AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Jeg vant for en stund tilbake siden 2.5millioner. Mamma spurte om hun kunne låne 300 tusen til diverse, dette gjorde jeg uten noen form for skriftlig avtale, dumme meg. Og nå nekter hun å betale meg tilbake, hun sier at det var premie penger og at jeg ikke bør tyne mora si for de pengene og at hun har betalt mat, klær osv til meg i 18 år før jeg flyttet ut så de pengene er hennes mener hun. Har jeg en sak her? Kan jeg få pengene tilbake på et vis? Redd for at hun kutter meg ut om jeg involverer advokat. Anonymkode: dc560...7ce 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Hvis du har noen meldinger eller lignende hvor du skriver at det er et lån eller hvor hun selv skriver det, tror jeg du har en sak (jeg har ikke veldig god peiling, men mener å huske at jeg har lest noe sånt et sted en eller annen gang). Så kjip mor du har forresten… hadde aldri gjort noe sånt mot barnet mitt. Lykke til! Anonymkode: 09b4b...63d 16 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Synes faktisk du kan unne moren din de pengene bår du vant så mye… Anonymkode: 2442a...074 22 2 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du har noen meldinger eller lignende hvor du skriver at det er et lån eller hvor hun selv skriver det, tror jeg du har en sak (jeg har ikke veldig god peiling, men mener å huske at jeg har lest noe sånt et sted en eller annen gang). Så kjip mor du har forresten… hadde aldri gjort noe sånt mot barnet mitt. Lykke til! Anonymkode: 09b4b...63d Ja, kjip mor. Men synes også TS er litt kjip.... Hadde jeg vunnet 2,5 mill, ville jeg absolutt gitt noe til moren min. Om ikke 300 000 kr, så kanskje halvparten, en reise, ny sofa e. l. Men vi har i utgangspunktet et kjempegodt forhold. Anonymkode: af5c6...e81 11
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #5 Skrevet 23. august 2022 Håper du har lært..å ikke lån henne mere. Anonymkode: c0c1b...f59 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #6 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes faktisk du kan unne moren din de pengene bår du vant så mye… Anonymkode: 2442a...074 Så mye faktisk. 2.5 er ikke veldig mye. Skal hun drive å bare gi ut 300k til alle de nærmeste som mor, far, kanskje to søsken, en venn, svigermor, svigerfar og kjæreste sitter hun igjen med 100k selv. Anonymkode: 858c6...fa8 32 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #7 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så mye faktisk. 2.5 er ikke veldig mye. Skal hun drive å bare gi ut 300k til alle de nærmeste som mor, far, kanskje to søsken, en venn, svigermor, svigerfar og kjæreste sitter hun igjen med 100k selv. Anonymkode: 858c6...fa8 So? hadde jeg vunnet 2,5 hadde jeg gladelig gitt moren min 300 000. Resten av de du nevner hadde jeg ikke gitt noe, hvorfor skulle jeg det? Moren min er min aller nærmeste, det betyr at jeg skiller mellom henne og andre løselig tilknyttede mennesker. Anonymkode: 9f6dd...6b6 11
Rhodiola Skrevet 23. august 2022 #8 Skrevet 23. august 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #9 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så mye faktisk. 2.5 er ikke veldig mye. Skal hun drive å bare gi ut 300k til alle de nærmeste som mor, far, kanskje to søsken, en venn, svigermor, svigerfar og kjæreste sitter hun igjen med 100k selv. Anonymkode: 858c6...fa8 Nei, bare moren. Hadde jeg vunnet så mye penger hadde jeg gitt det samme til moren min og jeg hadde gitt til mine tre barn. Alle andre får klare seg med evt. en fancy middag eller noe sånt, men jeg hadde gitt til moren og barna mine. Jeg syns også TS burde la være å kreve de pengene tilbake. Om du har meldinger som sier at det var et lån så har du en sak, men er det verdt det å miste kontakten med moren din, TS? Anonymkode: 0075d...350 6
BobbySocks Skrevet 23. august 2022 #10 Skrevet 23. august 2022 Hva har det å si at hun kutter deg ut, hun er jo en kjærring? Jeg hadde glatt involvert advokat. 8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #11 Skrevet 23. august 2022 Du kan jo prøve forliksrådet først? Men om hun nekter, må du nok før eller siden bestemme deg for om pengene eller relasjonen til moren din betyr mest. Et annet moment, om du kan bevise eller sannsynliggjøre at det var et lån - det å ta advokat og evt rettsak koster mye penger. Du er ikke garantert å vinne. Så det er sjanse for at vinninga kan gå opp i spinninga. Anonymkode: a7e5b...77b 2 1
Mrs Robinson Skrevet 23. august 2022 #12 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Moren min er min aller nærmeste, det betyr at jeg skiller mellom henne og andre løselig tilknyttede mennesker. Anonymkode: 9f6dd...6b6 Høres ikke ut som moren til ts tenker samme om datteren sin 22 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #13 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Synes faktisk du kan unne moren din de pengene bår du vant så mye… Anonymkode: 2442a...074 Du vet jo ingen ting om hvor godt forhold hun egentlig har til moren. De fleste har behov for et ihvertfall helt ok forhold til foreldrene sine, men når moren hennes rett og slett stjeler 300 000 kr av henne, noe hun i teorien gjør, så antar jeg forholdet deres ikke er blant de beste ‘mor-datter’ forhold. Ihvertfall ikke et særlig sympatisk trekk av moren. TS, dette høres ut som en vond konflikt og spørs ikke om dette vil føre til store brister i relasjonen din til moren din, advokat eller ei. Virker jo ikke som hun har tenkt å gi og mener jo tydeligvis selv hun har rett på disse pengene. Argumentet hennes om at hun ‘har betalt alt for deg’ frem til du ble 18 år er bare forkastelig. Det er jo en selvfølge og noe ALLE foreldre SKAL gjøre. Ingen skal føle seg presset til å liksom betale foreldrene tilbake for dette😞 Anonymkode: a1f3f...668 17 2 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #14 Skrevet 23. august 2022 Hvis du har dette skriftlig, kan du ta det til inkasso. Da har du bevis. Det hadde jeg gjort, om min mor var så råtten. Anonymkode: f1547...347 4 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #15 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): So? hadde jeg vunnet 2,5 hadde jeg gladelig gitt moren min 300 000. Resten av de du nevner hadde jeg ikke gitt noe, hvorfor skulle jeg det? Moren min er min aller nærmeste, det betyr at jeg skiller mellom henne og andre løselig tilknyttede mennesker. Anonymkode: 9f6dd...6b6 Enig. Jeg hadde ikke delt, om summen var så lav. Holder knapt til lånet mitt. Og resten vil jeg kose meg for. Ikke gi til andre. Anonymkode: f1547...347 1
Gjest Adobyen Skrevet 23. august 2022 #16 Skrevet 23. august 2022 Hvis moren din har det trangt økonomisk, så synes jeg godt at hun kunne fått de pengene helt uoppfordret.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Skrevet 23. august 2022 Om du ikke har bevis på at moren din har lånt pengene kommer du ingen vei. Anonymkode: 203c9...f94 1
Maleficenta Skrevet 23. august 2022 #18 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, bare moren. Hadde jeg vunnet så mye penger hadde jeg gitt det samme til moren min og jeg hadde gitt til mine tre barn. Alle andre får klare seg med evt. en fancy middag eller noe sånt, men jeg hadde gitt til moren og barna mine. Jeg syns også TS burde la være å kreve de pengene tilbake. Om du har meldinger som sier at det var et lån så har du en sak, men er det verdt det å miste kontakten med moren din, TS? Anonymkode: 0075d...350 men moren spurte om hun fikk låne pengene. Hun kan ikke etterpå si at hun mener ts skulle gitt de bort. Hadde vært noe annet om ts gav de av eget initiativ 6 3
Hannah80 Skrevet 23. august 2022 #19 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og nå nekter hun å betale meg tilbake, hun sier at det var premie penger og at jeg ikke bør tyne mora si for de pengene og at hun har betalt mat, klær osv til meg i 18 år før jeg flyttet ut så de pengene er hennes mener hun. Har jeg en sak her? Kan jeg få pengene tilbake på et vis? Redd for at hun kutter meg ut om jeg involverer advokat. Anonymkode: dc560...7ce Høres helt vilt ut! Det er jo en selvfølge at hun har stått for de kostnadene. Du skylder henne ikke èn krone. Man er ikke helt i vater, når man prøver å svindle sitt eget barn for 300 000 kroner. 23 7
Morten1 Skrevet 23. august 2022 #20 Skrevet 23. august 2022 At folk her inne synes det er greit å låne 300.000 for så gi faen å betale tilbake sier en del. 2,5mill er ikke mye i dagens målestokk, ja det hjelper, men det hadde langt fra gjort folk flest gjelds frie. Mor eller ikke, jeg hadde ikke syntes slikt holdning er greit, lukter gamlehjem på sine eldre dager. 27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå