Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid. På mandag tok jeg en test med ukesindikator. Den viste 2-3 uker, som den skal. I dag tidlig tok jeg en strimmel. Den var svak. Så jeg tok en ny test med ukesindikator (samme urin, i samme kopp). Den har gått ned til 1-2 uker igjen. 
Vær så snill å si at noen andre har opplevd det samme, og alt gikk bra? 

Anonymkode: 9ea6f...c0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker ift stigning og senking av hcg i kroppen men hvis ukesindikator viste 2-3 uker på mandag, så vil det si at du er i uke 4-5? Den viser hvor lenge siden det er du ble befruktet, så du må legge på 2 uker. Du kan ringe å høre med legen om å få en tidlig ultralyd/ eventuelt bestille privat ultralyd. Jeg tok UL i uke 5 og fikk se hjerteslagene da. Med mindre du har/ får smerter og blødninger så ville jeg ikke stresset, heller ventet en ukes tid å tatt ny test (morgenurin). 

Anonymkode: 54aad...bea

Skrevet

Sørget du for at urinen var mest mulig konsentrert den andre gangen du testet? At du ikke nylig hadde gått på do og drukket masse vann før testen? Det kan være at du akkurat nikker mellom 1-2 og 2-3 altså at du er ganske så akkurat på 2 og at det de derfor den gikk tilbake. Hadde vært mer bekymringsverdig om du hadde tatt den en uke senere og den viste dette resultatet.

Anonymkode: aeb1a...2a2

• Liker 4
Skrevet

Bikker*

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sørget du for at urinen var mest mulig konsentrert den andre gangen du testet? At du ikke nylig hadde gått på do og drukket masse vann før testen? Det kan være at du akkurat nikker mellom 1-2 og 2-3 altså at du er ganske så akkurat på 2 og at det de derfor den gikk tilbake. Hadde vært mer bekymringsverdig om du hadde tatt den en uke senere og den viste dette resultatet.

Den på mandag var på ettermiddagen. Den i dag var på konsentrert morgenurin.. 

Skrevet

HCG som har gått nedover fra mandag til idag, høres ikke ut som et veldig godt tegn, dessverre. Nå er vel ikke ukesindikatoerene noen eksakt vitenskap og de kan nok ha litt ulik sensitivitet. Det er bare en strimmel på innsiden av plasten. 

Anonymkode: cea1f...4c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den på mandag var på ettermiddagen. Den i dag var på konsentrert morgenurin.. 

Jeg har faktisk opplevd i to svangerskap at jeg har hatt sterkere tester på ettermiddagsurin enn morgenurin! Så det kan skje! Men i utgangspunktet så skal hCG nesten doble seg på to døgn. Er så små marginer at jeg ville kostet på meg en til med ukeindikator i ettermiddag. Er den fortsatt på 1-2 da ville jeg nok forberedt meg på at det går galt. 

Mange tanker til deg nå, vet dessverre hvor vondt dette er, og spesielt usikkerheten der man håper og frykter om hverandre ❤️ 

Anonymkode: c791a...e51

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde gode nyheter selv angående dette, men hos meg så var det spontant abort på tur når dette skjedde 🥹 har skjedd to ganger. MEN det trenger ikke å være det hos deg

Anonymkode: 0f935...b28

Skrevet

Skjønner du er bekymret, men det er derfor det er best å bare la ting gå sin gang etter positiv digital, og la ting gå av seg selv fram til man får bekreftet at alt er ok ved første ultralyd ca uke 12. Noe annet ville vært å torturere seg selv, iallfall for min egen del. Litt sent å komme med et sånt tips nå, men om alt har gått bra for deg, noe det forhåpentligvis har, vil jeg anbefale å ta det fra at du har fått positiv test og ta en dag om gangen og prøve å puste med magen fram til UL (og etterpå, og fram til fødsel, og babytiden, og ungdomstiden når de skal ut på byen og drikke mens du sitter hjemme og bekymrer deg). :)

• Liker 1
Skrevet
mingus skrev (1 time siden):

Skjønner du er bekymret, men det er derfor det er best å bare la ting gå sin gang etter positiv digital, og la ting gå av seg selv fram til man får bekreftet at alt er ok ved første ultralyd ca uke 12. Noe annet ville vært å torturere seg selv, iallfall for min egen del. Litt sent å komme med et sånt tips nå, men om alt har gått bra for deg, noe det forhåpentligvis har, vil jeg anbefale å ta det fra at du har fått positiv test og ta en dag om gangen og prøve å puste med magen fram til UL (og etterpå, og fram til fødsel, og babytiden, og ungdomstiden når de skal ut på byen og drikke mens du sitter hjemme og bekymrer deg). :)

Nå er det ikke alle som går til uke 12 før første UL da. Jeg hadde 3 UL før uke 12… Fikk sjekket underveis at alt var greit og beskjed om å ta det med ro blant annet pga litt blødning 🙂 ser ikke noe grunn til å vente til uke 12 med å få det sjekket om man er bekymra.. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det ikke alle som går til uke 12 før første UL da. Jeg hadde 3 UL før uke 12… Fikk sjekket underveis at alt var greit og beskjed om å ta det med ro blant annet pga litt blødning 🙂 ser ikke noe grunn til å vente til uke 12 med å få det sjekket om man er bekymra.. 

Tror poenget er å unngå å stresse seg selv til bristepunktet ved å drive med testing hver dag etter positiv test. Det er ingenting man kan gjøre uansett, greit å la vær å bekymre seg selv iallfall før man eventuelt får smerter/blødninger. Det testregimet mange driver med kan få enhver til å tørne. 

Anonymkode: fda4f...081

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser den altså, hadde en liten blødning selv i uke 6, ble redd og ringte jordmor for UL.. hun sa dette hørtes fredelig ut og jeg måtte bare prøve å ta det med ro for min egen del. Hun skjønte at jeg ville sjekke fosteret, men at om jeg nå fant liv og bankende hjerte, kunne det likevel gå galt i ukene etter også. Så for lommeboka og eget stress sin skyld anbefalte hun meg å ha is i magen, jeg ventet med UL til uke 12 og greit var det. Men alle gjør jo som de selv føler for så klart, det var bare et tips :) Hadde jeg tatt UL for hver blødning, hadde det blitt dyrt for meg, da jeg fikk en liten blødning noen dager etter sex, hver gang vi hadde hatt det (før jeg koblet at det kunne ha noe med det å gjøre).

Men det var godt du fikk sjekket det og beroliget deg selv, det er jo det viktigste for babyen  - at mamma har det bra! ❤️

Skrevet

Oppdatering:

har vært hos fastlegen for blodprøve. Skal tilbake om 48t. Når jeg kom hjem tok jeg ny urinprøve. I urinen så jeg tydelig to små, rødbrune klumper. Tok digitaltest og strimmel. Digitale viser nå plutselig 2-3 igjen. Og strimmelen er sterkere enn i dag tidlig, men fortsatt svakere enn test-streken. Jeg tror fortsatt det er en spontanabort på vei, ettersom alle symptomene mine er borte. Men hva i alle dager 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror poenget er å unngå å stresse seg selv til bristepunktet ved å drive med testing hver dag etter positiv test. Det er ingenting man kan gjøre uansett, greit å la vær å bekymre seg selv iallfall før man eventuelt får smerter/blødninger. Det testregimet mange driver med kan få enhver til å tørne. 

Anonymkode: fda4f...081

Du har helt rett! 
ts

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...