Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endrer renten seg om man har avdragsfritt boliglån noen måneder? Plutselig fått effektiv rente på 4,5 % 😳

Anonymkode: b06bf...26d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal kun endre seg i tråd med resten. Renten går ikke opp kun fordi du har avdragsfritt. 

Anonymkode: 7d26e...c39

Skrevet

Renten i markedet har gått opp, så det er nok det du ser. Avdragsfrihet har ingenting å si på rentene.

• Liker 1
Skrevet

Ja selvfølgelig. 
Avdragsfrihet er at man slipper betale avdragene, avdragsfrihet er ikke binding av renten. 
Men bankene justerer stort sett rentene ganske likt, så den bør ikke gå opp mye mer enn hva den ville gjort uten avdragsfrihet. 

Skrevet
Million skrev (6 timer siden):

Renten i markedet har gått opp, så det er nok det du ser. Avdragsfrihet har ingenting å si på rentene.

Vet at renten har gått opp. Fikk varsel for noen uker siden at den skulle opp til 3,8 nå i august. Men plutselig steg den til 4,5 % etter jeg fikk innvilget avdragsfrihet. Synes det var merkelig. 

Taluno skrev (3 timer siden):

Ja selvfølgelig. 
Avdragsfrihet er at man slipper betale avdragene, avdragsfrihet er ikke binding av renten. 
Men bankene justerer stort sett rentene ganske likt, så den bør ikke gå opp mye mer enn hva den ville gjort uten avdragsfrihet. 

Vet at renten selvfølgelig kan stige 🙂 Men lurte på om det automatisk steg ved avdragsfri. 

Skal ikke all økning uansett varsles om? Lurer på om han i banken har gjort noe feil. 

Skrevet

Mulig banken mener du har en ny låneavtale, og av den grunn ser muligheten til å ta med neste endring av renten med en gang. Det er normalt 6 ukers varslingsfrist for renteendring på eksisterende lån. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vet at renten har gått opp. Fikk varsel for noen uker siden at den skulle opp til 3,8 nå i august. Men plutselig steg den til 4,5 % etter jeg fikk innvilget avdragsfrihet. Synes det var merkelig. 

Vet at renten selvfølgelig kan stige 🙂 Men lurte på om det automatisk steg ved avdragsfri. 

Skal ikke all økning uansett varsles om? Lurer på om han i banken har gjort noe feil. 

Rentene skal varsles ja, jeg fikk endret renten ved avdragsfrihet for noen år siden, og det ble varslet i avtalen om avdragsfrihet. 
Ved neste avdragsfrihet fikk jeg varsel om renteendring en ukes tid etter inngått avtale. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...