AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Vi har Ergobaby omni 360, men synes den er så klumpete og kronglete å bruke. Sønnen vår er veldig urolig og hyler og kaver når han skal settes i bæreselen. Dette gjør at vi nesten alltid lå være to stykker for å få ham inn i den og det tar lang tid å roe ham ned. Noen som kan anbefale en bæresele som er litt enklere å sette barnet i? Bæresjal funker IKKE 😅 Anonymkode: 66cb7...640
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Jeg hadde én "bæresele" til alle barna; jeg bar de selv. Hvorfor tvinge barnet, hvis det ikke er komfortabel i sele? Anonymkode: 0bb91...cc6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg hadde én "bæresele" til alle barna; jeg bar de selv. Hvorfor tvinge barnet, hvis det ikke er komfortabel i sele? Anonymkode: 0bb91...cc6 Seriøst? Fordi noen babyer har mye større behov for nærhet enn hva bære-i-armene tillater. MIn første var en ekstrem klistremerkebaby, som nektet sele. Vi prøvde og prøvde, men ga opp. Og med det som resultat at jeg bar og bar og bar og bar og fikk senebetennelse og ryggproblemer. Og ikke fikk gjort en dritt siden jeg hele tiden hadde en baby i armene. Med minsten måtte vi også bruke litt tid på tilvenning til sele, men det var himmelen når det fungerte, og en helt annen babytid. Det er ikke bare sånn at babyen skal være komfortabel - mor skal OGSÅ fungere... Anonymkode: b5cc9...305 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Vi likte godt angelpack. Vi prøvde minst fire seler, og altså, alle er litt knot i starten, og man bruker litt tid på å finne rett teknikk. Men etter litt øvelse var det smack bang, ikke noe pes. Anonymkode: b5cc9...305 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Alder på barnet? Anonymkode: 0ee51...ad8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde én "bæresele" til alle barna; jeg bar de selv. Hvorfor tvinge barnet, hvis det ikke er komfortabel i sele? Anonymkode: 0bb91...cc6 Haha, takk for "tips". Du har tydeligvis ikke hatt en baby som ikke kan legges ned. Jeg bærer ham rundt hele dagen, men for å ikke ødelegge ryggen helt trenger jeg avlastning. Han roer seg og sovner etterhvert i bæreselen. Han liker ikke vogn eller seng heller. Skal jeg aldri legge ham ned i noe av det heller? Etter din logikk skal jeg bære ham 24/7 siden han foretrekker det. Han liker ikke å skiftes bleie på heller, kanskje jeg bør slutte med det 🤔 Anonymkode: 66cb7...640 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Seriøst? Fordi noen babyer har mye større behov for nærhet enn hva bære-i-armene tillater. MIn første var en ekstrem klistremerkebaby, som nektet sele. Vi prøvde og prøvde, men ga opp. Og med det som resultat at jeg bar og bar og bar og bar og fikk senebetennelse og ryggproblemer. Og ikke fikk gjort en dritt siden jeg hele tiden hadde en baby i armene. Med minsten måtte vi også bruke litt tid på tilvenning til sele, men det var himmelen når det fungerte, og en helt annen babytid. Det er ikke bare sånn at babyen skal være komfortabel - mor skal OGSÅ fungere... Anonymkode: b5cc9...305 Takk! ❤️ Er så mange unødvendige kommentarer her fra folk som ikke forstår situasjonen. Han roer seg stort sett alltid etterhvert, men hadde vært digg å slippe å knote sånn med en hylende baby i armene AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Alder på barnet? Anonymkode: 0ee51...ad8 7 uker Anonymkode: 66cb7...640
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi likte godt angelpack. Vi prøvde minst fire seler, og altså, alle er litt knot i starten, og man bruker litt tid på å finne rett teknikk. Men etter litt øvelse var det smack bang, ikke noe pes. Anonymkode: b5cc9...305 Takk for tips! Den ser mye enklere ut enn ergobaby sin, skal se om vi finner den brukt 😊 Anonymkode: 66cb7...640
KristineS Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Vi hadde Ergobaby Embrace til forrige. Veldig god og myk på, og lett å få på alene når man fikk teken på det. Både jeg og far brukte den mye
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Lenny lamb! ☺️ finnes mange brukte, og instinktmor.no selger dem ☺️ Anonymkode: c6ae2...608
Pølsevann Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Angelpack er vi veldig fornøyd med (husk å krysse stroppen på ryggen). Ellers har jeg hørt mye bra om ergobaby embrace til de aller minste.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Haha, takk for "tips". Du har tydeligvis ikke hatt en baby som ikke kan legges ned. Jeg bærer ham rundt hele dagen, men for å ikke ødelegge ryggen helt trenger jeg avlastning. Han roer seg og sovner etterhvert i bæreselen. Han liker ikke vogn eller seng heller. Skal jeg aldri legge ham ned i noe av det heller? Etter din logikk skal jeg bære ham 24/7 siden han foretrekker det. Han liker ikke å skiftes bleie på heller, kanskje jeg bør slutte med det 🤔 Anonymkode: 66cb7...640 Litt på siden men hvordan er nettene med en sånn baby? Anonymkode: 9004f...c57
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Du har fått tips om mange bra seler. Men sele på 7 uker baby er litt kronglete. Jeg ville foreslått å venne både deg og baby til bæring, i elastisk sjal. (Moby wrap eller tilsvarende) Det kan virke veldig sært og alternativt, i forhold til sele. Og det kan virke skummelt å skulle lære seg å knyte. Men det er ikke vanskelig. Fordelen er at du lett kan løfte baby inn og ut, uten å løsne eller ta av noe, på grunn av elastikken. Og dermed kan du knyte på deg sjalet før du legger baby på brystet, og løfter sjalet over. Det er ofte lettere for baby å venne seg til også, fordi det kjennes mer ut som å ligge inne i magen, eller som en omsluttende klem. Et elastisk sjal varer ikke evig. Men når baby blir for tung, kan dere prøve den selen dere har en gang til. Antagelig vil det gå lettere da. Anonymkode: 3ee38...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt på siden men hvordan er nettene med en sånn baby? Anonymkode: 9004f...c57 Jeg har også en sånn, her fungerer kun samsoving med baby tett inntil meg og puppen i munn. Anonymkode: f20dd...312 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 KristineS skrev (8 timer siden): Vi hadde Ergobaby Embrace til forrige. Veldig god og myk på, og lett å få på alene når man fikk teken på det. Både jeg og far brukte den mye AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lenny lamb! ☺️ finnes mange brukte, og instinktmor.no selger dem ☺️ Anonymkode: c6ae2...608 Pølsevann skrev (6 timer siden): Angelpack er vi veldig fornøyd med (husk å krysse stroppen på ryggen). Ellers har jeg hørt mye bra om ergobaby embrace til de aller minste. Takk til alle tre for gode tips, skal sjekke ut AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt på siden men hvordan er nettene med en sånn baby? Anonymkode: 9004f...c57 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har også en sånn, her fungerer kun samsoving med baby tett inntil meg og puppen i munn. Anonymkode: f20dd...312 Samme for meg. Ammer liggende, noen ganger klarer jeg å snike meg unna etter amming sånn at jeg kan ligge ved siden av og sove,andre netter sover babyen så og si med puppen i munnen. Han sover heldigvis bedre på nettene enn på dagtid, det er nok det som gjør at det ikke klikker for meg 😅 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har fått tips om mange bra seler. Men sele på 7 uker baby er litt kronglete. Jeg ville foreslått å venne både deg og baby til bæring, i elastisk sjal. (Moby wrap eller tilsvarende) Det kan virke veldig sært og alternativt, i forhold til sele. Og det kan virke skummelt å skulle lære seg å knyte. Men det er ikke vanskelig. Fordelen er at du lett kan løfte baby inn og ut, uten å løsne eller ta av noe, på grunn av elastikken. Og dermed kan du knyte på deg sjalet før du legger baby på brystet, og løfter sjalet over. Det er ofte lettere for baby å venne seg til også, fordi det kjennes mer ut som å ligge inne i magen, eller som en omsluttende klem. Et elastisk sjal varer ikke evig. Men når baby blir for tung, kan dere prøve den selen dere har en gang til. Antagelig vil det gå lettere da. Anonymkode: 3ee38...5fb Vi har bæresjal, men han har vært enda mer urolig i det så derfor gikk vi over til sele. Han roer seg raskere i sele enn i sjal. Synes ikke det har vært lettere med sjal, vi må jo "presse" baby inn i det 😅 Anonymkode: 66cb7...640 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 Ergobaby Embrace er veldig enkel å bruke og myk og behagelig for baby. Brukte den masse til mitt lille klistremerke opp til han var ca 4-5 måneder. Anonymkode: 11243...304
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #17 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk til alle tre for gode tips, skal sjekke ut Samme for meg. Ammer liggende, noen ganger klarer jeg å snike meg unna etter amming sånn at jeg kan ligge ved siden av og sove,andre netter sover babyen så og si med puppen i munnen. Han sover heldigvis bedre på nettene enn på dagtid, det er nok det som gjør at det ikke klikker for meg 😅 Vi har bæresjal, men han har vært enda mer urolig i det så derfor gikk vi over til sele. Han roer seg raskere i sele enn i sjal. Synes ikke det har vært lettere med sjal, vi må jo "presse" baby inn i det 😅 Anonymkode: 66cb7...640 Han merker nok din skepsis, og blir stresset selv. Det går helt fint å droppe elastisk. Jeg brukte elastisk med første, men med andre var jeg så ute av gamet at jeg var megasuperstressa og prøvde én gang før jeg ga opp 😅 Jeg kjøpte Ergobaby Embrace i stedet. Hadde den ikke eksistert hadde jeg sikkert gitt elastisk flere forsøk, for de to tingene er virkelig skapt for de minste babyene og er helt gull verdt. Etterhvert som babyen ble eldre likte jeg Kahu Baby bedre, men en bekjent fortalte at Angelpack har litt kortere panel så babyen ikke kommer så langt ned i sela. Mange tror dog at babyer trenger nakkestøtten og da er Kahu god igjen 😅 Det er mange aspekter å ta hensyn til mao. Bor du i nærheten av Oslo? Da kan du dra innom Bæreglede. Hvis du som meg bor på andre siden av landet ville jeg undersøkt i en facebook gruppe for babyer og eller småbarn om du kunne lånt diverse seler å prøve. Anonymkode: 935ab...727
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #18 Skrevet 25. august 2022 Her har jeg den litt eldre utgaven av babybjørn (ligger mange av de på finn f.eks), den er rask og enkel å sette mini i. Synes den er veldig enkel iallefall. Er ikke noe fan av bæresjal, hverken han eller jeg. Har klistremerkebaby selv, så vogn, bilstol, ligge for seg selv ect er uaktuelt. Så jeg bruker bæresele til alt. Husarbeid, turer, handling ect. Og der sover han godt, eneste stedet han sover godt på dagtid, så da slår vi to fluer i en smekk. Anonymkode: 2cdca...cf6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #19 Skrevet 25. august 2022 Ser du har fått mange tips, men ville også spørre om du har prøvd å krysse stroppene på omni 360? Jeg har stroppene krysset, og selene klikket på plass men helt slakke. Fester magebeltet, setter inn baby, løfter selene over hodet og trer armene gjennom, og strammer. Går veldig kjapt og greit, og enkelt å gjøre alene. Bare et tips i mellomtiden, om du syns den er kronglete nå. 😊 Anonymkode: 44453...ddc
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 22.37): AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 22.37): Ergobaby Embrace er veldig enkel å bruke og myk og behagelig for baby. Brukte den masse til mitt lille klistremerke opp til han var ca 4-5 måneder. Anonymkode: 11243...304 Takk AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 7.10): Han merker nok din skepsis, og blir stresset selv. Det går helt fint å droppe elastisk. Jeg brukte elastisk med første, men med andre var jeg så ute av gamet at jeg var megasuperstressa og prøvde én gang før jeg ga opp 😅 Jeg kjøpte Ergobaby Embrace i stedet. Hadde den ikke eksistert hadde jeg sikkert gitt elastisk flere forsøk, for de to tingene er virkelig skapt for de minste babyene og er helt gull verdt. Etterhvert som babyen ble eldre likte jeg Kahu Baby bedre, men en bekjent fortalte at Angelpack har litt kortere panel så babyen ikke kommer så langt ned i sela. Mange tror dog at babyer trenger nakkestøtten og da er Kahu god igjen 😅 Det er mange aspekter å ta hensyn til mao. Bor du i nærheten av Oslo? Da kan du dra innom Bæreglede. Hvis du som meg bor på andre siden av landet ville jeg undersøkt i en facebook gruppe for babyer og eller småbarn om du kunne lånt diverse seler å prøve. Anonymkode: 935ab...727 Tusen takk for svar. Ja, han blir nok absolutt påvirket av at jeg er stressa, sliter litt med å bevare roen når han hylskriker. Men han har også reagert sånn når mannen min som er mye roligere har prøvd. Det funker ofte, men jeg synes den er kronglete å bruke uten hjelp. Jeg bor i Oslo og fikk tips om Bæreglede på helsestasjonen i går så det skal jeg definitivt prøve. Takk for tips! AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 7.56): Her har jeg den litt eldre utgaven av babybjørn (ligger mange av de på finn f.eks), den er rask og enkel å sette mini i. Synes den er veldig enkel iallefall. Er ikke noe fan av bæresjal, hverken han eller jeg. Har klistremerkebaby selv, så vogn, bilstol, ligge for seg selv ect er uaktuelt. Så jeg bruker bæresele til alt. Husarbeid, turer, handling ect. Og der sover han godt, eneste stedet han sover godt på dagtid, så da slår vi to fluer i en smekk. Anonymkode: 2cdca...cf6 Takk for tips Det er litt godt å høre at jeg ikke er den eneste som ikke har et barn som finner roen overalt. AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 9.50): Ser du har fått mange tips, men ville også spørre om du har prøvd å krysse stroppene på omni 360? Jeg har stroppene krysset, og selene klikket på plass men helt slakke. Fester magebeltet, setter inn baby, løfter selene over hodet og trer armene gjennom, og strammer. Går veldig kjapt og greit, og enkelt å gjøre alene. Bare et tips i mellomtiden, om du syns den er kronglete nå. 😊 Anonymkode: 44453...ddc Ja, har prøvd å krysse stroppene, funker litt bedre, men synes fremdeles det er for kronglete Anonymkode: 66cb7...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå