AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #41 Skrevet 7. september 2022 Tise! Mye lettere.. Anonymkode: 772a0...201
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #42 Skrevet 7. september 2022 Jeg har prøvd meg på Fiks ferdig nå, solgt en nærmest ny bukse for en slikk og ingenting. Men jeg lurer jo på om kjøper faktisk vil betale, for slik jeg har forstått så kan jo kjøperen bare klage på varen. Anonymkode: cee4a...91a 1
Batteri Skrevet 7. september 2022 #43 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tise! Mye lettere.. Anonymkode: 772a0...201 Hva er det som er annerledes med Tise bortsett fra at du har mulighet til å velge Posten som leverandør? Det er jo akkurat samme løsning. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #44 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har prøvd meg på Fiks ferdig nå, solgt en nærmest ny bukse for en slikk og ingenting. Men jeg lurer jo på om kjøper faktisk vil betale, for slik jeg har forstått så kan jo kjøperen bare klage på varen. Anonymkode: cee4a...91a Pengene har blitt trukket fra kjøper. Hvis kjøper klager må de begrunne godt, bildebevis ect. Så er ikke sånn at de bare kan finne på noe så får ikke selger pengene sine. Heldigvis. Anonymkode: d2864...2c1 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #45 Skrevet 11. september 2022 Jeg ser ingen grunn til å bruke Finn.no sin fiks ferdig. Finn og "Helt hjem" har samme eiere. Så dette er jo utelukkende for å styrke deres egen business: å skape mer salg til deres egen distribusjonstjeneste. Få minimert konkurrenten Posten. Men Posten er jo selvfølgelig dønn stabil. Helt hjem har feilet alt for ofte. Dette er en sleip måte for Schibsted å holde ting i deres eget konsern. De styrer transport av varene til en infrastruktur som de selv eier og kontrollerer. I tilegg styrer de pengene inn på egne konti. Det tar flere dager før pakken kommer frem, og enda ett par dager før varen blir markert som fremme, og dette får de garantert renter på som Schibsted beholder helt selv. Anonymkode: 362c9...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #46 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg ser ingen grunn til å bruke Finn.no sin fiks ferdig. Finn og "Helt hjem" har samme eiere. Så dette er jo utelukkende for å styrke deres egen business: å skape mer salg til deres egen distribusjonstjeneste. Få minimert konkurrenten Posten. Men Posten er jo selvfølgelig dønn stabil. Helt hjem har feilet alt for ofte. Dette er en sleip måte for Schibsted å holde ting i deres eget konsern. De styrer transport av varene til en infrastruktur som de selv eier og kontrollerer. I tilegg styrer de pengene inn på egne konti. Det tar flere dager før pakken kommer frem, og enda ett par dager før varen blir markert som fremme, og dette får de garantert renter på som Schibsted beholder helt selv. Anonymkode: 362c9...c5f Det gir jo mening å bruke sine egne tjenester når man har dem? jeg solgte nettopp noe billig og var villig til å teste fiks ferdig. Det tok kun en dag så var den hos kjøper, fra Oslo til Drammen, så lang tid tok det heller ikke. Siden jeg ikke stoler på folk så tok jeg ekstra bilder av varen og filmet varen mens jeg skrudde den på og trykker rundt. Så om kjøper skulle prøve seg, så har jeg altså bevis på at alt fungerte da jeg sendte, tok også bilde av hvordan den ble pakket. Men alt gikk smertefritt, pengene er på vei nå. Ville aldri brukt denne løsningen på dyre ting jeg selger. Da er det kun levering i person. Men så bor jeg i Oslo så det er nesten alltid noen i nærheten som vil kjøpe. Anonymkode: 71663...7dd
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #47 Skrevet 11. september 2022 Batteri skrev (På 7.9.2022 den 12.21): Hva er det som er annerledes med Tise bortsett fra at du har mulighet til å velge Posten som leverandør? Det er jo akkurat samme løsning. Prøv Tise du så ser du selv hvor mye enklere det er. Anonymkode: 4e2bf...8e8
Batteri Skrevet 11. september 2022 #48 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Prøv Tise du så ser du selv hvor mye enklere det er. Anonymkode: 4e2bf...8e8 Jeg bruker Tise aktivt hver eneste dag og har gjort det i over to år. Jeg forstår fortsatt ikke hva som er enklere med Tise. Kan du forklare meg? 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #49 Skrevet 11. september 2022 Jeg irriterer meg over de som tror jeg skal sette hele min verden og hverdag på hode, for å tilrettelegge for noen som skal hente noe jeg GIR BORT. Anonymkode: 9a195...8d1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #50 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 22.23): Tror ikke det finnes noe kjøp/salg plattform på nettet som er mer frustrerende en våres kjære Finn.no Hovedproblemet, er man får jo faen ikke kjøpt ting der. Selger som ikke svarer, selger som ikke oppdaterer annonser, selger som ombestemmer seg. Nå har jo "Fiks ferdig" systemet blitt implementert, men skal jeg være ærlig så øker bare frustrasjonen med dette. Nå har jeg så langt, på 1 mnd., sendt 12 forespørsler / betalinger med "Fiks ferdig". Har fått kjøpe 3 av varene. Som regel koker det ned til: - Noen andre ville kjøpe varen, men sendte melding til selger / valgte ikke benytte fiks ferdig. - Selger prioriterer kjøpere av forskjellige grunner. Tror mye av problemet med Finn er at de ønsker å være alt, slik at alle dørene står åpen for en selger. Samme gjelder forsåvidt for kjøpere - hvor mange ganger har ikke kjøpere trukket seg i siste sekund? Vanligvis bruker jeg Ebay, eller nisjemarked (relatert til hobbyene mine). Her får jeg kjøpe nøyaktig det jeg vil ha. Vil jeg kjøpe det nå? Da benytter jeg "buy it now". First come, first serve. Vil jeg by på varen? Da legger jeg inn bud, om det er auksjon. Poenget er uansett at det ikke mye rom for tvetydighet på slike plattformer. Det er faktisk helt sykt hvor mye tid og energi jeg føler jeg må bruke på Finn, sammenlignet med f.eks Ebay. Anonymkode: ae763...705 Mitt problem er at man får ikke solgt noe på finn. For folk er frekke og forventer å få alt gratis. Setter man pris på 1000 kr så byr de 100. Og legger man ut noe, så trykker haugevis hjerter på produktet, men ingen skriver. Helt useriøst. Anonymkode: af876...aea
Frida Skrevet 25. januar 2024 #51 Skrevet 25. januar 2024 En selger var treg med å svare, det tok 5 dager før jeg fikk første svar. Så bekreftet jeg at jeg ville kjøpe og spurte når det passet å hente. Det tok 6 dager før hun svarte, da gadd jeg ikke mer. Ellers har det gått knirkefritt å kjøpe og selge. Varer er alltid som bildene, mulig jeg har vært heldig hittil.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. januar 2024 #52 Skrevet 25. januar 2024 Anononyma skrev (På 23.8.2022 den 22.41): Kommer aldri til å bruke fiks ferdig hverken til kjøp eller salg - så mye tillit har jeg rett og slett ikke til fremmede! Synes ellers det funker greit nok. Frustrerende når folk ikke svarer, svarer en uke senere eller av en eller annen grunn ikke kan møtes for å gjennomføre kjøpet før om 1 mnd. Må prøve å sile litt i prosessen, men har vært borti et par sketchy typer, møter derfor alltid folk på et nøytralt sted ute. Men med fiks ferdig trenger man ikke ha noe tillitt til folk, da er man sikra. Det er jo langt vanskeligere uten, når du må avtale å betale for en vare du aldri har sett, og så må du stole på at vedkommende sender den. Det enkleste er selvfølgelig å hente varen selv, men det krever jo at den befinner seg i nærheten. Jeg synes fiks ferdig er helt supert, har fungert kjempebra de gangene jeg har prøvd det. Fungerer nesten som vanlig netthandel. Man legger inn bud, selger aksepterer, varen blir henta hos selger, og man kan følge den med posten-appen hele veien. Helt trygt.
Helgekarjol Skrevet 26. januar 2024 #53 Skrevet 26. januar 2024 On 9/11/2022 at 11:12 AM, AnonymBruker said: Jeg ser ingen grunn til å bruke Finn.no sin fiks ferdig. Finn og "Helt hjem" har samme eiere. Så dette er jo utelukkende for å styrke deres egen business: å skape mer salg til deres egen distribusjonstjeneste. Få minimert konkurrenten Posten. Men Posten er jo selvfølgelig dønn stabil. Helt hjem har feilet alt for ofte. Dette er en sleip måte for Schibsted å holde ting i deres eget konsern. De styrer transport av varene til en infrastruktur som de selv eier og kontrollerer. I tilegg styrer de pengene inn på egne konti. Det tar flere dager før pakken kommer frem, og enda ett par dager før varen blir markert som fremme, og dette får de garantert renter på som Schibsted beholder helt selv. Anonymkode: 362c9...c5f Det er fullt mulig å sende med Posten selv om du bruker Fiks ferdig.
Helgekarjol Skrevet 26. januar 2024 #54 Skrevet 26. januar 2024 (endret) 7 hours ago, AnonymBruker said: Mitt problem er at man får ikke solgt noe på finn. For folk er frekke og forventer å få alt gratis. Setter man pris på 1000 kr så byr de 100. Og legger man ut noe, så trykker haugevis hjerter på produktet, men ingen skriver. Helt useriøst. Anonymkode: af876...aea Da priser du for høyt, eller skriver for dårlige annonser med for dårlige bilder. Jeg har solgt for 50-60.000 kr på Finn siste året. Noen ganger blir det solgt raskt, andre ganger tar det litt lenger tid. Men solgt blir det. Nisser som skal ha ting "gratis" er det bare å ignorere. Og bruk Fiks ferdig hvis du skal sende. Kjøpere foretrekker det. Endret 26. januar 2024 av Helgekarjol
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #55 Skrevet 26. januar 2024 Jeg la ut en vare, den var nok underpriset. Fikk mange henvendelser, og mange som begynte å by høyere. Så kommer det alltid en luring å sier at de kan hente nå for halv pris.. hvor dum tror de at jeg er?! Altså, jeg er jo dum som la den ut så billig, men så skal de lure meg enda mer? Arg! Anonymkode: 02bf7...696
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #56 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 23.8.2022 den 22.23): Tror ikke det finnes noe kjøp/salg plattform på nettet som er mer frustrerende en våres kjære Finn.no Hovedproblemet, er man får jo faen ikke kjøpt ting der. Selger som ikke svarer, selger som ikke oppdaterer annonser, selger som ombestemmer seg. Nå har jo "Fiks ferdig" systemet blitt implementert, men skal jeg være ærlig så øker bare frustrasjonen med dette. Nå har jeg så langt, på 1 mnd., sendt 12 forespørsler / betalinger med "Fiks ferdig". Har fått kjøpe 3 av varene. Som regel koker det ned til: - Noen andre ville kjøpe varen, men sendte melding til selger / valgte ikke benytte fiks ferdig. - Selger prioriterer kjøpere av forskjellige grunner. Tror mye av problemet med Finn er at de ønsker å være alt, slik at alle dørene står åpen for en selger. Samme gjelder forsåvidt for kjøpere - hvor mange ganger har ikke kjøpere trukket seg i siste sekund? Vanligvis bruker jeg Ebay, eller nisjemarked (relatert til hobbyene mine). Her får jeg kjøpe nøyaktig det jeg vil ha. Vil jeg kjøpe det nå? Da benytter jeg "buy it now". First come, first serve. Vil jeg by på varen? Da legger jeg inn bud, om det er auksjon. Poenget er uansett at det ikke mye rom for tvetydighet på slike plattformer. Det er faktisk helt sykt hvor mye tid og energi jeg føler jeg må bruke på Finn, sammenlignet med f.eks Ebay. Anonymkode: ae763...705 Jeg føler på samme frustrasjon, bare at det er kjøperen som er problemet. Det skulle vært straffbart å sette masse hjerter på ting innpå finn, når folk allikevel ikke har tenkt å handle innpå der. Det er og bare folk som skal prute ned prisen, istedet for å betale det som allerede er en god pris på allerede veldig nedsatt varer. Anonymkode: af876...aea
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #57 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg føler på samme frustrasjon, bare at det er kjøperen som er problemet. Det skulle vært straffbart å sette masse hjerter på ting innpå finn, når folk allikevel ikke har tenkt å handle innpå der. Det er og bare folk som skal prute ned prisen, istedet for å betale det som allerede er en god pris på allerede veldig nedsatt varer. Anonymkode: af876...aea Jeg tror du har misforstått hjerte-funksjonen. Det er bare en måte å lagre annonsen på, det er ikke ment som en melding til selger om at man er interessert i varen. Det er litt synd at selgere kan se at noen har lagret annonsen, men de som designet systemet tenkte sikkert bare at det var en artig ekstrafunksjon. Anonymkode: bda97...d48 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #58 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tror du har misforstått hjerte-funksjonen. Det er bare en måte å lagre annonsen på, det er ikke ment som en melding til selger om at man er interessert i varen. Det er litt synd at selgere kan se at noen har lagret annonsen, men de som designet systemet tenkte sikkert bare at det var en artig ekstrafunksjon. Anonymkode: bda97...d48 Men hva skal de lagre varen for, om de ikke er interessert i den? De er jo interessert i den, bare ikke til den prisen som er satt. Anonymkode: af876...aea
Mardina Skrevet 8. mars 2024 #59 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hva skal de lagre varen for, om de ikke er interessert i den? De er jo interessert i den, bare ikke til den prisen som er satt. Anonymkode: af876...aea For å huske varen til den dagen man faktisk vil kjøpe den. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #60 Skrevet 8. mars 2024 Mardina skrev (5 minutter siden): For å huske varen til den dagen man faktisk vil kjøpe den. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det. Ja, eller om man skal selge noe lignende selv. Eller kanskje det bare er en artig annonse eller et drømmehus man på ingen måte forventer å få råd til? Folk har alle slags grunner til å lagre annonser. Anonymkode: bda97...d48 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå