Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 7.12):

Jeg fikk opprykk til teamleder en gang og hadde personalansvar. Bare for 3 stk, men det var en av dem som laget så mye vansker for meg at jeg sluttet etter et halvt år. Min overordnende visste at vedkommende var vanskelig, vi hadde ukentlige oppfølgingsmøter hvor den ansatte var en del av hva vi tok opp. Men personen ødela hele jobbgleden min.

Etter det jeg har sverget å ikke ha mer personansvar, jeg trives ikke med det.

Anonymkode: a073e...b5b

Jeg har vært i akkurat samme situasjon! Teamleder for 3 stk. derav én spesiell som hadde bestemt seg for å gjøre jobbhverdagen min til et helvete! 

Med god støtte fra min leder pluss andre «rådgivere» sto jeg i stormen, og etter hvert ble denne personen avslørt som mobber og bare en som forsurer arbeidsmiljøet. Etter advarsler på advarsler ble vedkommende sagt opp, og siden da har det bare vært glede og harmoni i vårt team! 

Anonymkode: 954b4...ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjefen min var såpass rævva på personalansvar da jeg var i en beintøff livssituasjon (og de var jammen ikke mye jeg ønsket av henne heller!), at jeg måtte bare bestemme meg for å bli en kynisk faen i stedet for å holde ut jobblivet. 

Anonymkode: 59873...74c

Skrevet

Folk glemmer at leder ikke er et overmenneske. En leder er bare et menneske, satt til å gjøre en jobb. 

Blir du kvitt lederen din, kommer det en ny. Den kan være verre eller bedre enn den du hadde. Du vil alltid ha en leder, uansett hvor høyt opp du kommer (med mindre du eier sjappa selv). 

Ergo: Vær snill mot lederen din. Det er bare et menneske i en jobb. 

Anonymkode: 3c95f...60b

• Liker 3
Skrevet

Fordi det er viktig for folk å ha en egen mening - gjerne på tvers av ledelsen - fordi det gir samholdsfølelse blant dem som ikke føler de har noe medbestemmelse. 

Altså blir det alltid misnøye med noe, uansett. Å like sjefen / ledelsen, det er tabu og rævslikking. 

Slitsom dynamikk som jeg ikke orker å forholde meg til mer.

Skrevet

Folk har så mye issues 😆😆😆

Anonymkode: 11f9b...f4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 17.06):

Det er greit så lenge den lille gjengen din er gode venner. Men bare vent. En dag så dukker en nyansatt psykopat fra helvete opp i gjengen din. Kom gjerne tilbake da og fortell hvor myte du elsker å ha personalansvar.

Anonymkode: 285e7...41e

Jepp!!! Vi fikk en sånn. Klarte å holde seg i skinnet frem til etter prøvetiden, og fast jobb var i boks. Og så startet balubaen…! Det var et sant mareritt for stakkaren som hadde personalansvar. 

Anonymkode: e7220...c29

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. Jeg leser hva alle skriver men jeg kjenner meg rett og slett ikke igjen😆 Jeg er sikkert heldig med arbeidsplassen min, vi har ikke unnasluntring, sutring og klaging i hytt og pine. Ja, de ansatte har utfordringer hjemme, psykisk, etc - men det er jo faktisk den delen av jobben jeg liker. Å forsøke å finne den beste løsningen for dem, tilrettelegge så vi får de til å yte så godt som de kan. 

Nå skal det sies at jeg har ikke fagutdanningen (eller interessen utover at jeg kan det mest basic), jeg har utdanning innne økad med noen fag innen sosiologi i tillegg. Jeg kan jo forstå det er et slit hvis det er faget man interesserer seg for, ikke folka.

Anonymkode: f6b9a...248

I tillegg om man har en attraktiv kompetanse så øker ikke lønnen så mye ved å ta på seg personalansvar. I enkelte tilfeller kan man også gå ned i lønn ved å ta på seg personalansvar. 

Anonymkode: ee5e9...6eb

Skrevet

Jeg tror det er fordi mange som har personalansvar ikke forstår at jobben går ut på å lede mennesker for å få det beste ut av dem (altså tilrettelegge for mennesket), ikke for å få det beste for seg selv (bedriften). Leder man mennesker til å være den beste utgaven av seg selv vil de yte bedre av seg selv. Personer som blir indre motivert yter mer og bedre enn personer som blir presset og ytre motivert. 

Legg til rette for trivsel og vekst hos mennesket. Så kommer mye av seg selv. 

Anonymkode: e5243...d14

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...