AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Ser etter leilighet å kjøpe. Hvor vil dere anbefale å kikke der det er relativt rimelig og koselig å bo. Burde ikke være mer enn 30 min med kollektivtransport inn til Oslo sentrum og helst direkteavganger. Anonymkode: e7b66...88a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 58 minutter siden, AnonymBruker said: Ser etter leilighet å kjøpe. Hvor vil dere anbefale å kikke der det er relativt rimelig og koselig å bo. Burde ikke være mer enn 30 min med kollektivtransport inn til Oslo sentrum og helst direkteavganger. Anonymkode: e7b66...88a Hva er budsjettet? Og syntes du det er koseligst å bo i typiske pensjonist-og-barnefamilie-strøk, mest mulig landlig, eller mer urbant? Anonymkode: 12ee9...5ae 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 3-4 mill. Er ferdig med barn, men ikke helt ferdig med bylivet, så heller urbant enn barnevennlig. Anonymkode: e7b66...88a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Til 3-4 mill trenger du jo ikke dra ut av Oslo nødvendigvis Jeg bodde tidligere på Grorud/Nordtvet og der er det kjempefint. Går T-bane, tog, hele-døgnet-buss og ekspressbuss til sentrum, rolig, nær fantastiske marka og man kan få 3 roms til under 4 mill. https://www.finn.no/269660735 https://www.finn.no/269398906 Hvis du vil ut av Oslo, gjør deg kjent med ekspressbussene og hvor de kjører og let på finn.no kartet i nærheten av holdeplassene. Se også langs toglinjene. Jeg er mest kjent nordover fordi jeg jobber på Gardermoen, men let i alle retninger 😊 Nittedal (nær marka) - koselig både på Hagan (Skytta, Slattum, Li, Gjelleråsen) hvor det går buss til sentrum, og på Rotnes hvor det går tog og buss til sentrum. Her bygges det en del nytt, men man også få noe billigere. https://www.finn.no/269305587 https://www.finn.no/268718957 https://www.finn.no/265234620 Strømmen/Skjetten/Sagdalen - i sentrum av Strømmen og Lillestrøm der det er nybygg er det dyrt, men litt utover mot Bråtejordet og Skjetten er det mulig å få leiligheter av god størrelse billigere. Rolig strøk, fint å gå i Bråteskogen og langs Nitelva og Sagelva, kort vei til alt man trenger i Lillestrøm og Strømmen sentrum. Tog og buss til sentrum. https://www.finn.no/269718841 https://www.finn.no/270302053 https://www.finn.no/269716532 Lørenskog - Lørenskog er populært og på Skårer (nær Metro) og Fjellhamar (nær Snø) bygges det mye og der er det nok litt dyrt, men det går også ekspressbuss til Oslo fra flere steder, som Rasta og Kurland så lurt å sjekke litt rundt! https://www.finn.no/268278825 Anonymkode: 12ee9...5ae 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Nordstrand og Lambertseter er fint og under 30 minutter fra sentrum. Anonymkode: 089ed...859 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 3-4 mill. Er ferdig med barn, men ikke helt ferdig med bylivet, så heller urbant enn barnevennlig. Anonymkode: e7b66...88a Du har ikke noe krav til størrelse, antall rom, solforhold, parkering eller noe slikt? Du kan ganske lett få en leilighet på 25-30 kvm til den summen i Oslo, eller du kan få 60-70 kvm til 3 mill i gangavstand fra Lillestrøm stasjon som er 10 min med tog fra Oslo. Anonymkode: f6554...65a 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har ikke noe krav til størrelse, antall rom, solforhold, parkering eller noe slikt? Du kan ganske lett få en leilighet på 25-30 kvm til den summen i Oslo, eller du kan få 60-70 kvm til 3 mill i gangavstand fra Lillestrøm stasjon som er 10 min med tog fra Oslo. Anonymkode: f6554...65a Oi! jeg er ikke ts, men har samme ønske🥴som regel kan man plusse mye på de 10 min da. Men inntil 30 min er helt fint🤩Må følge denne tråden😇 Anonymkode: 265cc...afd 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 3-4 mill. Er ferdig med barn, men ikke helt ferdig med bylivet, så heller urbant enn barnevennlig. Anonymkode: e7b66...88a Se på Langhus, leiligheter med tilhørighet til Vevelstad togstasjon. Det er ca 25 minutter med tog til Oslo S. Evt Ski. Derfra går det flere direktetog som bare stopper en eller to ganger, så det går kjappere. Masse å velge mellom av boliger, leiligheter, rekkehus, eneboliger. Men enebolig får du nok ikke for ditt budsjett da. Men på Vevelstad burde du få en fin flermannsbolig for den summen du skisserer. Mulig området kalles Nordre Follo nå på Finn annonsene. Anonymkode: 93d93...36b
Myrmica Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Hellerud, Haugerud, Lindeberg, Ellingsrud 😊 Fine områder nær marka, ikke alt for drøye priser enda. Bosett deg nær t-banestasjon, så er du kjapt nede i sentrum. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Kløfta er koselig og bare 25 min med tog inn til Oslo. Da har du også Jessheim og Gardermoen nærme. Får en flott og stor leilighet der til den prisen. Eier en leilighet der som jeg leier ut. Bodde der ett år og stortrivdes. Folk er superhyggelige der, hilser på deg på butikken og gjerne på gata. Ble imponert over folka der rett pg slett. Det er jo et lite sted og jeg tror det har blitt skapt en helt egen kultur der. Koselig er det også,stille rolig. Flytta bare tilbake til Oslo pga samboer ville bo her. Savner faktisk å bo på Kløfta Anonymkode: 58ffe...173 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kløfta er koselig og bare 25 min med tog inn til Oslo. Da har du også Jessheim og Gardermoen nærme. Får en flott og stor leilighet der til den prisen. Eier en leilighet der som jeg leier ut. Bodde der ett år og stortrivdes. Folk er superhyggelige der, hilser på deg på butikken og gjerne på gata. Ble imponert over folka der rett pg slett. Det er jo et lite sted og jeg tror det har blitt skapt en helt egen kultur der. Koselig er det også,stille rolig. Flytta bare tilbake til Oslo pga samboer ville bo her. Savner faktisk å bo på Kløfta Anonymkode: 58ffe...173 Kjenner noen som bor i Kløfta og det som skremmer meg er at det er ekstremt mye kvikkleire der. I tillegg er været litt dårligere enn i Oslo. Hvis du kan strekke budsjettet ditt litt (må være mulig å kjøpe 66 kvm for 4-4,5 mill.) så anbefaler jeg Årvoll/Tonsenhagen-området. Da sikter jeg til en leilighet i lavblokk med balkong og mye sollys (det meste som bygges nå kan ikke matche disse leilighetene på sollys og takhøyde). Selv om prisene har steget der mye så er det fortsatt ett av de mest undervurderte områdene i Oslo. 31-bussen går hele døgnet og du bor rett ved marka og ikke så langt fra Løkka. Anonymkode: 58139...3fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #13 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kjenner noen som bor i Kløfta og det som skremmer meg er at det er ekstremt mye kvikkleire der. I tillegg er været litt dårligere enn i Oslo. Hvis du kan strekke budsjettet ditt litt (må være mulig å kjøpe 66 kvm for 4-4,5 mill.) så anbefaler jeg Årvoll/Tonsenhagen-området. Da sikter jeg til en leilighet i lavblokk med balkong og mye sollys (det meste som bygges nå kan ikke matche disse leilighetene på sollys og takhøyde). Selv om prisene har steget der mye så er det fortsatt ett av de mest undervurderte områdene i Oslo. 31-bussen går hele døgnet og du bor rett ved marka og ikke så langt fra Løkka. Anonymkode: 58139...3fa Hvor du ser at det er så mye kvikkleire der? NVE sine rapporter viser ikke det. Det meste av tettbebyggelsen på Kløfta er utenfor faresoner, både for selve løsning av skred, og også for utfallsområder. Reisop-området har noe kvikkleire, men av lav faregrad. Olstad har høy faregrad, men knapt ti hus. De fleste kvikkleire-områdene i Oslo har langt mye mer bebyggelse enn hva områdene på Kløfta har. Anonymkode: f6554...65a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #14 Skrevet 25. august 2022 Hva med Drammen? Du kan få en 3 roms til den prisen nære togstasjonen, og da nære sentrum. Det er 32 min med toget inn til Oslo S, og det går 5 tog i timen. Og Drammen er en by med en del tilbud. Jeg flyttet selv fra Oslo til Drammen, for å få billigere bolig. Og trodde jeg kom til å reise til Oslo hele tiden, men det gjør jeg ikke. Skjer mye her og. Og jeg trives veldig godt, har fått flere venner her og. Anonymkode: 177d6...abf 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #15 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor du ser at det er så mye kvikkleire der? NVE sine rapporter viser ikke det. Det meste av tettbebyggelsen på Kløfta er utenfor faresoner, både for selve løsning av skred, og også for utfallsområder. Reisop-området har noe kvikkleire, men av lav faregrad. Olstad har høy faregrad, men knapt ti hus. De fleste kvikkleire-områdene i Oslo har langt mye mer bebyggelse enn hva områdene på Kløfta har. Anonymkode: f6554...65a https://www.nrk.no/norge/bor-du-pa-kvikkleire_-her-kan-du-sjekke-1.15308726 Anonymkode: 58139...3fa
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #16 Skrevet 28. august 2022 Tårnåsen er helt fantastisk! Bussen går hele tiden og rett ved skogen. Anbefales! Anonymkode: be76c...631 3
AprilLudgate Skrevet 28. august 2022 #17 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 9.21): 3-4 mill. Er ferdig med barn, men ikke helt ferdig med bylivet, så heller urbant enn barnevennlig. Anonymkode: e7b66...88a Ingenting som er 30 min med buss (eller tog) er «urbant heller enn barnevennlig». Jeg hadde kikket nært T-bane i Oslo. Null kø, som endel av bussene jo ender opp med. Du har råd til leilighet i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #18 Skrevet 28. august 2022 Bjerkedalen 🤩 Anonymkode: 29c61...24c 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #19 Skrevet 28. august 2022 Myrmica skrev (På 24.8.2022 den 15.48): Hellerud, Haugerud, Lindeberg, Ellingsrud 😊 Fine områder nær marka, ikke alt for drøye priser enda. Bosett deg nær t-banestasjon, så er du kjapt nede i sentrum. Enig - har bodd både på Hellerud og Haugerud og stortrivdes begge stedene. Rolig, med kort vei med tbane til sentrum. Anonymkode: 46415...a86
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #20 Skrevet 28. august 2022 Oppsal, Bøler. Anonymkode: 089ed...859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå