AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #21 Skrevet 24. august 2022 4,5 år. Da var han for stor til å sitte bakovervendt (115 cm). Anonymkode: 4f62c...8c3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #22 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 4,5 år. Da var han for stor til å sitte bakovervendt (115 cm). Anonymkode: 4f62c...8c3 Det er ikke for stor til å sitte bakovervendt. Anonymkode: 85f49...1e5 6
Gjest Hottentått Skrevet 24. august 2022 #23 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Faktum gjenstår ar mange snur barna forover før de egentlig er store nok til en beltestol - og da er beltestolen farligere enn enn fremovervendt stol med fempunktssele. Mange fireåringer er for små for beltestol, uten at folk bryr seg om det. Anonymkode: 85f49...1e5 Det er likevel livsfarlig å bruke fempunktsele forover. At det er farlig å bruke beltestol på en 2 åring er også helt riktig. Derfor skal man ikke gjøre noen av delene. Nå handlet ikke hovedinnlegget om så små barn (håper jeg). Så - med utgangspunkt i at barnet er stort nok til å snus forover, så er fempunktsele helt forkastelig å i det hele tatt vurdere.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #24 Skrevet 24. august 2022 Hottentått skrev (1 minutt siden): Det er likevel livsfarlig å bruke fempunktsele forover. At det er farlig å bruke beltestol på en 2 åring er også helt riktig. Derfor skal man ikke gjøre noen av delene. Nå handlet ikke hovedinnlegget om så små barn (håper jeg). Så - med utgangspunkt i at barnet er stort nok til å snus forover, så er fempunktsele helt forkastelig å i det hele tatt vurdere. Det er like farlig for en 4-åring som er for liten. Og det er mange for små fireåringer som sitter i beltestol - de hadde vært tryggere i en fremovervendt fempunkts. Anonymkode: 85f49...1e5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #25 Skrevet 24. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Her må jeg få rette på deg, for her kommer du med farlig feilinformasjon. Bakovervendt er selvfølgelig alltid best, der er vi enige. Men om man virkelig må snu et lite barn, så må det 5 punktssele til (eventuelt cybex anoris, som vil være beste valg)! Et barn som ikke passer til beltestolen sitter egentlig så godt som usikret. Anonymkode: 3a24a...0bf 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det er (desverre) tryggere med snudd 5 punkts enn beltestol som ikke passer. Men ingen av de er trygge. Anonymkode: df90a...1e7 Hva er det du tror du retter på? Man skal ikke sette barn i 5 punktssele fremover, det er farlig. De minste barna skal alltid sitte bakover. Anonymkode: ae362...e8e 3
Gjest Hottentått Skrevet 24. august 2022 #26 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er like farlig for en 4-åring som er for liten. Og det er mange for små fireåringer som sitter i beltestol - de hadde vært tryggere i en fremovervendt fempunkts. Anonymkode: 85f49...1e5 Da får du gjøre det. Håper det går bra
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #27 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det du tror du retter på? Man skal ikke sette barn i 5 punktssele fremover, det er farlig. De minste barna skal alltid sitte bakover. Anonymkode: ae362...e8e Du tar feil. Mange snur barn fremover som er for små til beltestol, f.eks. ved 4 år, disse sitter tryggere i fempunktssele fremover. Anonymkode: 85f49...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #29 Skrevet 24. august 2022 Hottentått skrev (7 minutter siden): Da får du gjøre det. Håper det går bra Jeg snakker om de som snur barna sine fremover selv om de er for små til beltestol. Jeg er ikke blant dem. Når de først gjør det, så er det bedre at de velger fempunkts fremfor trepunkts. Anonymkode: 85f49...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #30 Skrevet 24. august 2022 3 år, da trengte hun nytt sete Anonymkode: f68e7...41c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #31 Skrevet 24. august 2022 5 år, 20 kg og 117 cm høy. hatet å sitte bakover, og syntes det var flaut i bhg. Man skal selvfølgelig ikke la barnet styre det, men vi lot han få beltestol. Kjører ei mil på rolig landevei til barnehagen og butikken bare, og noen helgeturer til familien, også på rolig landevei. Hadde vi bodd på plasser med høy fart, motorvei og mye trafikk hadde det ikke vært aktuellt å snu enda. Anonymkode: 8556d...211 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #32 Skrevet 24. august 2022 Hottentått skrev (36 minutter siden): Det er likevel livsfarlig å bruke fempunktsele forover. At det er farlig å bruke beltestol på en 2 åring er også helt riktig. Derfor skal man ikke gjøre noen av delene. Nå handlet ikke hovedinnlegget om så små barn (håper jeg). Så - med utgangspunkt i at barnet er stort nok til å snus forover, så er fempunktsele helt forkastelig å i det hele tatt vurdere. Nei må du ta revv i seilan, herregud. Du kan sammenligne med hva du faen meg vil, tre punkts belte - bilens belte - er farligere enn 5 punkts belte. Sånn er det. Forover er ikke ideelt, men det er ikke rottegift eller tegnestifter. Skjerp deg. Anonymkode: 7194b...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #33 Skrevet 24. august 2022 Hottentått skrev (48 minutter siden): Det blir som å si at det er tryggere å spise tegnestifter enn å drikke rottegift. Man gjør ingen av delene! Hvis barnet er for liten for å bruke beltestol så skal det sitte bakovervendt. Man kan ikke sette en unge i livsfare ved å bruke fempunktsele forover fordi den ikke kan bruke beltestol. Jeg får elveblest av sånne dumme utsagn. God bedring. Anonymkode: 3a24a...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #34 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 5 år, 20 kg og 117 cm høy. hatet å sitte bakover, og syntes det var flaut i bhg. Man skal selvfølgelig ikke la barnet styre det, men vi lot han få beltestol. Kjører ei mil på rolig landevei til barnehagen og butikken bare, og noen helgeturer til familien, også på rolig landevei. Hadde vi bodd på plasser med høy fart, motorvei og mye trafikk hadde det ikke vært aktuellt å snu enda. Anonymkode: 8556d...211 Åh som jeg elsker slike kommentarer...vi kjører pent...rolig landevei... Kjører dere på bondegård vei over alt... ikke på noen 40.eller 50 km vei? Bor dere alle i 2 minutters omkrets?? Vet du hvor mye skade å møte en elg kan gjøre? Så dere kjører helt alene...så det finnes ikke folk på veien som kan fylle kjøre? Eller som ikke kjører pent . Nei..slike kommentarer er svake.. Anonymkode: ac175...c6f 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #35 Skrevet 24. august 2022 Trygg trafikk anbefaler bakovervendt småbarnstol så lenge som mulig. Fremovervendt småbarnsstol med 5-punktsele er ikke anbefalt, det rådes å gå fra bakovervendt barnestol til fremovervendt beltestol (stol hvor barnet benytter bilens egen sikkerhetssele), når barnet er stort nok til det. Beltestol: Alder: ca. 4 år og oppover; Vekt: 15 – 36 kg; Høyde: ca. 100 – 150 cm Småbarnstol: Alder: ca. 6 mnd – 5 år; Vekt: ca. 9 – 18/25 kg; Høyde: ca. 61 – 105/125 ... Babystol: Alder: 0 – 15 mnd – godkjent etter R129; Vekt: 0 – 13 kg – godkjent etter E... Anonymkode: ac175...c6f 4
Gjest Hottentått Skrevet 24. august 2022 #36 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): God bedring. Anonymkode: 3a24a...0bf Lige måde😘
Gjest Hottentått Skrevet 24. august 2022 #37 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei må du ta revv i seilan, herregud. Du kan sammenligne med hva du faen meg vil, tre punkts belte - bilens belte - er farligere enn 5 punkts belte. Sånn er det. Forover er ikke ideelt, men det er ikke rottegift eller tegnestifter. Skjerp deg. Anonymkode: 7194b...5ad For et barn som er stort nok til å snu seg forover er det for svarte meg ikke trygt for fem flate øre å bruke fempunktsele. Skjerp deg sjæl!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #38 Skrevet 24. august 2022 Ts her Han blir 4 snart, er 110 cm lang, kanskje lengere nå og over 20 kg. kommer til å la han sitte bakover til over vinteren iallefall, men får ofte kommentarer på at han er for stor til å sitte bakover. Så derfor jeg måtte spørre her inne hva som er vanlig.😅 Anonymkode: 131e3...ff9
Gjest Hottentått Skrevet 24. august 2022 #39 Skrevet 24. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her Han blir 4 snart, er 110 cm lang, kanskje lengere nå og over 20 kg. kommer til å la han sitte bakover til over vinteren iallefall, men får ofte kommentarer på at han er for stor til å sitte bakover. Så derfor jeg måtte spørre her inne hva som er vanlig.😅 Anonymkode: 131e3...ff9 Han er ikke for stor for det. Han tåler å sitte litt bøyd. Min syns det var litt kjipt å se alle vennene sine sitte forover i bhg. Men så lenge hun satt mye tryggere levde vi likevel fint med det 😄 Endret 24. august 2022 av Hottentått
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #40 Skrevet 24. august 2022 Hottentått skrev (32 minutter siden): For et barn som er stort nok til å snu seg forover er det for svarte meg ikke trygt for fem flate øre å bruke fempunktsele. Skjerp deg sjæl! Nå er det mange som snur barna før de er store nok til beltestol. Hvis foreldrene nekter å sette dem tilbake i bakovervendt, så er fremovervendt fempunkts bedre enn trepunkts. Anonymkode: 85f49...1e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå