AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Går det på det at jeg er ufør? Med en gang det kommer opp på Tinder forsvinner damene/matchene. Kjenner at dette går utover meg. Jeg føler meg ikke bra nok. Men har jobb så mye å si når det kommer til stykket? Er ikke det å finne en partner viktigere enn hva og hvor mye din kjæreste tjener? Hvis damer virkelig er så enkle at de finner en partner som tjener masse og har en bra utdanning så er det virkelig karma når hun blir forlatt fordi mannen vil ha en yngre en. Ja jeg blir bitter og det er dere damers feil. Anonymkode: e13f2...384 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Er det damers feil at du er ufør? For min del hadde grunnen til at du er ufør verdt avgjørende Anonymkode: 1a0fb...9c1 4 2
anon01 Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 (endret) Hva med å ikke si at du er ufør før date 2- eller 3? Hvorfor må det komme frem så tidlig? Det er jo en turn-off å høre "Hei jeg har ikke jobb, så får minimalt av penger fra nav". Jeg er ikke ute etter å ha en mann som skal kjøpe alt til meg, men jeg er opptatt av at JEG ikke skal forsørge min partner heller. Derav er det å høre "Jeg er ufør" - litt sånn "eeeh, da sier vi hade" Har du noen erfaring fra arbeidslivet tidligere (før du ble ufør)? Snakk om det om det er snakk om jobb. Om det er spørsmål om hva du driver med; fokuser på hobbyer, interesser, hva du bruker dagene dine på. Endret 24. august 2022 av anon01 3 1
MissIndependent45 Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Det hadde ikke brydd meg, med mindre du er dausjuk hver eneste dag. At du er bitter derimot, hadde vært helt uaktuelt. 14 2
exictence Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Kanskje damene tenker at du er mye syk og trenger pleie. Må innrømme at jeg har tenkt det. Jeg liker å gjensidig glede og hjelpe hverandre, men er litt redd for at bare jeg skal ende opp med en pleiepasient. Det er dessverre for slitsomt for meg. Men hadde du skrevet om hvorfor du var ufør, og hvordan hverdagen din var, og at du klarte deg godt, så hadde jeg vært ivrig på å bli kjent med deg. Så det er ikke det at du er ufør i seg selv jeg tror damene frykter. 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Er man ufør er man jo på et eller annet vis syk, og de fleste ønsker en frisk partner. I hvert fall så friske at de stort sett kan gå på jobb. Det handler ikke om penger for min del. Anonymkode: 994fe...0d5 3
tirben Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 For meg hadde grunnen til at du er ufør hatt betydning. Er du psykisk syk, hadde jeg skygget banen fort. Arbeidsky= turn-off. 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 Tror ikke det er pga du er uføre kjenner mange som har et godt tjent jobb men forsatte singel" selv om de er på leiting. Dating har bare blitt vanskeligere 🤷♀️ for kvinner også. Anonymkode: 3b98b...25e 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Kan være andre årsaker, du høres jo ikke ut som en grei kar for å være ærlig. Jeg er en ufør dame, hadde du datet meg? Kanskje du trenger å se andre steder enn tinder. Alle sliter på tinder. Jobb med bitterheten din. Ikke damenes feil, skjerp deg. Anonymkode: ff937...908 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Jeg er dame og ufør. Vil man jage vekk menn er det bare å fortelle at man er ufør. Så menn er ikke noe bedre. Anonymkode: aed6a...a24 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Å være ufør betyr jo at du er for syk til å jobbe. Det kan raskt bety at du også er for syk til å ha en aktiv livsstil, bidra i hjemmet, ha barn osv. - det er fort en dealbreaker for mange. Iallfall for meg, som er i 30-årene og ønsket å etablere meg med en likeverdig partner å skape en familie med, det koster penger og er mye jobb. Likevel, det som er mest turn-off for meg med deg er måten du omtaler damer på, sånne som deg skyr de fleste som pesten. «Jeg har rett på sex, dere er kjipe drittkjerringer som ikke velger meg!» Anonymkode: f918d...f0e 3 5
Mrs.Under Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Beklager altså, men for meg er det en "no-go" av flere årsaker. Økonomi blant annet, du har mindre penger å bidra med i en felles husholdning. De fleste blir i dag uføre pga psykisk helse, og er du så psykisk syk at du ikke kan jobbe blir det for vanskelig for meg. Har du store pleie behov? Altså, ender jeg opp som sykepleier, ikke kjæreste? Så ja, her er det for meg mange røde flagg. Nå er jeg bare ærlig, så da har jeg sikkert foret bitterheten din skikkelig. Og sant og si, så er det absolutt den som er det minst tiltrekkende. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Står det på profilen din at du er ufør, eller du nevner det raskt ved match? Hvordan er ditt dametekke ute i den virkelige verden, og hvordan var det før du ble ufør? Jeg kunne godt ha datet / vært sammen med en ufør. Det kommer an på andre ting. Hvorfor en han ufør? Hvordan er hans livsstil? Er han positiv og optimistisk og gjør det beste ut av situasjonen, eller bitter? Litt på økonomien.. og det er ikke fordi jeg vil ha en « rik» mann til og forsørge meg, det klarer jeg fint selv, men klarer han og disponere de ca 20 tusen han får i måneden fornuftig, eller er han blakk etter 2 uker og kanskje har mye gjeld i tillegg . Anonymkode: 6769b...d71 2 1
umAxa Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Går det på det at jeg er ufør? Med en gang det kommer opp på Tinder forsvinner damene/matchene. Kjenner at dette går utover meg. Jeg føler meg ikke bra nok. Men har jobb så mye å si når det kommer til stykket? Er ikke det å finne en partner viktigere enn hva og hvor mye din kjæreste tjener? Hvis damer virkelig er så enkle at de finner en partner som tjener masse og har en bra utdanning så er det virkelig karma når hun blir forlatt fordi mannen vil ha en yngre en. Ja jeg blir bitter og det er dere damers feil. Anonymkode: e13f2...384 Du kan ikke være bitter på at vannet renner nedover. Selvsagt er det en attraksjonsfaktor at som en mann være kapabel. Kapabel er ditt mellomnavn, din evne til å utrette, betrygge, bygge, skape og lede. En respektert jobb med god inntekt er selve fysiske representasjonen av dine evner og kapasitet. Vi lever i "likestilte" Norge med gode velferdsordninger som gjør at du stiller deg i teorien fortsatt "sterk" som en partner, men som ordtaket ofte sier: Vi kan ta mannen ut av steinalderen, men ikke steinalderen ut av mannen. Det gjelder også kvinner i hva de ser etter i en partner, og igjen kan man ikke være bitter på det. Du kan ikke kalle det for en feil at kvinner er tiltrukket av indikatorer av kapabilitet. Selv om du kan veie opp for dine mangler med god personlighet, sjarm, visdom og ja til og med godt utseende, så snakker vi også om Tinder. Her skal hver og enkelte bli dømt over en lav sko, og du burde stille deg spørsmålet hvorfor installerer du en app som gjør hverdagen din bitter, deprimerende for hvert minutt du bruker den? 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Går det på det at jeg er ufør? Med en gang det kommer opp på Tinder forsvinner damene/matchene. Kjenner at dette går utover meg. Jeg føler meg ikke bra nok. Men har jobb så mye å si når det kommer til stykket? Er ikke det å finne en partner viktigere enn hva og hvor mye din kjæreste tjener? Hvis damer virkelig er så enkle at de finner en partner som tjener masse og har en bra utdanning så er det virkelig karma når hun blir forlatt fordi mannen vil ha en yngre en. Ja jeg blir bitter og det er dere damers feil. Anonymkode: e13f2...384 Det er helt normalt å skygge banen om du er psykisk syk eller så fysisk syk at du er mye sengeliggende. Det samme om det er rus som er årsaken til uførheten. Det er INGEN som er på utkikk etter en potensiell kjæreste med slike utfordringer. Skjønner du ikke det? Om det derimot er en kronisk sykdom eller ettervirkninger av kreftbehandling som gjør det vanskelig å være i jobb, så er saken en annen. Så lenge personen er oppegående fysisk og psykisk ellers, så hadde ikke jeg lukket den døren automatisk. Anonymkode: a8a8e...7ed 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 For meg hadde det vært en no go. Jeg har vært sammen med en ufør partner og aldri igjen. Jeg ønsker en likeverdig partner som jobber og trives i jobben. Jeg vil ha noe å snakke om på slutten av arbeidsdagen. En person som ikke synes synd på seg selv og en som kan bidra både på det økonomiske planet så vel som det sosiale. Jeg kommer til å fortsette å spørre om er hva motparten jobber med og er det en ufør vil han nok dessverre være uaktuell. Kan være en venn, men aldri noe mer. Alle kan bli uføre og jeg kjenner flere uføre, men jeg ville aldri gått inn i et partnerskap med en ufør. Anonymkode: 2c547...529 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 Ser ikke noen grunn til at du skal finne deg en dame selv om du er ufør. Kanskje finne en i samme situasjon? Jeg kommer aldri til å date en som er ufør. Fordi vi ikke har mye til felles. Jeg jobber, og jobben betyr mye for meg. Jeg trenger en i samme situasjon. Og jeg er interessert i en som drar lasset økonomisk i like stor grad som meg. Og skulle det bli slutt med oss, som du sier, så klarer jeg meg helt utmerket på egne bein økonomisk. Man er jo også ufør av en grunn? Er det noe fysisk? Hadde ikke passet meg da jeg liker å være aktiv og gå fjellturer. Psykisk? Det orker jeg ikke deale med. Men skal også sies at dette gjelder hvis jeg skal finne meg en ny. Om jeg hadde vært sammen med en som jeg allerede elsker og som skulle bli ufør er situasjonen en annen. Anonymkode: b41a4...26b 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #18 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg hadde det vært en no go. Jeg har vært sammen med en ufør partner og aldri igjen. Jeg ønsker en likeverdig partner som jobber og trives i jobben. Jeg vil ha noe å snakke om på slutten av arbeidsdagen. En person som ikke synes synd på seg selv og en som kan bidra både på det økonomiske planet så vel som det sosiale. Jeg kommer til å fortsette å spørre om er hva motparten jobber med og er det en ufør vil han nok dessverre være uaktuell. Kan være en venn, men aldri noe mer. Alle kan bli uføre og jeg kjenner flere uføre, men jeg ville aldri gått inn i et partnerskap med en ufør. Anonymkode: 2c547...529 Du hiver alle uføre oppe i samme kurv. Det er nedlatende og vitner om at du har fordommer. Anonymkode: 239bd...a3b 3 1
Gjest parkeringsvakten Skrevet 24. august 2022 #19 Skrevet 24. august 2022 (endret) Dersom du skriver kun ufør, så vil det skremme mange, ja. Det kan bety at du er sterkt pleietrengende, eller har nevrologiske problemer der du ikke er normal. Det kan bety at du ligger i sengen my av tiden og kan ikke ta deg av barn, reise på lange ferier, gå tur, være mye med venner og familie osv. Så lenge du skriver kun ufør, så vil mange se for seg et restriktivt liv de ikke ønsker leve. De ønsker ha med partner på alt de vil gjøre, å måtte være hjemme istedetfor å reise til Syden fordi partner er for syk er det ikke mange som ønsker gå inn i med åpne øyne Så er det selvsagt mange grunner til at noen er ufør, og man kan ikke vite hvilke begrensninger eller ikke du har, men mange vil ikke ta sjansen og bli skuffet. Det er ganske logisk. Jeg vil ikke si det er overfladisk, det er tvert imot ganske gjennomtenkt og rasjonelt. Endret 24. august 2022 av parkeringsvakten
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #20 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er helt normalt å skygge banen om du er psykisk syk eller så fysisk syk at du er mye sengeliggende. Det samme om det er rus som er årsaken til uførheten. Det er INGEN som er på utkikk etter en potensiell kjæreste med slike utfordringer. Skjønner du ikke det? Om det derimot er en kronisk sykdom eller ettervirkninger av kreftbehandling som gjør det vanskelig å være i jobb, så er saken en annen. Så lenge personen er oppegående fysisk og psykisk ellers, så hadde ikke jeg lukket den døren automatisk. Anonymkode: a8a8e...7ed Du synes ikke at vi som sliter psykisk fortjener kjærlighet? Det er ikke sånn at alle er farlige eller skadelige for andre. Hva med vennskap forresten? Anonymkode: aed6a...a24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå