AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 I sommer var jeg på en Ka2 konsert der en baby ca 9 måneder satt på en av foreldrenes skuldre mens vedkommende hoppet opp og ned etter musikken ganske langt fremme mot scenen . Lydnivået var temmelig høyt og jeg så at babyen ikke hadde noe hørselsvern på. Kom tilfeldigvis i snakk med babyens far etterpå og da jeg kommenterte at babyen var med og uten hørselsvern fikk jeg bare til svar at «h*n elsker musikk og særlig Ka2» , derfor måtte babyen få lov å bli med. Babyen virket blid og fornøyd og likte tydeligvis musikken men har likevel tenkt på dette i ettertid. Baby på konsert med høy lyd og midt i en stor folkemengde med masse (berusede) folk er i min bok litt spesielt…Burde jeg gått videre med dette? Er det noen regler for dette med babyer og konserter? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 7baf8...699 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Folk som ikke klarer å beskytte barna sine, burde mistet foreldreretten. Den ungen kommer kanskje til å ha tinnitus resten av livet. Anonymkode: 75c78...e99 5
Gjest Athena Catalina Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 (endret) Det er virkelig ikke greit, uten hørselsvern. Endret 24. august 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 En baby på ni mnd på skuldrene? Kan de en gang holde oppe eget hode nok? Anonymkode: 0577c...8b2 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En baby på ni mnd på skuldrene? Kan de en gang holde oppe eget hode nok? Anonymkode: 0577c...8b2 Jada,denne kunne det og det har mine egne to også gjort i den alderen. TS Anonymkode: 7baf8...699
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jada,denne kunne det og det har mine egne to også gjort i den alderen. TS Anonymkode: 7baf8...699 Ok takk for svar, men det er uansvarlig uten hørselvern. Jeg har møtt mange gamle rockere på metal/rock konserter som har vært ute, og mange ganger med barnevogn, men da med hørselvern på de små Anonymkode: 0577c...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Om bare foreldrene mine hadde tatt meg med til Pinvin Club for å se Sex Pistols i Oslo i 1977 ... Anonymkode: 54564...3e4 3 2
~white lady~ Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): I sommer var jeg på en Ka2 konsert der en baby ca 9 måneder satt på en av foreldrenes skuldre mens vedkommende hoppet opp og ned etter musikken ganske langt fremme mot scenen . Lydnivået var temmelig høyt og jeg så at babyen ikke hadde noe hørselsvern på. Kom tilfeldigvis i snakk med babyens far etterpå og da jeg kommenterte at babyen var med og uten hørselsvern fikk jeg bare til svar at «h*n elsker musikk og særlig Ka2» , derfor måtte babyen få lov å bli med. Babyen virket blid og fornøyd og likte tydeligvis musikken men har likevel tenkt på dette i ettertid. Baby på konsert med høy lyd og midt i en stor folkemengde med masse (berusede) folk er i min bok litt spesielt…Burde jeg gått videre med dette? Er det noen regler for dette med babyer og konserter? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 7baf8...699 Høres ut som en ung pappa? Uansvarlig var det uansett. Opplever du det igjen, nevn det med hørselsvern. Der er én ting å utsette seg selv for altfor høy lyd over lengre tid, noe annet å utsette et hjelpeløst barn for det samme, som kan få skadet hørsel og tinnitus som konsekvens. Og baby elsker musikk? Det gjør jo de fleste babyer, men man utsetter dem ikke for potensiell hørselskade for det. Dessuten er det mer snakk om «bæ bæ lille lam» og i den duren der. Korte, enkle og repeterende melodier. Å hoppe opp og ned med et lite barn på skuldrene er heller ikke bra. Far kunne fort mistet taket. En baby på 9 måneder har heller ikke særlig særlig sterk kjernemuskulatur, så ser for meg at både nakkesleng og armer ute av ledd kunne oppstått som en potensiell skade. Når man er helt framme på en konsert er man som regel omgitt av andre hoppende mennesker, som gjerne er i alkoholpåvirket tilstand. Å ta med en baby dit, det gjør man bare ikke. 1
Queen of the North Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Har flere ganger vært på konsert hvor det har vært små barn med, og har alltid fått inntrykket av at de mollkoser seg. Men - de har alltid hatt hørselvern på, og barn så små har vært i bæresele. Det er sjelden du ser sånn livsglede som man ser hos 2-4 åringer som rocker det den er god for på dansegulvet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Dumme foreldre 🙊 Anonymkode: c3d30...010
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Vi var på palmesus junior i sommer, med minste på 6mnd. Gikk helt fint. Rusfritt arrangement, men høy musikk. Hn hadde på hørselsvern. Anonymkode: b5973...645
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Jeg synes det er strålende at ikke alle foreldre begrenser små barns musikkverden til Bæ bæ lille lam osv. Når det er sagt, er hørselvern selvsagt å anbefale. Jeg kjenner ikke til K2, eller hvor høy musikken var, hvor lant unna høyttalerene de stod, så jeg kan ikke dømme noen etter bare denne lille informasjonen. Anonymkode: 43824...9bf
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En baby på ni mnd på skuldrene? Kan de en gang holde oppe eget hode nok? Anonymkode: 0577c...8b2 Ni MÅNEDER, ikke ni UKER Ja, de har kunnet holde hodet selv i mange, mange måneder allerede i den alderen De fleste krabber når de er så gamle.. Anonymkode: 93229...9f5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 Helt ok å ta med på konsert. Fullstendig idiotisk å ikke bruke hørselsvern, det er direkte uforsvarlig og kan være alvorlig skadelig for hørselen til ungen. Anonymkode: 93229...9f5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 Nei, dette er helseskadelig. På grunn av lyden. Anonymkode: 5ca0c...b98
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 Uten hørselsvern er det jo helt på tur. Uansett synes jeg småunger ikke skal på konsert. Hvis jeg drar på konsert er en vrælende småunge det siste jeg har lyst til å høre. Anonymkode: c52c9...2f2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 Var på Brad Paisley konsert i sommer. Var noen barn der. Kanskje rundt 4-5 år. Og mange fulle trøndere. Det blir feil i mine øyne Anonymkode: 6c9e5...925 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå