Gå til innhold

Anbefalinger til pc for barnehagelærerutdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg var litt usikker på hvilken kategori jeg skulle opprette dette emne under, men valgte bare å legge det under karriere, arbeidsliv og utdanning. Spørsmålet er uansett det samme og passer sikkert i begge kategoriene. 
Så jeg begynte nå i august å studere og fant nylig ut at jeg må kjøpe en ny pc da min gamle chroomebook ikke oppfyller pc-kravene til skolen. I forelesningene har jeg sett mange med Mac og jeg selv vurdert å kjøpe en brukt en ettersom de er relativt dyre nye. 

Så det jeg lurer på: hva slags pc brukte dere under studiene? Har dere noen anbefalinger? 
Hvor mange leveår har en lite brukt MacBook air 13 kjøpt i 2018? Er det rimelig å betale 5000 for den?

Anonymkode: 4c994...3a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke så proff data. Det viktige er ett godt skriveprogram (jeg brukte studentpakken til Windows) og bildeprogram. Var mye oppgaver hvor vi måtte legge inn bilder i teksten. Utover det hadde jeg aldri behov for noe mere avansert.

Anonymkode: 2a750...27d

Skrevet

Skulle trodd du skal studere IT med det spørsmålet her 

Anonymkode: e18ad...b41

• Liker 2
Skrevet

Hva slags PC-krav er det skolen din har som chromebooken ikke tilfredsstiller?

Anonymkode: 1aa05...0fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde mac fra før av da jeg begynte på barnehagelærerutdanningen, men jeg tenker at du virkelig ikke trenger å kjøpe mac «bare» til utdanningen - da vil nok hvilken som helst annen bærbar pc til 1/3 av prisen gjøre susen. 

Så lenge du har (og kan bruke) feks Office-programmer kommer du langt. (og det tror jeg de fleste kan få gratis via universitetet, det gjorde hvertfall jeg)

Anonymkode: d165f...ca0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...