Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på Sephora i Danmark og driver og lager meg en handleliste.

Jeg er helt fersk når det kommer til øyeskygger. Har hittil kun brukt litt bronser for dybde. Derfor trenger jeg litt hjelp med en anbefaling av hvilket palett jeg burde gå for. Har tenkt litt på ett av Natasha Denona sine mini paletter. Har hørt utrolig mye bra om den. Men så kom jeg over en review som sa den ikke ble anbefalt til nybegynnere, og så ble jeg i tvil igjen.

Så, hjelp :)  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp heller det du har lyst på enn noe du kanskje ikke kommer til å bruke. Skjønner heller egentlig ikke hvordan noe øyenskygge kan være for viderekomne og andre ikke bortsett fra at sterke farger kan virke voldsomt for de som ikke er vant med mye farger. Natasha Denona er dyrt da, så du må jo ha lyst til å bruke det. Blir bortkasta penger ellers

• Liker 6
Skrevet

Jeg orker ikke å kjøpe noe billig ræl som jeg ikke får brukt. Ønsker noe med kvalitet og som er enkelt å blende. Derfor spør jeg om tips.

Skjønner heller ikke helt det der med nybegynner og viderekommen, men så er jeg også helt fersk på det området.

Denona sine mini paletter koster vel ikke akkurat skjorta heller, rundt 250 kr.

Skrevet

Nei og det burde du heller ikke kjøpe, derfor sier jeg bare kjøp den som du har sett deg ut og vil ha. Nesten all øyenskygge av den kvaliteten oppfører seg likt. De kan være veldig fargesterke og litt vanskelig å blende ut, men det er jeg sikker på at du får teken på rimelig fort! :)

• Liker 1
Skrevet

Siden du er fersk i faget, ville jeg heller gått for en palett fra MAC. De er litt dyrere enn merket du nevner, men kvaliteten er gjennomgående bra, har god pigmentering, og lar seg blandes godt. I tillegg har du et stort utvalg, og kan om så sette sammen din egen med de fargene som passer best for deg og ditt behov. Penslene og børstene til MAC er også nærmest uovertrufne. De koster en del, men ved riktig rensing etter bruk, holder de seg i årevis. (Anekdotisk bevis: Mine er over ti år gamle, og er fortsatt som nye - til tross for daglig bruk).

Chanel har også en rekke gode med bra farger i Les Beiges-serien. Det samme med Bobbi Brown og Hourglass. Men dette er altså paletter hvor du må grave dypere i lommene. 

Anonymkode: 0b3b9...7b7

• Liker 3
Skrevet

Den beste kombinasjonen av rimelig og kvalitet er W7. Flere av palettene deres er Urban Decay dupes, og jeg merker ingen forskjell på om jeg bruker UD eller W7. Jeg har testa flere ganger ved å legge ett merke på hvert øyelokk (jeg har en palett fra hver som har nesten helt like farger, UD Naked og w7 In The buff). De er like enkle å bruke, gode å blende, og har like lang holdbarhet. 
Anbefaler Urban Decay sin øyeskyggeprimer også, den er litt pricey, men varer lenge. 

Anonymkode: 4acdc...9de

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste er å velge nyanser som passer til din hudtone og øyefarge. 

Anonymkode: f5118...99c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det viktigste er å velge nyanser som passer til din hudtone og øyefarge. 

Anonymkode: f5118...99c

Egentlig ikke. Det viktigste er å bruke de fargene man liker :) 

Anonymkode: 59a9b...416

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i dette! 

Skrevet

Tenker Naked Basis palettene er veldig ok for nybegynnere. Det er god kvalitet, de er nøytrale, og man har de nyansene man trenger. 

Morphe er ikke best når det kommer til kvalitet. Men fungerer utmerket, og her er det mye å velge i, uten at det blir et dyrt bomkjøp. 

Jeg synes også Tarte in Bloom er et nydelig nøytralt palett. 

Natasha Denona er som du skriver topp kvalitet. Men kan gjerne være litt fargesterke om du ikke er dreven på blending. 

Må også støtte anbefaling over om å kjøpe UD primer. Samt Mac børster. Om du har dette så har kvaliteten på skyggen enda mindre å si, da utstyret gjør jobben. 

Anonymkode: ea1a4...6ec

• Liker 2
Skrevet

Sephora i Køben har forresten ganske dårlig utvalg. Så greit å ha flere alternativer på lista.

Anonymkode: ea1a4...6ec

Skrevet

Glemte å nevne forresten at W7 får man kjøpt på Normal her i Norge :) eller på Lyko. 

• Nyttig 1
Skrevet

Når ble plutselig palett intetkjønn? Det heter da vitterlig en palett!

Anonymkode: 7455d...61f

Skrevet

Kjøp det du har lyst til og som har farger du liker. Når de skriver at de ikke er for nybegynnere er de ofte mer pigmentert og kan være vanskeligere å jobbe med før du har teknikken inne, men er du klar over det er det veldig greit å følge tutorials på youtube for eksempel. 

Jeg anbefaler ikke w7. Skal du ha et billigmerke gå heller for NYX, de er mer pigmentert. 

Anonymkode: 5985c...226

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler 6 skygger (hvordav 2 matte lyse nude) som du lager selv med hjelp av en ansatt fra MAC.

Kikk litt på Google for forslag. (Og søk gjerne etter «nude cool» eller «nude warm» ettersom undertone). 

Jeg synes ikke MAC er mega, men jeg bruker de selvlagde mer enn jeg har gjort med paletter ellers.

Har fra endel forskjellige merker, og det som er greia for min del er at jeg ender opp med å bruke kanskje 4 av 8-9 skygger. 

NARS/Anastasia/Urban Decay ser alle fristende ut - men de er ikke anvendelige og har ikke matte skygger som passer over globalen (lyse nude). 

Koster er viktig ja, men jeg har kjøpt Zoeva før som er rimeligere enn MAC. 

Støtter Urban Decay primer - originalen :) 

Og så liker jeg MAC sine linere, Urban Decay og. Unngå sort og flytende, ta heller brunlig i tone som passer deg (varmere eller kaldere). 

Tarte sin synes jeg ser veldig fin ut, men sitter på gjerdet fordi den og har mørke skygger jeg vet ikke kommer til å brukes for min del. 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 19.18):

Men finner du farger øyne dine kler,popper de virkelig ut🤩

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...