Gå til innhold

Uføretrygd og hjemmeboende barn -hvilke tillegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har regnet meg frem til at jeg vil få ca 9000kr mindre pr mnd ved uføre, enn jeg hadde i jobb. 
Forstår at jeg kan (Merk kan, vet ikke hva som evt vurderer dette) få barnetillegg også, men hvordan vurderes dette når barnefar og jeg ble skilt for mange år siden, barna bor hos oss ca 50/50, og jeg er gift på ny? 

Hva slags tillegg vil jeg kunne få? 

Anonymkode: 08b67...2d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får barnetillegget dersom din eks mann ikke er ufør og har søkt om det først. Kun en av dere får det. 

Men det får du selv om du har 50/50, tilogmed dersom du kun har samvær annenhver helg. Dette regnes ut av dem når du får ufør. Og du må sende søknad pr papir. 

Anonymkode: c526e...9a0

• Liker 1
Skrevet

Hm, har regnet meg frem til at jeg med barnetillegget vil få nesten det samme utbetalt som full jobb😳

Ser at de reduserer til at man max kan få 95% av tidligere inntekt inkl barnetillegg, men syntes det var mye likevel🤷‍♀️

Tipper bidraget blir økt når inntekten blir lavere, så tror ikke barna skal merke noe forskjell i økonomien fremover.

Anonymkode: 08b67...2d7

Skrevet

Ja dette med 95% av hva man tjener.. er ikke det noe de nå endrer? 🤔 Lurer på om jeg har lest det. Så da kommer du ikke så dårlig ut. Og det er bra! Nok av folk som sliter med uføretrygd. Lykke til! 🌞

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ser her at det er endret TIL at du ikke kan ha mer enn 95%, så her leste jeg feil. Og du hadde rett 😅 men allikevel er det bra!

Skrevet

Du kan få mer enn 95% av tidligere inntekt, den regelen ble opphevet 1. Juli i år👍

Anonymkode: 3d790...749

Skrevet
On 8/24/2022 at 12:32 PM, AnonymBruker said:

Du kan få mer enn 95% av tidligere inntekt, den regelen ble opphevet 1. Juli i år👍

Anonymkode: 3d790...749

Jepp 👍

Anonymkode: 6cf53...a27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...