AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Kvinne på snart 40 her. Nyskilt. Møtt en mann, den første siden bruddet, der kjemien er så utrolig bra. Han er rett og slett den mannlige versjonen av meg selv. Hadde det ikke vært noe "men" her nå, ville saken vært opplagt..... Men jeg hadde sett for meg visse ting som var veldig viktig i en ny partner, og han oppfyller ikke de kriteriene. Det er overflatiske ting som utseende, alder og familieforhold. Jeg er veldig usikker på om jeg kan godta disse tingene på sikt. Er også usikker på om relasjonen vår er unik, eller om jeg vil møte flere menn med samme kjemi. Han er hodestups forelsket i meg, men jeg holder litt igjen fordi jeg tenker på dette. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: d0f11...2ec
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Møter flere menn jeg klaffer med, enn hva jeg blir forelsket i. Det er jo to forskjellige ting. Hva føler du for denne mannen? Anonymkode: 31f55...eba
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Like viktig er jo om du faktisk har sjans på mennene som oppfyller utseendekravene da. Det hjelper jo ikke å finne dem om du ikke kan få annet enn sex fra dem? Anonymkode: 07a03...d93 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Ts Jeg er muligens litt blendet av at han er veldig på. Men jeg liker han skikkelig godt, han har alt jeg ser etter bortsett fra de overflatiske tingene. Kjemien er svært god, vi kommuniserer skikkelig bra, sexen er super, vi kan snakke om alt, vi er veldig like som personer men han er bedre på noen ting som jeg ønsker å forbedre meg på. Jeg beundrer han, han gir meg så mye kjærlighet, han er en så god samtalepartner. Men så var det de andre tingene da.... Han er 8 år eldre enn meg. Jeg føler meg gammel nok som det er, om jeg ikke skal ha en mann som nærmer seg 50. Jeg hadde sett for meg å finne en som var samme alder eller et par år yngre enn meg. Familie: hadde håpet å finne en med flere barn som er på alder med mine, og hadde håpet på en stor slekt. Søsken med unger på samme alder. Foreldre i barndomshjem som vi kan feire jul hos. Sånne ting. Har det ikke selv, og det hadde ikke eksmannen min heller. Utseende: ja, hva skal jeg si om det.... Han har en stil som jeg ikke tiltrekkes av. Og han er for lav. Jeg vet det er forferdelig overflatisk. Han bryr seg mye om utseendet mitt, kommenterer det ofte, så jeg tenker at det må være lov å ha en formening om utseende. Eksmannen min var også lavere enn mine preferanser og jeg har lovet meg selv at høyde er en preferanse jeg ikke kan se bort fra. Men så dukker denne mannen opp da, og tar meg med storm.... Jeg er forelsket i han. Anonymkode: d0f11...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Like viktig er jo om du faktisk har sjans på mennene som oppfyller utseendekravene da. Det hjelper jo ikke å finne dem om du ikke kan få annet enn sex fra dem? Anonymkode: 07a03...d93 Jeg tror jeg vil ha sjans på dem ja. Det nytter jo ikke å si på kg at man er attraktiv, for da får man bare masse stygge svar... Men jeg er det. Pen og slank, ser 10 år yngre ut. Anonymkode: d0f11...2ec
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror jeg vil ha sjans på dem ja. Det nytter jo ikke å si på kg at man er attraktiv, for da får man bare masse stygge svar... Men jeg er det. Pen og slank, ser 10 år yngre ut. Anonymkode: d0f11...2ec Hvis du mener du har sjans på høye menn som er 2 år yngre enn deg så go for it Anonymkode: 07a03...d93
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ts Jeg er muligens litt blendet av at han er veldig på. Men jeg liker han skikkelig godt, han har alt jeg ser etter bortsett fra de overflatiske tingene. Kjemien er svært god, vi kommuniserer skikkelig bra, sexen er super, vi kan snakke om alt, vi er veldig like som personer men han er bedre på noen ting som jeg ønsker å forbedre meg på. Jeg beundrer han, han gir meg så mye kjærlighet, han er en så god samtalepartner. Men så var det de andre tingene da.... Han er 8 år eldre enn meg. Jeg føler meg gammel nok som det er, om jeg ikke skal ha en mann som nærmer seg 50. Jeg hadde sett for meg å finne en som var samme alder eller et par år yngre enn meg. Familie: hadde håpet å finne en med flere barn som er på alder med mine, og hadde håpet på en stor slekt. Søsken med unger på samme alder. Foreldre i barndomshjem som vi kan feire jul hos. Sånne ting. Har det ikke selv, og det hadde ikke eksmannen min heller. Utseende: ja, hva skal jeg si om det.... Han har en stil som jeg ikke tiltrekkes av. Og han er for lav. Jeg vet det er forferdelig overflatisk. Han bryr seg mye om utseendet mitt, kommenterer det ofte, så jeg tenker at det må være lov å ha en formening om utseende. Eksmannen min var også lavere enn mine preferanser og jeg har lovet meg selv at høyde er en preferanse jeg ikke kan se bort fra. Men så dukker denne mannen opp da, og tar meg med storm.... Jeg er forelsket i han. Anonymkode: d0f11...2ec Som en som veldig sjelden forelsker seg, og som har vært lenge på datingmarkedet, så hadde ingen av disse tingene betydd noe. De kriteriene jeg har i en optimal verden stemmer sjelden med de mennene jeg faktisk faller for (den siste var en blakk, litt lurvete rocker med tvilsom moral, ingen av de tingene sto på lista, for å si det sånn 🤣, men jeg hadde glatt giftet meg med ham). Nå anbefaler jeg ingen å gå inn i et forhold med en som ikke er bra for dem, men er det noe jeg har lært så er det at "good on paper" ikke trumfer kjemi. Det eneste jeg ikke kan overse er dårlig sex, det kravet er absolutt (men jeg krever ikke så mye altså, trenger ikke ha monsterkuk og holde ut i 4 timer). Selvfølgelig er det lov å ha preferanser, men ikke la dem komme i veien når du faktisk har forelsket deg på tross av dem. Hva om du dumper denne mannen, og så viser det seg at din perfekte, 2 år yngre, høye date er en drittsekk, eller den store familien hans savner ekskona hans og vil ikke ha deg med på julaften engang. Det er så mye som kan være galt, selv om de ved første øyekast passer inn i glansbildet. Anonymkode: 479b1...1de 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 11.32): Som en som veldig sjelden forelsker seg, og som har vært lenge på datingmarkedet, så hadde ingen av disse tingene betydd noe. De kriteriene jeg har i en optimal verden stemmer sjelden med de mennene jeg faktisk faller for (den siste var en blakk, litt lurvete rocker med tvilsom moral, ingen av de tingene sto på lista, for å si det sånn 🤣, men jeg hadde glatt giftet meg med ham). Nå anbefaler jeg ingen å gå inn i et forhold med en som ikke er bra for dem, men er det noe jeg har lært så er det at "good on paper" ikke trumfer kjemi. Det eneste jeg ikke kan overse er dårlig sex, det kravet er absolutt (men jeg krever ikke så mye altså, trenger ikke ha monsterkuk og holde ut i 4 timer). Selvfølgelig er det lov å ha preferanser, men ikke la dem komme i veien når du faktisk har forelsket deg på tross av dem. Hva om du dumper denne mannen, og så viser det seg at din perfekte, 2 år yngre, høye date er en drittsekk, eller den store familien hans savner ekskona hans og vil ikke ha deg med på julaften engang. Det er så mye som kan være galt, selv om de ved første øyekast passer inn i glansbildet. Anonymkode: 479b1...1de Tusen takk for fint svar 😊 Jeg er skikkelig forelsket i han! Vi utforsker det videre, og så får vi bare se. Anonymkode: d0f11...2ec
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #9 Skrevet 25. august 2022 Har innsett at kvinner og jeg har ingenting til felles annet enn sex. Så da bryter jeg heller norsk lov i utlandet og får det jeg vil ha 😂 Anonymkode: a03e2...920 1
Gjest AprilRyan Skrevet 25. august 2022 #10 Skrevet 25. august 2022 Hvis du er forelsket i han så ville jeg ikke latt han gå kun fordi han ikke oppfyller noen overfladiske krav. Om man er forelsket så er det gjerne ikke alle krav som er oppfylt, men om det funker så er ingenting bedre enn det. Jeg blir ikke forelsker ofte og har ikke mange kandidater å velge i akkurat så hvis jeg treffer noen som jeg liker og han liker meg tilbake så ønsker jeg å prøve og se om det kan bli noe. Kanskje det er annerledes for andre som lett blir forelsket og har mange å velge i. Ikke vet jeg.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #11 Skrevet 25. august 2022 Er det viktig for deg å tenke langsiktig da? Hvis du er nyskilt, kan du ikke nyte forelskelsen her og nå og se hva som skjer? MÅ du ha et forhold der barn presenteres osv osv? Anonymkode: 30aec...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 8.42): Ts Jeg er muligens litt blendet av at han er veldig på. Men jeg liker han skikkelig godt, han har alt jeg ser etter bortsett fra de overflatiske tingene. Kjemien er svært god, vi kommuniserer skikkelig bra, sexen er super, vi kan snakke om alt, vi er veldig like som personer men han er bedre på noen ting som jeg ønsker å forbedre meg på. Jeg beundrer han, han gir meg så mye kjærlighet, han er en så god samtalepartner. Men så var det de andre tingene da.... Han er 8 år eldre enn meg. Jeg føler meg gammel nok som det er, om jeg ikke skal ha en mann som nærmer seg 50. Jeg hadde sett for meg å finne en som var samme alder eller et par år yngre enn meg. Familie: hadde håpet å finne en med flere barn som er på alder med mine, og hadde håpet på en stor slekt. Søsken med unger på samme alder. Foreldre i barndomshjem som vi kan feire jul hos. Sånne ting. Har det ikke selv, og det hadde ikke eksmannen min heller. Utseende: ja, hva skal jeg si om det.... Han har en stil som jeg ikke tiltrekkes av. Og han er for lav. Jeg vet det er forferdelig overflatisk. Han bryr seg mye om utseendet mitt, kommenterer det ofte, så jeg tenker at det må være lov å ha en formening om utseende. Eksmannen min var også lavere enn mine preferanser og jeg har lovet meg selv at høyde er en preferanse jeg ikke kan se bort fra. Men så dukker denne mannen opp da, og tar meg med storm.... Jeg er forelsket i han. Anonymkode: d0f11...2ec Vet han at du har sånne tanker om han? Hvis ikke synes jeg du skal avslutte med denne mannen. Hadde jeg som mann fått snusen i at hun jeg dater hadde sånne tanker om meg .... Følelsene mine hadde sluknet på sekundet, jeg hadde takket for meg, gått og aldri sett meg tilbake. Nå er sikkert jeg ekstra hårsår overfor utseende ettersom jeg er under gjennomsnittet høy og født med leppespalte. Dette er jo ting jeg aldri får gjort noe med. Anonymkode: 2da30...b0b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vet han at du har sånne tanker om han? Hvis ikke synes jeg du skal avslutte med denne mannen. Hadde jeg som mann fått snusen i at hun jeg dater hadde sånne tanker om meg .... Følelsene mine hadde sluknet på sekundet, jeg hadde takket for meg, gått og aldri sett meg tilbake. Nå er sikkert jeg ekstra hårsår overfor utseende ettersom jeg er under gjennomsnittet høy og født med leppespalte. Dette er jo ting jeg aldri får gjort noe med. Anonymkode: 2da30...b0b Selvfølgelig vet han ikke det. Men alle har vi jo preferanser. Han skryter meg opp i skyene for utseendet hele tiden, og noen ganger tenker jeg på om han hadde likt meg hvis jeg så annerledes ut... Ts Anonymkode: d0f11...2ec
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #14 Skrevet 26. august 2022 Med så detaljerte krav kan du like godt forberede deg på å være singel resten av livet. Og når du tenker på dere mens du dater, er du ikke faktisk forelsket. Hadde du vært det, hadde ikke disse tingene betydd noe. Anonymkode: e28c4...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 AprilRyan skrev (På 25.8.2022 den 23.55): Hvis du er forelsket i han så ville jeg ikke latt han gå kun fordi han ikke oppfyller noen overfladiske krav. Om man er forelsket så er det gjerne ikke alle krav som er oppfylt, men om det funker så er ingenting bedre enn det. Jeg blir ikke forelsker ofte og har ikke mange kandidater å velge i akkurat så hvis jeg treffer noen som jeg liker og han liker meg tilbake så ønsker jeg å prøve og se om det kan bli noe. Kanskje det er annerledes for andre som lett blir forelsket og har mange å velge i. Ikke vet jeg. Forelsket i noen ikke kan få der en føler alt klaffer. Vært i 3 år. Går ikke over. Anonymkode: d6ac7...a29
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Bare vært forelsket 2 ganger i livet jeg, er 32. Han ene eksen var norsk men så italiensk ut og han andre eksen australsk med mørkt hår og gylden hud. Kan klaffe med enkelte norske menn men bare skjedd en gang i mitt liv at det klaffer med personlighet og tiltrekning. Klaffer ekstremt mye bedre med utenlandske menn og syns de er langt mer min smak i utseende. Om ting klaffer og man føler tiltrekning men at ikke alle kriterier oppfylles syns jeg man skal gi det en sjans, spesielt om man er en som blir sjeldent interessert i noen. Du kan treffe en som har alle kriteriene som du har null kjemi med. Anonymkode: 68034...b22
klarinetta Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 8.06): Kvinne på snart 40 her. Nyskilt. Møtt en mann, den første siden bruddet, der kjemien er så utrolig bra. Han er rett og slett den mannlige versjonen av meg selv. Hadde det ikke vært noe "men" her nå, ville saken vært opplagt..... Men jeg hadde sett for meg visse ting som var veldig viktig i en ny partner, og han oppfyller ikke de kriteriene. Det er overflatiske ting som utseende, alder og familieforhold. Jeg er veldig usikker på om jeg kan godta disse tingene på sikt. Er også usikker på om relasjonen vår er unik, eller om jeg vil møte flere menn med samme kjemi. Han er hodestups forelsket i meg, men jeg holder litt igjen fordi jeg tenker på dette. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: d0f11...2ec Vil du noengang få svar på disse spørsmålene, tror du? Det fins gudveit hvor mange mennesker på planeten, man kan sikkert alltid finne noen bedre. MEN tenner du på han? Det tenker jeg er viktig. "På tross av" utseendet? Liker du kroppslukten hans? Slike ting er utrolig viktig i det lange løp, har jeg funnet ut. Ellers finnes det jo null garantier for noe som helst her i verden, du kunne sikkert matchet med tusenvis av andre menn spredd utover kloden, men har du tid til å lete? ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 8.48): Hadde jeg som mann fått snusen i at hun jeg dater hadde sånne tanker om meg .... Følelsene mine hadde sluknet på sekundet, jeg hadde takket for meg, gått og aldri sett meg tilbake. Enig i dette, det hadde vært ekstremt turn off om en date hadde sånne overfladiske tanker. Anonymkode: 6e280...c89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå