AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Hei. Har nettopp blitt invitert til intervju i en bedrift og en stilling som jeg egentlig trodde jeg hadde veldig lyst på. Dog... Som ved så mange andre intervjuer så må man forberede en case, problemet er at her var det en ganske stor oppgave. Jeg har lite erfaring i denne bransjen fra før, så tipper oppgaven kanskje hadde tatt rundt 6 timer, om ikke mer. Samt at jeg også må ta fri fra jobb, så da er det 1t til intervjuet og 1t jeg må jobbe inn senere. Teoretisk sett vil dette intervjuet koste meg mer enn en arbeidsdag! (Jeg har også investert to arbeidsdager tidligere i sommer for bedriften med frivillig arbeid, da de spurte om det etter jeg har søkt på stillingen) Det kan jo være verdt det om jeg får jobben, men ærlig talt så har jeg liten tro på det (kanskje det er her problemet ligger?). Er det at jeg tenker så negativt om prosessen en indikator om at det rett og slett ikke er riktig stilling for meg? Jeg søkte på stillingen da jeg syntes det virket spennende, utviklende og samtidig at det virket som det var godt miljø i bedriften. Samt at jeg bare har et engasjement, som egentlig skulle vært ferdig nå, men som jeg fikk forlenget. Da hadde jeg jo hatt mer overskudd til intervjuprosessen, i alle fall.. Anonymkode: df42f...6b1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Vel, jeg tenker at dersom du ikke orker legge inn innsatsen de forventer før ansettelse, så er det stor sjanse for at dette uansett vil gjenspeiles i intervjuet, og stillingen vil gå til noen andre dersom de har andre kandidater. Men om din manglende motivasjon skyldes at du egentlig ikke vil ha jobben, eller at du generelt er sliten, eller at det går mot høst og kaldere tider, eller at du synes oppgaven er vanskelig eller hva det nå er er det kun du selv som kan kjenne etter på og svare på. Anonymkode: d940b...8ec
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Jeg har droppet intervju fordi det var for mye å be om i forhold den jobben de kunne tilby etter min mening. Jeg valgte heller en annen jobb. Så ja, dette er en risiko de tar om de har 3. og 4. intervjurunder, gruppeintervju, casetrening og gudene vet hva. Anonymkode: 29540...948
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Samme situasjon her. Master student, dette er relevant for det fagfeltet jeg er utdannet og utdanner meg innenfor. Deltidsstilling og må løse en forretnings case før intervjuet. Har en uke på meg da. Er motivert for jobben. Og casen er egentlig bra for det er en fin måte å vise hva du kan og skille deg ut. Mye bedre enn sånn evne tester. Jeg pleier som regel droppe intervju hvis det er mye tester og mange intervju runder. Anonymkode: 410bf...ef9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Har nettopp blitt invitert til intervju i en bedrift og en stilling som jeg egentlig trodde jeg hadde veldig lyst på. Dog... Som ved så mange andre intervjuer så må man forberede en case, problemet er at her var det en ganske stor oppgave. Jeg har lite erfaring i denne bransjen fra før, så tipper oppgaven kanskje hadde tatt rundt 6 timer, om ikke mer. Samt at jeg også må ta fri fra jobb, så da er det 1t til intervjuet og 1t jeg må jobbe inn senere. Teoretisk sett vil dette intervjuet koste meg mer enn en arbeidsdag! (Jeg har også investert to arbeidsdager tidligere i sommer for bedriften med frivillig arbeid, da de spurte om det etter jeg har søkt på stillingen) Det kan jo være verdt det om jeg får jobben, men ærlig talt så har jeg liten tro på det (kanskje det er her problemet ligger?). Er det at jeg tenker så negativt om prosessen en indikator om at det rett og slett ikke er riktig stilling for meg? Jeg søkte på stillingen da jeg syntes det virket spennende, utviklende og samtidig at det virket som det var godt miljø i bedriften. Samt at jeg bare har et engasjement, som egentlig skulle vært ferdig nå, men som jeg fikk forlenget. Da hadde jeg jo hatt mer overskudd til intervjuprosessen, i alle fall.. Anonymkode: df42f...6b1 Jeg lurer mest på hvorfor du jobbet som frivillig der 2 dager. Høres ut som en merkelig arbeidsplass om de spør arbeidssøkere om det. Anonymkode: d6e18...83c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå