AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #61 Del Skrevet 29. august 2022 Ca 6 år. Var da 125 cm høy. Anonymkode: 748ac...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #62 Del Skrevet 29. august 2022 https://www.hjelpemiddeldatabasen.no/r11x.asp?linkinfo=65432 Gjelder det denne også? Vi må bruke denne på barnet vårt. Bakovervendt har ikke passet på lenge, men klatrer ut av beltestolen uten denne.. Anonymkode: 9d78f...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunajenta78 Skrevet 5. november 2022 #63 Del Skrevet 5. november 2022 KristinF skrev (På 24.8.2022 den 21.58): Vi har en stol vi kan snu rundt, så hun har sittet framover i 1,5 år nå og hun er 3🤪 Wow.. den er drøy 😱 så hvis dere krasjer eller noen krasjer i dere så er du forberedt på at ungen din dør eller blir alvorlig skadet? HVORFOR SNU EN SÅ LITEN UNGE???? Skjønner det ikke. Vi har så sykt mye info på bilsikkerhet, så velger likevel foreldre å gå mot sikkerheten på det aller viktigste vi har… 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #64 Del Skrevet 5. november 2022 Lunajenta78 skrev (8 minutter siden): Wow.. den er drøy 😱 så hvis dere krasjer eller noen krasjer i dere så er du forberedt på at ungen din dør eller blir alvorlig skadet? HVORFOR SNU EN SÅ LITEN UNGE???? Skjønner det ikke. Vi har så sykt mye info på bilsikkerhet, så velger likevel foreldre å gå mot sikkerheten på det aller viktigste vi har… Nå veit jeg ikke hva grunnen til poster er men vi snudde rimelig tidlig selv også men det er så enkelt som at det er eneste måten å ha plass i bilen. Så ble enten annen type bil eller snu barn og beholde bilen en hadde. Vi snudde ikke ved 1.5 men var vel rundt 3. Men store foreldre og stort barn så hun satt dårlig og vi hadde null plass til noen større bakoverlent stol enn det vi hadde. Anonymkode: e9b60...2d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #65 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå veit jeg ikke hva grunnen til poster er men vi snudde rimelig tidlig selv også men det er så enkelt som at det er eneste måten å ha plass i bilen. Så ble enten annen type bil eller snu barn og beholde bilen en hadde. Vi snudde ikke ved 1.5 men var vel rundt 3. Men store foreldre og stort barn så hun satt dårlig og vi hadde null plass til noen større bakoverlent stol enn det vi hadde. Anonymkode: e9b60...2d6 Hvor store foreldre er det snakk om? Anonymkode: 5807f...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #66 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor store foreldre er det snakk om? Anonymkode: 5807f...2c2 Ca to meter. Barn som var ganske stort og en bmw f11 med comfort stoler så litt ekstra trangt bak. Anonymkode: e9b60...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #67 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ca to meter. Barn som var ganske stort og en bmw f11 med comfort stoler så litt ekstra trangt bak. Anonymkode: e9b60...2d6 Skjønner! Det hørtes trangt ut 🙈 Anonymkode: 5807f...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #68 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå veit jeg ikke hva grunnen til poster er men vi snudde rimelig tidlig selv også men det er så enkelt som at det er eneste måten å ha plass i bilen. Så ble enten annen type bil eller snu barn og beholde bilen en hadde. Vi snudde ikke ved 1.5 men var vel rundt 3. Men store foreldre og stort barn så hun satt dårlig og vi hadde null plass til noen større bakoverlent stol enn det vi hadde. Anonymkode: e9b60...2d6 Da hadde jeg faktisk byttet bil. Skjønner virkelig ikke at foreldre vil ta den risikoen… Anonymkode: 232ee...d06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #69 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da hadde jeg faktisk byttet bil. Skjønner virkelig ikke at foreldre vil ta den risikoen… Anonymkode: 232ee...d06 Så fint for deg da. Ikke alle som har økonomi til å «bare bytte bil». Noen av oss må bare være glade når bilen går gjennom eu godkjenningen. Anonymkode: 78e66...7c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #70 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 20.27): Det er ikke for stor til å sitte bakovervendt. Anonymkode: 85f49...1e5 Jo. 125 cm.. Anonymkode: 4f62c...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #71 Del Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 21.13): Trygg trafikk anbefaler bakovervendt småbarnstol så lenge som mulig. Fremovervendt småbarnsstol med 5-punktsele er ikke anbefalt, det rådes å gå fra bakovervendt barnestol til fremovervendt beltestol (stol hvor barnet benytter bilens egen sikkerhetssele), når barnet er stort nok til det. Beltestol: Alder: ca. 4 år og oppover; Vekt: 15 – 36 kg; Høyde: ca. 100 – 150 cm Småbarnstol: Alder: ca. 6 mnd – 5 år; Vekt: ca. 9 – 18/25 kg; Høyde: ca. 61 – 105/125 ... Babystol: Alder: 0 – 15 mnd – godkjent etter R129; Vekt: 0 – 13 kg – godkjent etter E... Anonymkode: ac175...c6f Min er 3 år snart og vi har snudd hen. Veier over 15 kg og er over 100 lang. Småbarnstolen ble for liten. Anonymkode: d368b...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #72 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 20.31): Det er like farlig for en 4-åring som er for liten. Og det er mange for små fireåringer som sitter i beltestol - de hadde vært tryggere i en fremovervendt fempunkts. Anonymkode: 85f49...1e5 Nei det er ikke sant! Bakovervendt vil alltid være best og tryggest i forhold til alder og vekt. Se Naf/trygg trafikk sine egne sider så forstår du hvorfor! Og mange stoler er beregnet for store barn så de som sier de snur de tidlig for det er ikke plass, slutt å tull og finn ett dete som passer da! Sikkerhet på det viktigste du har! Anonymkode: f4dd8...d81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #73 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da hadde jeg faktisk byttet bil. Skjønner virkelig ikke at foreldre vil ta den risikoen… Anonymkode: 232ee...d06 Skulle en byttet bil og beholdt noe i samme sjanger i forhold til generell biltrygghet og funksjon så havner en fort i klassen 1-1.2M for en ny bil. Og heller ikke disse har veldig mye mer plass bak, en får gjerne 10ish cm mer benplass bak. Eller en kunne valgt en eldre bil som er generelt mindre trygg i forhold til kollisjoner og slikt. Så enten veldig mye penger i en bil du ikke har lyst på siden det blir en alt for dyr og stor bil over tid eller en annen bil som er utrygg som en heller ikke ønsker siden sikkerhet og kjørekomfort er mye lavere enn hva en alt har. Anonymkode: e9b60...2d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 6. november 2022 #74 Del Skrevet 6. november 2022 Har snudd når barna var 2-3år.... siste eksemplar blir nok sittende bakover litt lengre enn det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #75 Del Skrevet 6. november 2022 Har nettopp kjøpt BeSafe stretch til vår på 4,5 år. Den kan brukes i 3 år til regner jeg med. Bakovervendt. Har god plass til beina der. Anonymkode: 9b7e8...626 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #76 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har nettopp kjøpt BeSafe stretch til vår på 4,5 år. Den kan brukes i 3 år til regner jeg med. Bakovervendt. Har god plass til beina der. Anonymkode: 9b7e8...626 Hvilken størrelse er det på dere voksne og barna da ? Jeg klarer bare ikke se for meg hvordan en får plass til en 7 åring bakovervendt men så har jeg bare rimelig lange barn. Anonymkode: e9b60...2d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå