Gå til innhold

Er det lettere for uføre damer og få seg partner enn for uføre menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det. Damer har det alltid lett når det kommer til å få seg kjæreste av det motsatte kjønn.

Anonymkode: 93636...ac4

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det. Damer har det alltid lett når det kommer til å få seg kjæreste av det motsatte kjønn.

Logisk kortslutning.

Det er lettere å sende tre astronauter til månen enn det er å sende tre astronauter til Mars. Det betyr ikke at det er lett å sende tre astronauter til månen. Det betyr at det er lettere enn å sende de til Mars. Men ikke at det er lett.

Selv om du skulle ha rett i at det er lettere for en del kvinner å få seg sex (det er jeg sikker på, menn er lette på tråden), eller kanskje til og med partner (det er jeg ikke så sikker på, det er mange flere kvinner enn menn som ønsker forhold, ikke så mange kvinner som bare ønsker sex), så er det ikke dermed sagt at det er lett.

Anonymkode: c510b...62a

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lett er det vel ikke for noen. Men damer har det nok lettERE.

Og så er det rett og slett sånn at damer typisk dater oppover og menn dater nedover. Det er langt mer vanlig at mannen i et forhold har høyere sosioøkonomisk status enn dama enn at han har lavere.

Så for en mann vil det å være uføretrygdet være langt mer hemmende enn det vil være for en kvinne.

Eller for å spissformulere det på en annen måte.

For en mann bestemmes den berømmelige markedsverdien på kjønnsmarkedet av tre faktorer:

1) Utseende
2) Personlighet
3) Sosioøkonomisk status (makt, penger i banken, hus, bil, hva slags jobb/lønn han har, osv.)

En kvinnes markedsverdi bestemmes også av tre faktorer:

1) Utseende
2) Utseende
3) Utseende

Jada, satt på spissen og ikke helt sånn alltid for alle, men for å illustrere poenget.

Anonymkode: e3aae...bbf

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og så er det rett og slett sånn at damer typisk dater oppover og menn dater nedover. Det er langt mer vanlig at mannen i et forhold har høyere sosioøkonomisk status enn dama enn at han har lavere.

Så for en mann vil det å være uføretrygdet være langt mer hemmende enn det vil være for en kvinne.

For en mann bestemmes den berømmelige markedsverdien på kjønnsmarkedet av tre faktorer:

1) Utseende
2) Personlighet
3) Sosioøkonomisk status (makt, penger i banken, hus, bil, hva slags jobb/lønn han har, osv.)

1) Utseende
2) Utseende
3) Utseende

Jada, satt på spissen og ikke helt sånn alltid for alle, men for å illustrere poenget.

Oppsummert , å raka blakk uføretrygdet dame kan lettere finne en mann så lenge hun ser bra ut, eller i hvertfall bedre ut en mannen.

En uføretrygdet mann er fucked i Norge. Så han burde dra til Asia hvor hans status øker siden han er hvit med fast inntekt.

Anonymkode: 9873a...319

• Liker 1
Skrevet

Helt sikkert. Å være mann er i seg selv et handicap datingmessig, og det meste som trekker ned gjør det i større grad for menn. Det er ikke umulig å finne seg noen uansett, men det er lite som skal til før kortene man har på hånda blir dårligere. Jeg kjenner noen uføre kvinner, og de har aldri hatt problemer med å finne seg noen. Kjenner ingen menn jeg kan sammenligne med.

Anonymkode: eb194...dc2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

1) Utseende
2) Personlighet

1) Utseende
2) Utseende
3) Utseende

Så at ei dame er sur som eddik og uføretrygdet som 20-åring har absolutt null og niks å si for menn så lenge hun er pen å se på? 

😂

Jeg er 165 cm og 55 kg, utadvendt med lang lyst hår og bachelorgrad og jeg måtte finne meg en ti år eldre mann for å finne en som var klar for å forplikte seg.

Anonymkode: 6aec3...2f6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Damer får ikke forhold like lett som menn. Generelt

sex derimot…. Men det er ikke det vi vil ha

Anonymkode: 461f7...a16

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Damer har lettere for å få sex siden menn generelt er lette på tråden. Men det er overhodet ikke lettere for damer å få kjæreste.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært i 2 forhold mens jeg var på AAP. Det ene varte i 3 år, det andre varte i 1 år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

1) Utseende
2) Personlighet

1) Utseende
2) Utseende
3) Utseende

Grunnen til at menn ofte søker damer med lavere sosioøkonomisk status enn seg selv er jo fordi de vil kunne pleie sin egen karriere mens kona tar seg av barn og hjem. For så å bli forbauset når den fulltidsarbeidende kona ikke orker mer etter 10 år og går for skilsmisse. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, uten tvil. Økonomi og karriere hos partner er helt klart viktigere for kvinner enn det er for menn. Det er ikke dermed sagt at det er lett for uføre kvinner heller, men lettere er det, definitivt. I tillegg til dette med økonomi, er selvtillit viktig for mange kvinner, og den er jo selvsagt gjerne litt redusert hos en ufør mann. I tillegg, fysisk attraktivitet hos en mann er ofte knyttet til muskler, noe som åpenbart er litt vanskelig tilgjengelig dersom han er fysisk svekket som følge av sykdommen. En kvinne kan komme langt ved å bare holde seg slank, og det avhenger for det meste av kosthold. En tynn mann er ikke like tiltrekkende.

Anekdotisk kjenner jeg ca. like mange uføre av begge kjønn, og kvinnene dater, har sex og går inn og ut av forhold omtrent som "vanlige" folk. Mennene er stort sett single, de fleste av dem har alltid vært det, og mange er jomfruer på over 30 og 40.

Anonymkode: f68a6...200

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Grunnen til at menn ofte søker damer med lavere sosioøkonomisk status enn seg selv er jo fordi de vil kunne pleie sin egen karriere mens kona tar seg av barn og hjem. For så å bli forbauset når den fulltidsarbeidende kona ikke orker mer etter 10 år og går for skilsmisse. 

Veldig tåpelig valg av dem. Damer blir lei, selv de fattigste damene med de færreste mulighetene. 

Anonymkode: da224...9dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Oppsummert , å raka blakk uføretrygdet dame kan lettere finne en mann så lenge hun ser bra ut, eller i hvertfall bedre ut en mannen.

En uføretrygdet mann er fucked i Norge. Så han burde dra til Asia hvor hans status øker siden han er hvit med fast inntekt.

Anonymkode: 9873a...319

Er det dårlig økonomi eller dårlig helse som gjør at en ufør mann er fucked på dating markedet? 

• Liker 1
Skrevet

Nei. Det som er enkelt er å finne en mann for sex. Å finne en brukandes mann for forhold, er IKKE lett, uansett helsestatus. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvsagt er det veldig mye lettere å være dame om man er trygda, både for sex og forhold. Det er jo veldig mye lettere for kvinner uansett, men er du på trygd blir forskjellene enda større

Anonymkode: 3fbc0...681

Skrevet

Jeg har vært singel i 7 år, det er siden jeg ble for syk til å jobbe, ufør i 2 år. Jeg synes det er vanskelig å finne noen. Nå er jeg ute etter et seriøst forhold. Hvis jeg bare var ute etter sex, så hadde ikke det vært så vanskelig.

I løpet av mine 7 single år, så har jeg vært på date med 2 uføre menn, de gjorde ikke noe annet enn å klage, og eneste de ville gjøre var å sitte i sofaen og game, se serier, spise dritt og synes veldig synd på seg selv. En sånn mann vil jeg virkelig ikke ha, da jeg overhodet ikke er sånn selv.

Men har ingen problemer med å bli sammen med en ufør mann, så lenge han har bra personlighet. 

Anonymkode: f22c2...3f6

• Liker 2
Skrevet

Ufør eller ei. Styr unna menn som bare klager på ekskona! 

• Liker 1
Skrevet

Nei. Damer er urovekkende ukritisk til hvem de tar som partner. Alt som kan krype og gå av avskum får seg dame. Så jeg vil ikke si det er noen forskjell.  

Anonymkode: 734e3...af7

• Liker 2
Skrevet

I følge menn på kg er det kun menn som kan ha problemer og oppleve urettferdighet. Kvinner INGEN ordentlige problemer i følge dem ,og hvis de har det så er det deres egen feil uansett hva det er snakk om. Disse mennene her inne vet ikke hva de gjør når de sitter å skriver dette. Det er ondskap,tvers igjennom!!

Anonymkode: 487d5...bec

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...