Gå til innhold

Dere som følger med på tilbud i butikker, hva kjøper dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å følge med på tilbudsaviser fra matbutikkene nå. Men det de har på tilbud/kampanje er jo bare ting vi ikke bruker. Finner bare godteri, brus, kjeks, brød, halvfabrikater, parfymerte tøyvaskemidler osv.

Frukt og grønt ligger jo stort sett på samme pris. Basisvarer og reine produkter finner jeg ofte billigere, da det ofte er dyre varer i utgangspunktet som er på tilbud. Innimellom er det jo tilbud på hvetemel og lignende. Men ellers er det stort sett på produkter jeg ikke ville kjøpt uansett.

Nå skal det sies at vi spiser lite kjøtt. Det går mest i fisk og fiskeprodukter (fisker fisken selv). 

Så, hva kjøper dere? Hvor er de store besparelsene på å bruke apper som «kupp»? 

Anonymkode: 90bf7...001

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett ost, pizza og brus som er ofte på tilbud av det jeg kjøper mye av. 

Anonymkode: 6aae2...40e

Skrevet

Nå etter den voldsomme prisstigningen er det langt dårligere med tilbudene. Før var det ofte 40% på neutral, ænglamark, osv, men nå er det aldri. Så nå er det faktisk litt mindre å få fatt i av gode tilbud.

Brus og godteri ;) Elsker brus og godteri.. 

Dopapir og kjøkkenpapir, tilbud i store sekker fra Obs

Taco-ting (obs kjører ofte 40% på santa maria)

Norvegia i 2-pk (er billigere på tilbud enn first price osten er til vanlig)

Det er vel bare det som har vært av gode tilbud som vi har brukt den siste tiden. 

Som sagt, før var det ofte mye mer. Da hamstret vi parfymefri neutral-vaskemidler, findus fiskeprodukter, o.l. Men nå er det langt mellom de gode tilbudene. 

Og ja, mange "luretilbud"; hvor man får varene billigere til normal-pris i andre butikker. Shampoen og balsamen jeg bruker er dyrere på obs-tilbud enn den er til vanlig på kiwi. Så lurt å ikke hoppe på alt fordi det står 40%!! på lappen.

Anonymkode: 4e810...a79

Skrevet

Jeg handler på Meny hver fredag, og følger med på tilbudene deres i nettbutikken.

De har mange kjempegode tilbud på varer som vi bruker mye i hvertfall. Veldig ofte er det under halv pris og da blir det endel billigere enn det er på Kiwi, hvor jeg handler på mandager.

De siste ukene har jeg for eksempel kjøpt

- Blenda Sensitive-klesvaskemiddel til 28 kroner pakka.

- Linser, bønner og kikerter til 10 kroner pakka.

- Vasket babyspinat og ruccola til 10 kroner pakka.

-Linfrø og solsikkekjerner til 10 kroner pakka

Ellers kjører de 50 % på all taco innomellom, og de har gode 3for2-tilbud på mange varer: Lyspærer, batterier, tannpleie, endel oster, YT-serien.

Anonymkode: 3a942...90a

• Liker 1
Skrevet

Liten vits at andre forteller deg hva de kjøper på tilbud. For som du selv påpeker - tilbudene er kun relevante hvis det er noe man selv benytter.

Om jeg hamstrer ost på tilbud, og du ikke liker den type ost, så gir det lite mening for deg å vite at det er et godt tilbud for meg.

Anonymkode: 553ba...731

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke ha fulgt med godt nok om du mener at frukt og grønt ligger på samme pris hele tiden. Er jo støtt og stadig 40% og 30% på hele frukt og grønt avdelingen hos alle butikkene. Pluss det er alltid et eller annen på tilbud av frukt og grønt. 
Hvis du virkelig følger med på tilbud i alle butikkene, så ser du at det er tilbud på det aller meste. Det er svært lite som ikke er så ofte på tilbud. Det er også nye tilbud hver uke, så du må ikke vente lenge på at noe skal komme på tilbud i en eller annen butikk. 

Bunnpris har 40% på all fiskeprodukter fra findus, 30% på fiskeprodukter fra lofoten. De har druer og blomkål på tilbud denne uken også. Coop Mega har mye frukt og grønt på tilbud på kronersmarkedet i uken her. Coop OBS har 30% på norske grønnsaker. 30% på druer har de også. 
Og det er kun det første jeg ser når jeg åpner mattilbud-appen. 

Hva jeg spesifikt kjøper er irrelevant for deg og svaret er "så å si alt jeg bruker/spiser".  

Anonymkode: 75a9b...dba

• Liker 1
Skrevet

Usikker på hvilke fiskeprodukter du foretrekker, men Spar har regelmessig 40% på Findus frossenfisk. Alt fra fiskegrateng til frosne fileter. 

Har barn på barneskolen, så ting som Norvegia er relevant for oss. Toalettpapirsekker og vaskemidler er relevant for de fleste.

Rusta har ofte gode tilbud på såper, shampo og vaskemidler. Tar alltid en kikk i avisa deres.

Anonymkode: 0cd58...313

Skrevet

De siste 2 ukene har det vært en del tilbud på basisvarer. Har fylt opp lager med pasta, hermetiske tomater, div tørrvarer, frokostblandinger etc. I kjøleskapet har jeg fylt opp med ost (revet ost på Meny til 20kr, koster vanligvis ca 40kr), parmesan, smøreoster, smoothie til matpakke til barna, brokkoli, laks på Rema 1000. Vi sparer masse ved å følge med på tilbud og handle inn stort når vi kommer over tilbud. Har 2 kjøleskap, 2 fryser og bod. Kjøper ikke sjokolade og snack, kun varer som vi ellers bruker en del av. I tillegg til å spare så gjør det hverdagen vår lettere når vi alltid har mat i huset så vi slipper å handle ofte. Travel hverdag med 3 barn.

Anonymkode: ed296...246

Skrevet

Glemte å skrive at det er tilbud på Brokkoli, squash, kiwi, potet og div annet på meny denne uken også, så har handlet det og.

Skrevet

Jeg kjøper alltid kaffe, makrell i tomat, tannkoster/kremer, pasta, egg og oster på tilbud

Anonymkode: 730b4...dff

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Glemte å skrive at det er tilbud på Brokkoli, squash, kiwi, potet og div annet på meny denne uken også, så har handlet det og.

Ja, det er ofte tilbud på ferskt frukt & grønt på Meny.

Selv har jeg kjøpt ruccula, babyspinat, reddiker, chili, nypoteter, gulrøtter, urter, grapefrukt og kiwi på tilbud der denne uka.

Anonymkode: 3a942...90a

Skrevet

Brus og godteri. Er uføretrygdet.

Anonymkode: 213a3...afe

Skrevet

Jeg sjekker heller priser på ting når jeg går innom butikker. Ikke alt de legger ut på nettsiden sin. Jeg kjøpte parfymefritt vaskepulver til 10kr for 830g. Kjøpte Blenda sensitive for 24kr i vår, fordi etikettene skulle byttes for da de nye var kommet gikk prisene opp igjen.

Jula har vaskemiddel til hvitt i over 1 kg til 19 kr.

Meny hadde Neutral liggende i 50% disken og jeg fikk kjøpt den til 13kr. Var den all purpose.

Holdbart har Simple parfymefri håndsåpe til 9kr. 

Kjøpte også tannkrem til fra apoteket, 100ml til 9kr. 

Mye som er på tilbud hos Meny finner du billigere hos Kiwi selv om det er ordinærprisen deres. Pålegg feks 😛 du får en stor størrelse hos Kiwi for 13kr, mens hos meny er den nå på tilbud til 10kr i litt mindre str. 

Skrevet

Sverige!!!

Anonymkode: 2dfb0...0a6

Skrevet (endret)

Nå har det vært salg på ost, egg, hermetiske tomater, brokkoli, soyamelk hos Norgesgruppen og Obs. Har også hamstret tacovarer og asiatiske varer. Har som mål å bare kjøpe tilbudsvarer nå, og følger også med på datovarene. Der har jeg fått kjøpt fiskekaker, biff og salat. 

Endret av tirben
  • Liker 1
Skrevet

Kaffe, karbonadedeig og Norwegia.

Anonymkode: 08355...a00

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaffe, karbonadedeig og Norwegia.

Anonymkode: 08355...a00

Hvor er det tilbud på karbonadedeig? 

Anonymkode: fb13a...25d

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet

Det lurer jeg også på.

Kan ikke se for meg at det er særlig mye godt, når varer nær utløpsdato selges til redusert pris. Kan se for meg masse ekstra stress med ekstra planlegging, fordi man aldri vet helt hva man får. Personlig ville jeg heller hoppet over et måltid, kjøpt bedre råvarer, og apist mindre.

Ser for meg at folk som tar mest hensyn til prislapp, får i seg mye de ikke burde, og spiser ting de egentlig ikke vil. Bortsett fra noen få sære individer. De få som virkelig elsker penger mer enn alt her i verden, og ikke kan la være å spare på absolutt alt. 

Og pølser f.eks. Hvorfor er det i det hele tatt lov å selge? Æsj.

Skrevet

Det er ofte tilbud på grønnsaker i hvert fall. Obs har for eksempel denne uka 30% på norske grønnsaker og de har ofte slike tilbud. Spar har også noe til 10 kroner denne uka. Rema har stort sett også noe. 

Jeg ser etter ting jeg bruker eller som jeg ikke bruker så ofte, men som jeg kan kjøpe på tilbud. Synes det er lite kjøtt og fisk på tilbud, men jeg kjøper om jeg kommer over noe. Ellers så går jeg heller på butikker der de har lavere priser på kjøtt og fisk eller i disken der de har nedsatt pris på grunn av dato. 

Jeg kjøper også godteri og snacks på tilbud. Brus også. 

Anonymkode: e494d...167

Skrevet

Vi bruker mye revet ost (taco, pizza, gratenger etc) så jeg har hamstret på 20kr markedet til meny denne uka. Ca 100 kr/kg

Hamstret også 1,5l eldoradojuice til 10 kr. Kjøper da såpass mye juice at vi har til vinteren og det er en ny runde med 10kr marked. Vi lager mye smoothie til kvelds etter trening, og frossen mango og ananas var også på 20 kr tilbudet (billigere enn kiwi sammenlignet med kg pris)

Fullkornspasta til 10 kr + tomatsaus til 10 kr

REMA har kampanje på laksefilet, så da har kiwi også satt ned prisen tilsvarend....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...