Gå til innhold

Hva feiler en person som kommer med påstander istedenfor å spørre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, hva er det som gjør at noen kommer med påstander hele tiden, istedenfor å spørre? Feks i et forhold.

Anonymkode: 69ed9...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er synsere... forklare han hvorfor det er dumt å synse du.....

Anonymkode: ee898...f7b

Skrevet

Dårlig selvbilde og usikkerhet.

Anonymkode: fdb1c...f02

Skrevet

Som i dette kommmetarfeltet. Påstander istedenfor å stille spørsmål 🤷‍♀️

Anonymkode: 849a5...47c

Skrevet

Slitsomme greier ihvertfall. Det nytter ikke å prøve å gi noen forklaring heller, fordi de har bestemt seg uansett. Og nesten alltid så er påstandene deres feil.

Anonymkode: 376ee...09e

• Liker 1
Skrevet

De er vel normale i hodet, da. 

Anonymkode: b3c9a...8c2

Skrevet

Den som stiller spørsmål og lytter til svar, har vel en mer åpen holdning enn den som kommer med påstander.

Anonymkode: 95298...62d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den som stiller spørsmål og lytter til svar, har vel en mer åpen holdning enn den som kommer med påstander.

Men den som kommer med påstander trenger jo ikke å være åpen. Han/hun vet jo alt fra før av, hva skal man med åpenhet da.

Anonymkode: 09ad0...e96

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ihvertfall helt sikkert. Det er egentlig rart at voksne sier til barn at de må lære seg å høre og at ørene ikke er til pynt osv... Siden så alt for mange voksne ikke er interessert i å lytte selv.

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Som overskriften sier, hva er det som gjør at noen kommer med påstander hele tiden, istedenfor å spørre? Feks i et forhold.

Hvis vi svarer på det, så påstår vi noe. Så det er et aldri så lite paradoks å lage en slik tråd, eller i hvert fall svare i den.

Anonymkode: 9bfae...5c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ihvertfall helt sikkert. Det er egentlig rart at voksne sier til barn at de må lære seg å høre og at ørene ikke er til pynt osv... Siden så alt for mange voksne ikke er interessert i å lytte selv.

Ja, man er virkelig prisgitt sine nærmeste, at arrogansen deres i det minste er litt brukbar.

Anonymkode: 09ad0...e96

Skrevet

Må de feile noe fordi de kommer med en påstand i stedet for et spørsmål?

Jeg kan gjøre begge deler.

La oss si at mannen min lovet å holde stigen mens jeg malte høyt oppe.
Han holder ikke stigen som han sa at han skulle gjøre, stigen glir, og jeg faller ned fra 3 meters høyde.

Da kan jeg angripe situasjonen fra to sider:

"Du gjorde ikke som du sa at du skulle gjøre" - påstand, konstatering av fakta, jeg trenger ikke vite hvorfor han ikke holdt sigen som lovet, vondt fikk jeg uansett hvilken grunn han hadde.

"Hvorfor gjorde du ikke som du sa du skulle gjøre?" - spørsmål, jeg vil vite hvorfor du gjorde dette mot meg, for jeg håpet at han hadde en en god unnskyldning for å utsette meg for dette.

Anonymkode: 81513...bd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har opplevd det der at enkelte venner (tidligere venner) kom med beskyldninger i stedet for spørsmål. Jeg svarer som alltid:  jeg skal gi deg svar når du faktisk stiller meg et åpent spørsmål på en ordentlig måte. For akkurat nå har du bestemt deg for at ting er på en bestemt måte. Så lenge det ikke kommer spørsmål så gidder ikke jeg å bruke tid på dette. 

Anonymkode: e6305...67d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...