AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Jeg har 2 barn, sliter med add og helsen litt. Her får jeg stygge kommentarer og kjeft om ikke kjøkkenet er strøkent når kjæresten kommer til meg. samme med klesvasken. er skittentøyskurven full så er det og gale. hva er det å stresse over ? Kan man ikke ta å rydde når man vil, har energi til det? feks i går, så var oppvaskemaskinen full og på, men var litt som stod i vasken jeg ikke fikk plass til, så hva er det å klikke over? Andre som har det sånn? lurer på hvor normalt det er å ha det strøkent til enhver tid. Regner jo med at alt er hektisk i alle barnefamilier og man tar ting her og der. Anonymkode: db995...5ee 2
Heln Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Kjøkkenet er helt strøkent kanskje en gang i uka, skittenklær blir vi aldri fri for😅 15
GammelKaktus Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Ehm, så din kjæreste kommer på besøk og klager på hvordan det ser ut i hus? Og dette gidder du å fortsette et forhold med..? Han hadde jeg byttet ut, for et fjols. Her har vi alltid noe rot, har skikkelige opprydning en gang i uka sånn cirka og så tar vi litt etter litt men altså ting hoper seg jo opp. Og skittentøy, altså der må det jo nesten hope seg litt opp for at du skal kunne fylle en maskin, det er jo bare smart økonomisk i disse dager... 14 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Her er kjøkkenet strøkent hver kveld, sånn at det er en god start for meg der hver morgen. Får det til ved å rydde rett etter man er ferdig med noe, og setter oppvaskmaskinen på hver dag og tømmer den/setter inn. Men når det gjelder klesvask føler jeg aldri at jeg kommer i mål med to tenåringer som bytter klær hver dag, en baby og en tømrer til mann. Kommer noen ganger ganske nær mål, men aldri helt i mål. Noen ganger er det ganske greit på vaskerommet, andre ganger flyter det. Sånn er det, viktigste er at vi alle alltid har rent tøy på oss uavhengig hva som er på vask. Synes forresten det er frekt av kjæresten din å komme på besøk og klage på sånt, han bor jo ikke der en gang. Med mindre det ser fullstendig jævlig ut hos deg, så har han ingen rett til å si noe. Sett han på plass og be han feie for egen dør. Anonymkode: a3c60...aa2 9 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Ja selvfølgelig, jeg er perfekt på alle områder. Litt fornærmet over å bli spurt faktisk. Anonymkode: 5c3e7...aad 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har 2 barn, sliter med add og helsen litt. Her får jeg stygge kommentarer og kjeft om ikke kjøkkenet er strøkent når kjæresten kommer til meg. samme med klesvasken. er skittentøyskurven full så er det og gale. hva er det å stresse over ? Kan man ikke ta å rydde når man vil, har energi til det? feks i går, så var oppvaskemaskinen full og på, men var litt som stod i vasken jeg ikke fikk plass til, så hva er det å klikke over? Andre som har det sånn? lurer på hvor normalt det er å ha det strøkent til enhver tid. Regner jo med at alt er hektisk i alle barnefamilier og man tar ting her og der. Anonymkode: db995...5ee Rydder av hver gang vi spiser og ja det er strøkent. Kan ikke forstå at en del folk har det så bomba hele tiden at de må bruke kvelden på å rydde så mye! Klesvasken går når det er nok til å fylle opp maskinen! Har bokstaver og men liker ikke å bo i en svinesti. Hva andre gjør er opp til de. Bryr meg ikke når jeg er på besøk! Anonymkode: 08b47...eb3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Nei og nei - sjeldent det er ryddig noen av stedene. Bare for å sette oss selv litt i bås så er vi nok den type folk som man kanskje skulle tro hadde dette på stell - barna våre begynner å bli ungdommer, vi er høyt utdannet, har gode lønninger og er veldig "ordentlige folk". Men å få orden på huset vårt har vi aldri greid, ligger som regel litt på etterskudd overalt. Anonymkode: ebdd1...038 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 Står ofte ting på kjøkkenbenken, men all oppvask blir tatt hver dag ( store gryter), og setter alltid inn i oppvaskmaskinen om det er ledig plass. Står ikke lenge full med rent innhold. Det er jo veldig mye tid å spare på å kunne sette rett inn i oppvaskmaskinen! Så slipper man også rot. Derfor lurt å tømme den samme dag! Vasker klær etterhvert som det fyller seg opp. Men vasker fulle maskiner. Tar bare ett par dager å fylle opp 😁 Anonymkode: 9354b...a2c
Gjest Hottentått Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Rydder kjøkkenet hver kveld stort sett. Likt ikke å stå opp og måtte rydde kjøkkenet før jeg får laget mat. Men din kjæreste høres ut som en dust🙄
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Kjæresten din er en dust. Hva i alle dager har han med hvordan det ser ut på ditt kjøkken og i din skittentøyskurv? Vi har to barn. Selvsagt står det oppvask på benken av og til, når oppvaskmaskinen er full! Vi står ikke og vasker opp gafler og glass for hånd bare for å unngå at det blir stående på benken noen timer. Selvsagt er det innimellom opphopning av klesvask! I sitende stund står det er fullt svært stativ til tørk i gangen, samtidig som det er fullt i skittentøyskurven. Vi har ikke på vaskemaskin når vi ikke er hjemme, og ikke om natten, og altså, da hoper det seg selvsagt opp med en aktiv familie.. Anonymkode: fc19e...fe6 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Strøkent til enhver tid? In my dreams. Første etasjen er "strøken" i ca 5 minutter rett før vi får gjester. Hele huset er aldri strøkent på en gang. Høres ut som du har en bedriten kjæreste. Anonymkode: dcead...8af 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har 2 barn, sliter med add og helsen litt. Her får jeg stygge kommentarer og kjeft om ikke kjøkkenet er strøkent når kjæresten kommer til meg. samme med klesvasken. er skittentøyskurven full så er det og gale. hva er det å stresse over ? Kan man ikke ta å rydde når man vil, har energi til det? feks i går, så var oppvaskemaskinen full og på, men var litt som stod i vasken jeg ikke fikk plass til, så hva er det å klikke over? Andre som har det sånn? lurer på hvor normalt det er å ha det strøkent til enhver tid. Regner jo med at alt er hektisk i alle barnefamilier og man tar ting her og der. Anonymkode: db995...5ee Har to barn, full jobb, mann med adhd og full jobb pluss oppussing og diverse. Akkurat nå er det 3 kurver med klær som ikke er brettet, 3 kurver som venter på å bli vasket. Har en oppvaskmaskin jeg ikke har tømt ennå. På kjøkkenbenken er det en møkkete kniv, to tomme esker fra pizza og smuler. På gulvene står esker vi ikke har pakket ut på en måned. Stue, kjøkken, trapp og bad er ikke støvsuget. Fant skjegget til samboer i vasken på badet etter barbering. På do er det 3 tomme doruller som ingen har kastet. Stuebordet er fylt opp med leker, samboers asjett fra i går og en halvfull kaffekanne. Vinduskarmene er ganske støvete og barnerommet er rotete. Jeg pleier å rydde og vaske hus to ganger i uken, jeg har ikke rukket det den siste uken. Heldigvis har jeg satt av tid i morgen, gleder meg til å få det unna. Når husvask er tatt så varer det ca et døgn før det er rot igjen. Anonymkode: 1e873...d19 4 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Jeg pleier å si til samboer at om han ser noe rot som plager han så klarer han helt fint å ordne det selv. Jeg tar det når jeg ser det og rekker det. Så hvorfor kan ikke han? Anonymkode: 1e873...d19 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 Så han er ikke samboeren din? Å kommer til deg og kjefter fordi det er rot på kjøkkenet? Ærlig talt… det der vil du være sammen med? Anonymkode: b8284...77a 4 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har 2 barn, sliter med add og helsen litt. Her får jeg stygge kommentarer og kjeft om ikke kjøkkenet er strøkent når kjæresten kommer til meg. samme med klesvasken. er skittentøyskurven full så er det og gale. hva er det å stresse over ? Kan man ikke ta å rydde når man vil, har energi til det? feks i går, så var oppvaskemaskinen full og på, men var litt som stod i vasken jeg ikke fikk plass til, så hva er det å klikke over? Andre som har det sånn? lurer på hvor normalt det er å ha det strøkent til enhver tid. Regner jo med at alt er hektisk i alle barnefamilier og man tar ting her og der. Anonymkode: db995...5ee Hos oss er kjøkkenet er strøkent hver kveld og klesvask tar vi en gang i uken (lørdag/søndag) Anonymkode: 4deb6...31f
Gjest Albbas Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 Kjøkkenet er ikke strøkent nei. Langt ifra. Setter på oppvaskmaskin etter middag. Den er ikke ferdig før vi har lagt oss. På morgenen er det hektisk, så den blir ikke tømt før jeg skal lage middag etter jobb. Kommer aldri i mål. 🥵 Er ikke så bomba med skittentøy, men med rent tøy som venter på å bli brettet/plassert. Det er det jo umulig å komme a jour. Vi har ikke vaskerom så de rene klærne flyter i hauger (i kurver) i gangen.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 Her er kjøkkenet stråken når barnet ikke er hjemme 😂 men til ellers nei ligger vel alltid noe på kjøkken benken. Klesvask er det hverdag det blir man alldri kvitt med barn. Anonymkode: ea890...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #18 Skrevet 24. august 2022 Jeg har 5 barn så ingen av de to er sjelden «strøkent». Strøkent etter frokost, etter middag, og før jeg legger meg. Men det er jo alltid noen som skal spise/drikke/lage noe, så kjøkkenet er alltid i bruk. men enten ser det verre ut enn du ser selv 😛 ellers så er han en dritt. han har uansett ingenting med det, ikke hans hjem. Om han syns det er så ille, hjelp til eller slå opp? Samme gjelder deg. Om du syns det er frekt av han, ta det opp eller dropp han. klesvasken har jeg stålkontroll på. Må det😂 minimerte alles klær, og vasker alt som er brukt på dagen på kvelden. hjelper at hvert barn har 5 bukser istedet for 20. Anonymkode: 746c3...642 1
Lønnesirup01 Skrevet 24. august 2022 #19 Skrevet 24. august 2022 Overdriver du når du skriver "kjeft"? Det er ikke ok for voksne mennesker å kjefte på en kjæreste. Ellers regner jeg med at kjæresten din er uten barn og kommer til deg når du ikke har dine. Jeg har ingen toleranse for at gjester kommenterer min bolig negativt når de er kommet til meg. Han får invitere til seg selv og stelle i stand middag til deg, hvis han ikke liker å være i ditt hjem.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #20 Skrevet 24. august 2022 Kjøkkenet mitt er strøkent ca 5 min hver dag. Har to rotekopper og jeg gidder ikke å rydde etter dem hver jævla time Anonymkode: 63374...388 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå