norw Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Hvis formen ikke er noe bedre i morgen enn i dag, tror jeg det er best å sykmelde meg med egenmelding, mest pga type arbeid. Samtidig har jeg et annet oppdrag for morselskapet denne uka, som passer bedre med sykdomssituasjonen. Dette oppdraget er en enkel registreringsjobb som jeg føler at jeg har helse til nå. Denne registreringsjobben er det bare noen få som kan utføre, og det vil nok skape trøbbel om jeg ikke kan gjøre jobben. Er det lov å gjøre dette, og hva er det verste som kan skje om det blir oppdaget? Jeg vil tro at det er en forståelse for dette hos de som evt får egenmelding i morgen, de vet at dette er mer krevende for en syk person, men mulig at det er "er du syk, så er du syk" som gjelder. Det er kanskje en fare for at lønningskontoret oppdager at jeg både er syk og fører timeliste for jobbing.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Vet ikke hvordan dette stiller seg ved bruk av egenmelding. Men når man er sykemeldt, kan man være sykemeldt fra enkelte deler av en jobb, eller som du, sykemeldt fra den ene jobben som du ikke klarer nå. Anonymkode: 70846...7f8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Kan du ikke bare si du er for syk til og utføre den ordinære jobben, men du kan gjøre dette oppdraget, evt være helt borte? Tror ikke du kan føre egenmelding og jobb på samme dag. Anonymkode: 979aa...2df
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 1 hour ago, norw said: Hvis formen ikke er noe bedre i morgen enn i dag, tror jeg det er best å sykmelde meg med egenmelding, mest pga type arbeid. Samtidig har jeg et annet oppdrag for morselskapet denne uka, som passer bedre med sykdomssituasjonen. Dette oppdraget er en enkel registreringsjobb som jeg føler at jeg har helse til nå. Denne registreringsjobben er det bare noen få som kan utføre, og det vil nok skape trøbbel om jeg ikke kan gjøre jobben. Er det lov å gjøre dette, og hva er det verste som kan skje om det blir oppdaget? Jeg vil tro at det er en forståelse for dette hos de som evt får egenmelding i morgen, de vet at dette er mer krevende for en syk person, men mulig at det er "er du syk, så er du syk" som gjelder. Det er kanskje en fare for at lønningskontoret oppdager at jeg både er syk og fører timeliste for jobbing. Får du timelønn for timene du jobber for morselskapet? Eller er det din arbeidsgiver som får betalt for timene du jobber for morselskapet? Hvis det er det første, blir det litt feil å sykemelde seg fra én jobb så du Jan tjene mer penger i den andre jobben din. Om det er det siste, så ville jeg diskutert med arbeidsgiver om hvordan dere Jkan løse det. Anonymkode: 09dc1...f63
norw Skrevet 24. august 2022 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Får du timelønn for timene du jobber for morselskapet? Eller er det din arbeidsgiver som får betalt for timene du jobber for morselskapet? Hvis det er det første, blir det litt feil å sykemelde seg fra én jobb så du Jan tjene mer penger i den andre jobben din. Om det er det siste, så ville jeg diskutert med arbeidsgiver om hvordan dere Jkan løse det. Anonymkode: 09dc1...f63 Jeg fører timer, ja. Får også betalt per time i den vanlige jobben, ikke fast månedslønn. Kan fint gjøre begge jobbene i dag, tidsmessig, ved å jobbe for morselskapet utenom tiden jeg gjør den vanlige jobben, men fortsatt usikker på om jeg er frisk nok til å gjøre den vanlige jobben. Heller mest mot nei.
Miss91 Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 I min verden: nei. Hvis du kan utføre andre oppgaver sier du hva du kan og hva du ikke kan. Vi er IA bedrift, og her må de som melder seg syke gjennom en sjekkliste før de får godtkjent å være hjemme, evt restarbeidsevne kan brukes.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Man kan bli sykemeldt fra kun en av flere arbeidsgivere, eller alle. Jeg oppfatter det slik at det er to ulike ansettelsesforhold her. Sykemelding er også knyttet til arbeidsoppgaver, ikke bare diagnose. Har man beinbrudd vil jobb som butikkmedarbeider kunne bli vanskelig, men telefonintervju-jobben man har ved siden av vil være fult mulig jobbe i. Så det som eventuelt skjer er at sjef nr 1 kanskje blir furten dersom du ikke har kommet med forslag til tilrettelegging for sykedagene. Anonymkode: f6b21...fea
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 norw skrev (På 24.8.2022 den 6.15): Jeg fører timer, ja. Får også betalt per time i den vanlige jobben, ikke fast månedslønn. Kan fint gjøre begge jobbene i dag, tidsmessig, ved å jobbe for morselskapet utenom tiden jeg gjør den vanlige jobben, men fortsatt usikker på om jeg er frisk nok til å gjøre den vanlige jobben. Heller mest mot nei. Det normale når en er syk er å ringe sin leder. Og så vil leder spørre «kan du jobbe hjemmenfra?» eller noe. Det er helt normalt, feks, at man samtidig er syk og deltar på digitale møter. Jeg kan ikke tenke meg at et firma med selvrespekt vil si «nei, legg deg flat heller enn å jobbe litt». Men det er mulig de har preferanser for timeføring. Feks hadde min forrige abårbeidsgiver denne regelen: var du syk før lunsj og kom etter så førte du ikke egenmelding. Da førte du timer for hele dagen, fordi de var glad du kom. Møtte du gå hjem etter lunsj? Samme regel. De var glad du kom. Arbeider du ikke et slikt sted ville jeg nok søkt ny arbeidsgiver. Anonymkode: 98df5...284
norw Skrevet 25. august 2022 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det normale når en er syk er å ringe sin leder. Og så vil leder spørre «kan du jobbe hjemmenfra?» eller noe. Det er helt normalt, feks, at man samtidig er syk og deltar på digitale møter. Jeg kan ikke tenke meg at et firma med selvrespekt vil si «nei, legg deg flat heller enn å jobbe litt». Men det er mulig de har preferanser for timeføring. Feks hadde min forrige abårbeidsgiver denne regelen: var du syk før lunsj og kom etter så førte du ikke egenmelding. Da førte du timer for hele dagen, fordi de var glad du kom. Møtte du gå hjem etter lunsj? Samme regel. De var glad du kom. Arbeider du ikke et slikt sted ville jeg nok søkt ny arbeidsgiver. Anonymkode: 98df5...284 Dette er en litt spesiell arbeidsplass. Er bare én type type arbeid i den vanlige jobben. Kan ikke bare gjøre div forefallende arbeid, rydde osv, ikke som jeg har hørt om i hvert fall, men antagelig den litt fysisk krevende jobben eller ingenting. Det er ingen møter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå