AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Etter en liten prat så mener fastlegen min at jeg har endometriose. Ikke noen undersøkelse, jeg skal få satt inn en spiral, men er det alt? Slutte å blø til jeg når overgangsalderen og så håpe diagnosen er rett? Jeg lurer jo også på om det ikke burde være en undersøkelse her. Eller er jeg en litt vanskelig pasient om jeg ber om en gynekolog time? Jeg har det så vondt at jeg brekker meg. Hva om det ikke er endometriose? Anonymkode: 072da...e92 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Om det er endometriose er eneste mulighet å sjekke det ved å ta vevsprøve. Da må de operere, en gynekolog kan ikke se det på en undersøkelse. Om du ønsker utredning kan du be om å bli henvist til Ullevål eller Tønsberg, de kan mest om endometriose. Anonymkode: b65b4...d28
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Om det er endometriose er eneste mulighet å sjekke det ved å ta vevsprøve. Da må de operere, en gynekolog kan ikke se det på en undersøkelse. Om du ønsker utredning kan du be om å bli henvist til Ullevål eller Tønsberg, de kan mest om endometriose. Anonymkode: b65b4...d28 Tenkte mer på å sjekke sånn at andre ting kan utelukkes. TS Anonymkode: 072da...e92
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tenkte mer på å sjekke sånn at andre ting kan utelukkes. TS Anonymkode: 072da...e92 Det kan du selvsagt be om, men eneste mulighet til å avkrefte endometriose er å åpne deg opp og se om du har det. Anonymkode: b65b4...d28
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Synes at det er rart at legen ikke har henvist deg til gynekolog allerede.. Ja, det er det bare å gjøre! Anonymkode: e980d...fce
AprilLudgate Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Be om henvisning til gynekolog. Ser de ingenting der kan du trygt begynne på spiral, det er ikke slik at en lapraskopi gir langvarig/permanent resultat. Om du har barneønske er det viktig å ikke rote for mye der av hensyn til risikoen for skader/at man får fjernet endel egg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå