AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Googler, men blir ikke helt klok. Er det mellom 25-30 år mellom generasjoner i alder? Altså jeg fødte mitt første barn som akkurat fylt 18 år, vil det da si at vi er i samme generasjon? Samtidig var min mor 20 år da hun fødte meg. Jeg er i dag 32 år og hun 52 år, føler da egentlig at vi er to forkjellige generasjoner når det gjelder alder, men er vi ikke det? Mulig jeg spør veldig dumt her, men det får så bare være Anonymkode: f2960...f8f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Hver generasjon er et ledd i oppad-eller nedadstigende rekke. Du er en generasjon, din mor er en og ditt barn er en generasjon. Anonymkode: be063...c8a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Det er ingen fastsatt definisjon. En bruk av ordet er faktisk generasjon, da er dere tre generasjoner, din mor, deg og ditt barn. Det er en vanlig bruk av ordet, "det er tre generasjoner Hansen tilstede". Hadde ditt barn vært ditt søsken, ville du og barnet vært samme generasjon, med 18 år i mellom. Men du ville ikke vært samme generasjon som andre 18-år yngre barn, med mindre det var snakk om "alle under 20 år/alle født etter visst årstall". I den bruken kan både du og din datter havne i samme generasjonsgruppe, og du og din mor hvis inndelingen er annerledes. Det er for eksempel naturlig å tenkte at 61-90 år er en generasjon, 31-60 er den neste generasjon, 0-30 er den siste generasjonen. Da er du og moren din i samme generasjon. Ofte er det ca. 30 år man regner, og derfor skjønner jeg at du kan falle innenfor begge grupper som din datter eller mor er i, eller kan være i din helt egen, med de som er født 15 år før deg og 15 år etter. Det spørs bare hvor man starter tellinga. ("to generasjoner siden"= 60-70-tallet, én generasjon siden, 90-tallet.). Anonymkode: 84839...258
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå