AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Nabo har revet veranda i 2 etasje uten å ha tatt bort verandadør, noe som vil si at et barn brått kan åpne døren, og ramle ned i betongen. Han gjør ikke noe med det og har nå leid ut boligen sånn den står. Jeg er bekymret. Noe regler for dette? Anonymkode: a39bd...ecb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nabo har revet veranda i 2 etasje uten å ha tatt bort verandadør, noe som vil si at et barn brått kan åpne døren, og ramle ned i betongen. Han gjør ikke noe med det og har nå leid ut boligen sånn den står. Jeg er bekymret. Noe regler for dette? Anonymkode: a39bd...ecb De har nok sikkert fjernet dørhåndtak på innsiden, eller gjort andre tiltak. Men om du er bekymret kan du jo varsle kommunen (plan, bygg og eiendom). Anonymkode: 454f2...93d 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Hvordan vet du at døren ikke er sikret på innsiden? Anonymkode: 76e9b...a47 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan vet du at døren ikke er sikret på innsiden? Anonymkode: 76e9b...a47 Fordi håndtaket er intakt Anonymkode: a39bd...ecb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fordi håndtaket er intakt Anonymkode: a39bd...ecb På utsiden? Det betyr ikke at døren ikke er sikret på annen måte på innsiden... Anonymkode: 76e9b...a47 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På utsiden? Det betyr ikke at døren ikke er sikret på annen måte på innsiden... Anonymkode: 76e9b...a47 Jeg er bekymret hvis det nå skjer en ulykke, som vil bli fatal. Det var ikke for kverulering jeg spurte om råd. Anonymkode: a39bd...ecb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nabo har revet veranda i 2 etasje uten å ha tatt bort verandadør, noe som vil si at et barn brått kan åpne døren, og ramle ned i betongen. Han gjør ikke noe med det og har nå leid ut boligen sånn den står. Jeg er bekymret. Noe regler for dette? Anonymkode: a39bd...ecb Kanskje du kan spørre naboen om denne døren? Si at du er litt bekymret osv. Anonymkode: efc56...b41 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 Du får dele din bekymring med naboen da, og høre hva slags tiltak vedkommende har gjort? Er det noen grunn til at et barn skulle ramle ned verandaen? Anonymkode: 8a373...faf 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Som andre sier her, må du lufte din bekymring med den det gjelder. Kanskje vedkommende har satt opp et stengsel på innsiden. Anonymkode: 0dca5...960 1
Carrot Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er bekymret hvis det nå skjer en ulykke, som vil bli fatal. Det var ikke for kverulering jeg spurte om råd. Anonymkode: a39bd...ecb kverulering? at noen påpeker at du kanskje ikke har alle fakta i en slik sak er ikke kverulering men velmenende innspill. Men siden du ikke vil ha dem - hva vil du ha? 2
kri.star Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Du tenker ikke at døren mest sannsynlig er sikret fra innsiden, eller at dersom den forsatt er brukelig, og det skulle flytte en familie inn med små barn, så... låser de den? 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Ta kontakt med kommunen, de sender noen Anonymkode: a26b5...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nabo har revet veranda i 2 etasje uten å ha tatt bort verandadør, noe som vil si at et barn brått kan åpne døren, og ramle ned i betongen. Han gjør ikke noe med det og har nå leid ut boligen sånn den står. Jeg er bekymret. Noe regler for dette? Anonymkode: a39bd...ecb Kjøp krok og ha oppe på døra..... Anonymkode: 4bf41...a89
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 Carrot skrev (15 minutter siden): kverulering? at noen påpeker at du kanskje ikke har alle fakta i en slik sak er ikke kverulering men velmenende innspill. Men siden du ikke vil ha dem - hva vil du ha? Nå sier ikke jeg det her uten fakta. Er så rart at jeg må på en måte bli «tiltalt» fordi jeg er bekymret. Men da er det ikke regler for sånt da. Anonymkode: a39bd...ecb
Carrot Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå sier ikke jeg det her uten fakta. Er så rart at jeg må på en måte bli «tiltalt» fordi jeg er bekymret. Men da er det ikke regler for sånt da. Anonymkode: a39bd...ecb joda det er regler og det er kommunen som er satt til å overholde dem, og ingen sier du er "tiltalt" for en merkelig ting å føle på, det er ikke en rettssak akkurat men en tråd i et forum på nett som du valgte lage. Der forlk som både er enig og uenig kan svare. Endret 24. august 2022 av Carrot 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 Nei, det er ikke noen formelle krav. Men utleier kan bli ansvarlig. Men du kan jo anbefale nabo eller leietaker om å fjerne håndtak på innsiden, sette i en nøkkel, eller sette på en krok eller barnesikring. Det er jo noe ulikt hva som er best og mest effektivt etter hvilken alder barna har. Anonymkode: b48de...a3e
Matas Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Matas, mod.
Anbefalte innlegg