AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Hei! Jeg vet det er lov å ta hemmelige opptak av samtaler man selv er en del av, men er det tillatt å ta opptak av et politiavhør man er en del av? Siden man ikke får kopi av avhøret, og jeg gjerne ønsker å spare på alle opplysninger i saken, vurderer jeg å ta opp lydopptak. Men er dette lov? Anonymkode: 86ae2...6ea
Maskinfører Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Du kan ta opp samtaler som du er en aktiv del av 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Ja, så lenge du deltar i samtalen selv så er det lov til å ta skjulte opptak. Det er ikke noen forskjell på om det er med politi eller andre. Anonymkode: af1d0...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Maskinfører skrev (22 timer siden): Du kan ta opp samtaler som du er en aktiv del av AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja, så lenge du deltar i samtalen selv så er det lov til å ta skjulte opptak. Det er ikke noen forskjell på om det er med politi eller andre. Anonymkode: af1d0...bc3 Takk for svar. Visste ikke om det var andre regler akkurat for politiavhør, om det var noe mer straffbart eller ikke. Anonymkode: 86ae2...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå