AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Jeg har et barn på 2 år som fikk 100% plass i barnehagen. Jeg er hjemmeværende pga sykdom, og har blitt ung uføre. Ble dessverre alene mamma, jobber litt hjemme med mallerier. Jeg lever kl. 9.00 og henter kl 13.15 hyllgråter hvergang 🙆♀️skjærer i hjertet mitt. Vi finner alltid på noe gøy når hun er hjemme, må jeg ha hun i barnehagen 100% kan hun være hjemme i noen dager? Dere som er hjemmeværende har dere barna i barnehagen 100%? Anonymkode: 9f818...dc5
~white lady~ Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ha henne i bhg- det er et pedagogisk tilbud, der ungene lærer sosialt samspill med andre barn og voksne, har det gøy og får utforsket. Samtidig får du hvilt deg og ladet batteriene, noe som er ekstra viktig når man er alene om omsorgen, og ufør. Men du skal heller ikke ha dårlig samvittighet for å ha henne hjemme noen dager innimellom/kortere dager om det føles rett for dere. At hun gråter ved levering/henting har nok med å gjøre at hun nettopp har begynt der, og alt kjennes litt utrygt. Dere har vel hatt et par dagers tilvenning? Det går seg til 🙂 Snakk med de voksne på avdelingen, be de fortelle hvordan dagen har vært, kommuniser åpent med dem om eventuelle bekymringer du har. Du kan lese om trygghetssirkelen på nett, om du er ukjent med begrepet. Det forklarer en del. 3 2 1
Sofakona Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Det går seg til, min har gått 4 år i barnehagen og gråter forsatt innimellom når jeg leveren...helt normalt. Og du bestemmer når du vil at barnet skal være hjemme..bare husk å si ifra til barnehagen. Og du om du trenger...så bør du heller ikke ha dårlig samvittighet for å hente barnet senere. Du har bare en kropp og barnet har det godt i barnehagen 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har et barn på 2 år som fikk 100% plass i barnehagen. Jeg er hjemmeværende pga sykdom, og har blitt ung uføre. Ble dessverre alene mamma, jobber litt hjemme med mallerier. Jeg lever kl. 9.00 og henter kl 13.15 hyllgråter hvergang 🙆♀️skjærer i hjertet mitt. Vi finner alltid på noe gøy når hun er hjemme, må jeg ha hun i barnehagen 100% kan hun være hjemme i noen dager? Dere som er hjemmeværende har dere barna i barnehagen 100%? Anonymkode: 9f818...dc5 Jeg hadde de hjemme 3år før de begynte i bhg. De hadde da korte dager. Leverte til samling 0930 og hentet 1330. Så gikk det gradvis opp til 14 og 15 når de var større.Da de lekte og hadde det så gøy med vennene sine og ville være der til etter frukten. Da ble de fleste av vennene hentet og. Jeg trengte og de timene til å hente meg inn og gå på behandlinger. Hylgråter barnet for det ikke er klar for å gå? Kanskje barnet vil være litt lengre? Om du kan hente etter frukt eller bestemt tid så barnet blir vant til om det er lettere? Anonymkode: 3af0d...424 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har et barn på 2 år som fikk 100% plass i barnehagen. Jeg er hjemmeværende pga sykdom, og har blitt ung uføre. Ble dessverre alene mamma, jobber litt hjemme med mallerier. Jeg lever kl. 9.00 og henter kl 13.15 hyllgråter hvergang 🙆♀️skjærer i hjertet mitt. Vi finner alltid på noe gøy når hun er hjemme, må jeg ha hun i barnehagen 100% kan hun være hjemme i noen dager? Dere som er hjemmeværende har dere barna i barnehagen 100%? Anonymkode: 9f818...dc5 Jeg er sykemeldt og barna er i barnehagen hver dag. Jeg er jo syk, så har ikke kapasitet til å ha de hjemme hele dagen. Barnehagen skal jo avlaste. Mannen min er i full jobb. Du må selv kjenne på hva du orker. Du kan selvfølgelig velge å ha barnet hjemme noen dager, men det er lurt å ha faste rutiner. Pass på at barnet får seg venner og får vært i barnehagen lenge nok til å bli inkludert i leken. Anonymkode: 5f22b...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Har også et barn som hyler og gråter ved levering, men når jeg skal hente ham så vil han sjeldent hjem, og når jeg snakker med de ansatte så virker det som om han trives der. Tror bare det er vanskelig å si hadet også vil man jo helst være med mammaen sin uansett hva ❤️ De sa også i barnehagen her at det er fint å kunne gi de fri eller kortere dager innimellom, men det burde ikke bli for mye for da blir det vanskeligere mtp rutine og trygghet. De blir bedre kjent med de andre om de får være mye med dem. Anonymkode: f5948...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 13.15 var tidlig. Selvfølgelig protesterer hun når hun hver dag blir hentet midt i moroa. Tenk hvis du var ute med dine venninner og hver gang når dere ler som best får du beskjed om å dra hjem. Er ikke alltid korte dager er det beste. Anonymkode: 0e632...9c2 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 De anbefaler her å vente til siste måltid er ferdig med henting, de spiser 13.30 her i barnehagen. Anonymkode: f5948...0e1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Selvsagt kan du ha barnet hjemme, så mye du vil. Anonymkode: 624b3...403 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Hvis barnet nettopp har begynt ville jeg levert hver dag for at hun blir vant til det, men gitt korte dager slik du allerede gjør. Regner med barnet sover der et par timer også? Så hun rekker kanskje ikke å bli kjent og trygg på så korte dager? Kan du ha lengre tilvenning? Altså at du er med henne i bhg et par uker til. Anonymkode: 7a90d...6bb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 13:15 var jo veldig tidlig da, da er de jo midt i lek. Kanskje derfor hun gråter? De anbefaler vel å hente etter kjernetiden (kl 14 her..). Anonymkode: d472c...d4b 1
Visla Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Jeg er på aap. Leverer 2 åringen 9 og henter kl15. Da har hun rukket å leke, sove og spist:) jeg trenger å få gjort unna ting hjemme, trene og hente meg inn igjen. Så har jeg fullt fokus på barna fra de kommer hjem og til de legger seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå