Gå til innhold

Mannen ville ikke ha flere barn men så ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har et barn fra før og vi har ett sammen. Jeg kunne tenke meg å få et barn til. Han også fra starten. Men så har han blitt veldig usikker og heller mer mot nei.

Jeg sa til han for noen kvelder siden at det er helt ok. Jeg aksepterer det. Jeg har et og er fornøyd med det. Må ikke ha to. Jeg er takknemlig. Han sa han ville fryse ned sæd i tilfelle. Og sterilisere seg så jeg slipper prevensjon og plagene jeg får. Det er helt greit. 

Men noen dager etter samtalen har han vært pådriveren til å få et barn til. Veldig på. Og jeg klarer ikke ta han seriøs, endre seg så fort. 

Noen som har vært opplevd samme sak?

Anonymkode: 34a6c...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min har også vært vinglete angående et barn til. Jeg har ett fra før, og så har vi ett felles.

Det handler mye om at fellesbarnet vårt er krevende. Vanskelig å legge, trasser og har så ekstremt mye vilje. Det sliter oss ut. Vi har ingen til å avlaste, så det er også noe å tenke på. Vi er ikke unge, og bør ikke vente for lenge med et barn til, om vi skal ha. 
Derfor satte vi oss ned en kveld for å snakke skikkelig gjennom ting.

-hvorfor ønsker vi ett til?

-de praktiske og økonomiske aspektene 

-hva om det ikke er friskt? Har vi kapasitet til et barn med spesielle behov?

-når ser vi for oss å sette i gang med prøvingen?

Det hjalp enormt. Viktig å få klarhet i hvordan den andre tenker, og så tar man det derfra.

Anonymkode: 58412...5b0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...