AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Ser at det tilbys av kommunen her og barnehagen anbefaler at man tar det. Er det nyttig? Går over 8 kvelder, det er ganske mye tid og krever litt planlegging mtp. barnevakt. Anonymkode: 7f218...439
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Jeg syntes det var ganske nyttig. Dvs, jeg tok både kurs, og så folkom (https://www.folkom.no/barn , der følger de folk som tar cos-kurset og prater en del om det), og leste boken kurset er basert på. Du kan jo evt starte med boken og folkom, det er enklere enn å få fri 8 kvelder.. Jeg opplevde dessverre at noen av folkene på kurset tok alt for mye plass, pratet og pratet og pratet og pratet inngående om sine problemer med barna. Men anbefaler absolutt å lese om trygghetssirkelen! Anonymkode: de1d0...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Vi tok kurs og synes det var veldig nyttig, men vi fikk det via bup siden barnet vårt har litt ekstra utfordringer og da var vi alene. Kan tenke meg det er litt kjedelig hvis det er mange foreldre som skal prate om seg og sitt... men selve teorien synes vi har vært veldig nyttig. Anonymkode: d25d7...344
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Jeg syns det var nyttig, vi fikk det på dagtid siden det ble vanskelig på kveldsstid her. Vi fikk også ta det alene uten noen andre foreldre. Så var veldig greit og kunne snakke om både utfordringer og erfaringer man har selv. Var en ansatt i barnehagen som hadde kurset med oss. 😊 Anonymkode: 6ae17...c52
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg syntes det var ganske nyttig. Dvs, jeg tok både kurs, og så folkom (https://www.folkom.no/barn , der følger de folk som tar cos-kurset og prater en del om det), og leste boken kurset er basert på. Du kan jo evt starte med boken og folkom, det er enklere enn å få fri 8 kvelder.. Jeg opplevde dessverre at noen av folkene på kurset tok alt for mye plass, pratet og pratet og pratet og pratet inngående om sine problemer med barna. Men anbefaler absolutt å lese om trygghetssirkelen! Anonymkode: de1d0...e3a Ja, dette er gruppevis. De anbefaler at begge foreldre deltar men jeg ser det kan bli vanskelig. Også fordi far jobber offshore så han får jo ikke med seg alle kurskvelder. Kvir meg litt for det siden det er i gruppe. Ønsker ikke å brette ut om ting, spesielt ikke hvis det er kjentfolk eller folk i samme barnehage. Men tenker at i det tilfellet du nevner så burde vel kursholder ha grepet inn og begrenset litt? Anonymkode: 7f218...439
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, dette er gruppevis. De anbefaler at begge foreldre deltar men jeg ser det kan bli vanskelig. Også fordi far jobber offshore så han får jo ikke med seg alle kurskvelder. Kvir meg litt for det siden det er i gruppe. Ønsker ikke å brette ut om ting, spesielt ikke hvis det er kjentfolk eller folk i samme barnehage. Men tenker at i det tilfellet du nevner så burde vel kursholder ha grepet inn og begrenset litt? Anonymkode: 7f218...439 Man måtte ikke fortelle og brette ut noe Det var ikke noe krav til å prate om egne problemer. De stilte spørsmål, og de som ville fortelle, fortalte. Og ja, utrolig irriterende at de ikke grep inn og stoppet de som kuppet hele timen og ødela for oss andre. Var første gangen de arrangerte det kurset, så de var vel litt usikre. Anonymkode: de1d0...e3a
ALB Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Anbefales, ja Vi tok det på dagtid på helsestasjon. Var vel fem par eller noe? Her var kursleder dyktig. Passet på at alle fikk sagt sitt. Følte vel litt at det var et «krav» at man bidro, da… Vi gikk jo runden rundt bordet og ble bedt om å snakke om hva vi opplevde som vanskelig mtp barnet, egen barndom og følelser der, osv.. . Så litt ble man jo bedt om å si, selv om man kunne holde det ganske kort…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 Jeg er cos-terapeut. Når det er grupper der deltagerene er veldig ulik i modus kan det være krevende å få til en fin flyt. Cos er basert på at man bidrar, kommer med forslag, reflekterer. Om flere er veldig stille eller ufokusert er det naturlig at andre deltagere kompenserer ved å ta for mye plass. Selvfølgelig uheldig, men beste måten å rette opp i det er å bidra selv 🙂 Håper mange vil prøve cos 👌 Anonymkode: abcc0...3a4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 10.11): Ser at det tilbys av kommunen her og barnehagen anbefaler at man tar det. Er det nyttig? Går over 8 kvelder, det er ganske mye tid og krever litt planlegging mtp. barnevakt. Anonymkode: 7f218...439 Ja det er veldig fint og lærerikt Anonymkode: d7392...d58
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #10 Skrevet 28. august 2022 Ja, vi fikk mye ut av det, men vil si det er viktig at man tar det sammen begge to, hadde ikke fungert like bra om bare en av oss deltok Anonymkode: 56288...3df
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #11 Skrevet 28. august 2022 Det var veldig fint for min del, de ordnet det så det ble kun for meg pga at jeg hadde stått på venteliste så lenge. Klok og fornuftig kursholder. Hadde nok ikke likt det så bra i gruppe da det er lagt opp til refleksjoner ol fra hverdagen Anonymkode: 377f0...ada
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #12 Skrevet 28. august 2022 Anbefales for alle, men spesielt om du har et barn som har litt utfordringer. Husker helsestasjonen anbefalte det da barna var små, men vi sa nei pga at det var tidkrevende som du nevner. Vel vi endte til slutt opp på kurs allikevel, og angrer på vi ikke gjorde det før for tror vi hadde stått stødigere og møtt minstemann på en bedre måte i hans utfordringer, om vi hadde tatt kurset før. Anonymkode: 6e206...c25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå