra utlandet, da jeg ønsker å spille spillet på release, og leveringstid fra amazon tar litt tid 😅 (Ikke om jeg er sikker på om ps5 spill er regionsfrie)

Outland er jo en typisk fysisk spillbutikk, men kanskje de ikke har dataspill ...? Uansett skulle jeg tro at mye som de ikke selger i butikken, kan bestilles, så dette kan være et alternativ om du kan vente litt.

Her i Oslo er det også en spillbutikk i Møllergata som jeg har glemt navnet på, men har ikke vært der på lenge, så jeg husker ikke om de bare selger rollespill, eller også andre typer spill; tror det går mest i rollespill.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi hadde Game Stop før, har handlet mye der 😄

Spaceworld hadde vi også, men det var noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Outland er jo en typisk fysisk spillbutikk, men kanskje de ikke har dataspill ...? Uansett skulle jeg tro at mye som de ikke selger i butikken, kan bestilles, så dette kan være et alternativ om du kan vente litt.

Her i Oslo er det også en spillbutikk i Møllergata som jeg har glemt navnet på, men har ikke vært der på lenge, så jeg husker ikke om de bare selger rollespill, eller også andre typer spill; tror det går mest i rollespill.

Jeg vet noen har skrevet om at det enda finnes en Game Stop i Oslo, evt. Game butikk. Men ikke alle bor i Oslo 😅

Tenkte mer om det var en nettbutikk som kunne vært aktuell for folk i hele Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Ariana807 said:

Jeg vet noen har skrevet om at det enda finnes en Game Stop i Oslo, evt. Game butikk. Men ikke alle bor i Oslo 😅

Tenkte mer om det var en nettbutikk som kunne vært aktuell for folk i hele Norge

De fleste fysiske butikker selger på nett, så det er håp også for resten av landet. :tongue:

Ser at butikken i Møllergata som jeg tenkte på, heter Warhammer, men det virker ikke som om de har dataspill; du kan se om du eventuelt finner noe der:

https://www.games-workshop.com/en-NO/Warhammer-Oslo

Nei, det er dårlig med fysiske butikker som selger dataspill idag, men dette har sammenheng med digitaliseringen, og de som kjøper digitale spill i stedet for fysiske, får se følgene av dette; markedet for fysiske butikker har rett og slett blitt borte.

På Platekompaniet kunne man forresten før i tiden bestille importprodukter fra utlandet, men aner ikke hvordan det er nå som hele kjeden har blitt redusert til én butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi hadde Spaceworld, GameStop, Platekompaniet, Free Record Shop, Hysj! Hysj!, Spiderman og ørten andre butikker over hele landet. Nå er det stort sett bare Elkjøp, Power og Obs som har et lite utvalg spill, og de butikkene ligger typisk på industriområder utenfor sentrum.

Anonymkode: cb3d2...45a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp pleier å ha slike i sitt sortiment. Er man kundeklubb får man tilogmed 10% rabatt på spill. 

Deluxe-utgaven ser ikke ut til å inneholde noe spesielt, så vil tro det er passe enkelt å få et eksemplar rundt release

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cdon pleier å ha forskjellige utgaver av spill, og tror Gamezone også gjør det. Og elkjøp som nevnt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
On 8/24/2022 at 11:44 AM, AnonymBruker said:

Var GameStop i hele Norge.

Kilde: jeg var ansatt. 

Anonymkode: 05838...ef9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Og nå ser jeg at denne tråden er gammel 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Rart at det er helt vanlig med spillbutikker i Amerika mens i Norge har vi ingen o.O må være kjipt for en gamer å flytte til Norge 😛 

Anonymkode: 61fed...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Rart at det er helt vanlig med spillbutikker i Amerika mens i Norge har vi ingen o.O må være kjipt for en gamer å flytte til Norge 😛 

Det er ikke alt som er logisk der borte. De bruker fortsatt sjekkhefte for betaling av ting. Skjønner ikke helt hva man skal med en dedikert spillbutikk for å kjøpe konsollspill. Like greit å bestille det på nett og få det levert i postkassa, eller alternativt levert til butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, newman01 said:

Det er ikke alt som er logisk der borte. De bruker fortsatt sjekkhefte for betaling av ting. Skjønner ikke helt hva man skal med en dedikert spillbutikk for å kjøpe konsollspill. Like greit å bestille det på nett og få det levert i postkassa, eller alternativt levert til butikk. 

Det er ikke bare det. I USA bruker de overarbeidede ansatte som måles og veies på alt, samtidig som de får en lønn som er så lav at det kvalifierer til food stamps. GameStop er velkjent for rovdrift på unge. Her i landet er arbeidere betydelig bedre beskyttet, og en konsekvens av det er at enkelte butikker rett og slett blir ulønnsomme å drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Platekompaniet selger deluxe editions av filmer og spill i fysisk format

Anonymkode: f068d...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Platekompaniet selger deluxe editions av filmer og spill i fysisk format

Anonymkode: f068d...7d7

Til blodpris 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Til blodpris 

Det gjorde GameStop og. Jeg pleide ofte å stikke innom da jeg bodde i Oslo, siden det var en drøss av dem der, men kjøpte omtrent aldri noe. De var konsekvent en hundrings eller to dyrere enn Elkjøp og Spaceworld, og solgte gjerne spillet brukt til samme pris som Elkjøp tok for det nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Okapi skrev (1 minutt siden):

Det gjorde GameStop og. Jeg pleide ofte å stikke innom da jeg bodde i Oslo, siden det var en drøss av dem der, men kjøpte omtrent aldri noe. De var konsekvent en hundrings eller to dyrere enn Elkjøp og Spaceworld, og solgte gjerne spillet brukt til samme pris som Elkjøp tok for det nytt.

Jeg stikker alltid innom prisjakt/guiden før jeg kjøper spill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...