AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Del Skrevet 23. august 2022 Bra for pus? Anonymkode: 6c0b6...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Del Skrevet 23. august 2022 Leste på en gruppe at de tilsatt ekstra salt i fôret for at katten skal drikke mer (dårlig) og når jeg ser på en av tørrfôr pakkene nå så er det jo bare diverse kjøttmel.. Virker ikke helt bra. Meld deg inn i «kattens atferd og helse» på facebook og søk i søkefeltet eller spør der. Anonymkode: 8e71a...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #3 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Leste på en gruppe at de tilsatt ekstra salt i fôret for at katten skal drikke mer (dårlig) og når jeg ser på en av tørrfôr pakkene nå så er det jo bare diverse kjøttmel.. Virker ikke helt bra. Meld deg inn i «kattens atferd og helse» på facebook og søk i søkefeltet eller spør der. Anonymkode: 8e71a...dc2 Det der måtte jeg sjekke, for jeg stoler ikke på «en gruppe sa at». Å jeg kan ikke finne noe sted at carnilove har høyere saltinnhold enn annet for. håper noen kan komme med kilder på dette hvis det finnes. Vi bruker det selv, så hvis det faktisk er sånn at de har unødvendige saltmengder i foret så må jeg revurdere tørrforet til pus. Anonymkode: f178f...81b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 24. august 2022 #4 Del Skrevet 24. august 2022 "Leste på en gruppe" kan være mye rart 🙄 Hvis man leser på innholdsfortegnelsen er ikke salt nevnt. Foret inneholder mye kjøttmel, noen vil si ferskt kjøtt i tørrfôr er bedre, jeg er ikke sikker. Tørrfôr behandles såpass mye under produksjon at jeg ikke tror det er mye ferskt igjen av det kjøttet uansett. Om katten din funker på Carnilove så ville jeg fortsatt. Jeg vil uansett anbefale å fore våt eller råfor daglig for å få i pus godt med væske, de er ikke laget for å spise tørr mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #5 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der måtte jeg sjekke, for jeg stoler ikke på «en gruppe sa at». Å jeg kan ikke finne noe sted at carnilove har høyere saltinnhold enn annet for. håper noen kan komme med kilder på dette hvis det finnes. Vi bruker det selv, så hvis det faktisk er sånn at de har unødvendige saltmengder i foret så må jeg revurdere tørrforet til pus. Anonymkode: f178f...81b Ja derfor jeg skrev det, har ikke sjekket opp i det selv for har aldri vurdert fôret. Men det er ganske mange fôr produsenter som gjør det så det skulle egentlig ikke forundre meg altså. Det er jo uansett dobbelt så mye salt innhold i tørrfôr som i våtfôr. Anonymkode: 8e71a...dc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Del Skrevet 24. august 2022 Arx skrev (2 minutter siden): "Leste på en gruppe" kan være mye rart 🙄 Hvis man leser på innholdsfortegnelsen er ikke salt nevnt. Foret inneholder mye kjøttmel, noen vil si ferskt kjøtt i tørrfôr er bedre, jeg er ikke sikker. Tørrfôr behandles såpass mye under produksjon at jeg ikke tror det er mye ferskt igjen av det kjøttet uansett. Om katten din funker på Carnilove så ville jeg fortsatt. Jeg vil uansett anbefale å fore våt eller råfor daglig for å få i pus godt med væske, de er ikke laget for å spise tørr mat. Ja det kan det men det er jo greit å bli opplyst om påstanden slik at man kan sjekke det selv å ta det med i betraktningen. Anonymkode: 8e71a...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Del Skrevet 24. august 2022 Carnilove er kornfritt, det er hvert fall positivt. Har lest at f eks Royal Canin har en del sukker i fôret sitt? Huff det er så dumt når man leser, og så ikke husker hvor man har lest det.... Anonymkode: eb644...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #8 Del Skrevet 24. august 2022 Vet ikke med innhold, men ingen av mine tre spiser det. (og hun yngste elsker salt potetgull) Anonymkode: 85d5b...594 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå