Gå til innhold

De første tre mnd med baby - hvor mye sier de om babys personlighet og «lynne»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man hører så mye om fjerde trimester og at baby egentlig omtrent ikke er født enda. Jeg har nesten forstått det sånn at det er først ved 3 mnd og oppover du kan bli kjent med babyen din. Men babyer er jo forskjellige de første 3 mnd også! Hvor mye sier disse første 3 mnd om hvordan babyen er? Feks kan man «konkludere» med godt sovehjerte dersom de viser tendenser til dette de første 3 mnd? Alt går selvsagt i faser, men man hører jo om de som sov natten gjennom fra fødsel og aldri har sett seg tilbake

Anonymkode: 07652...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ingen nevneverdig endring etter de tre første månedene sånn personlighetsmessig, nei. Man merker jo selvfølgelig at baby blir eldre og utvikler seg, men han gikk ikke fra klistremerkebaby til sovebaby, nei😅

Anonymkode: b5dfb...a49

Skrevet

Nå er barnet vårt 4 år men vi har alltid sagt at han har ikke forandret seg sååå mye siden han var bare noen mnd gammel. Masse temperament og ikke så glad i å sove 😅 Alltid vært slik.

Anonymkode: 61af8...00b

• Liker 1
Skrevet

Vi kunne se ganske tidlig trekkene deres.

Anonymkode: a42ba...f42

Skrevet

Mamma sa til meg allerede da ungen var et par uker gammel at han kom til å bli en aktiv type. Han er slik fortsatt, fire år etterpå. Villstyring. 

Anonymkode: 68567...636

Skrevet

Fra fem mnd kan man se babyens grunnleggende temperament. 

Anonymkode: 850aa...eb9

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes ikke det var mulig å se noen tegn til hvilken personlighet og lynne de kom til å ha før tre måneder. Begge mine var eksepsjonelt rolige og bedagelig babyer. Sånn ved 6-8 mnd kom temperament og viljen mer tilsyne, og aktiviteten gikk fra å pludre veeeeldig bedagelig og ikke ha dårlig tid. Til å spole over gulvet og ingen hemninger. Slik er de i dag også, helt ville gutter 🥴

Anonymkode: 67e61...2c0

Skrevet

Førstemann, en gutt, var og er veldig rolig. Godt sovehjerte, lite gråting, tålmodig og flink til å leke selv. Har vært sånn siden han ble født til nå (4 år).

Andremann, ei jente, var veldig rolig og øik sin bror første 6 mnd. Etter det har hun blitt totalt motsatt. Gikk fra gode søvnrutiner til helt Texas på nettene, gråter nye, sutrer, mammadalt og kjempesterk vilje.

Anonymkode: 20951...72f

Skrevet

Litt needy, glad i oppmerksomhet, fort sint og en smule slu og utspekulert. Det var det jeg leste ut av babyen den første tiden og det har stemt bra også nå etterpå :) 

Anonymkode: a2bb5...248

Skrevet

Har to barn, nå 6,5 og 8. De forandret seg mye, og mye gikk opp og ned. Trass, vilje, gråting, soving, etc skiftet fortere enn været. Men lynnet er likt fra fødsel til nå som de er eldre. Tror det er ganske fast

Anonymkode: 20951...72f

Skrevet

Mine tvillinger var ekstremt ulike fra første dag. Den ene var rolig, sov mye, og virket sindig og avbalansert. Den andre var det ekstremt mye lyd i, og full fart og tjo hei fra morgen til kveld. I dag, 11 år senere, er det akkurat det samme.

Anonymkode: dd110...aef

Skrevet

Lynne kan man se ganske tidlig. Men det blir mer og mer tydelig fra 5-6 mnd og oppover synes jeg. 

Skrevet

Min var en veldig harmonisk baby og er nå en veldig harmonisk 10-åring.

Jeg var en krakilsk kolikkbaby og har alltid hatt temperament og vært mer kynisk og «mørk» enn solstrålebarnet mitt (skjønner ikke hvor det gode gemyttet kom fra!)

Anonymkode: 40d2b...7c1

Skrevet

Min første var allerede et stabeist, som visste hva hun ville, og svært aktiv. Og det er hun i dag og.

Andre veldig rolig, og ville ha mye fysisk kontakt. Og sånn er han i dag og.

Anonymkode: 1cf65...7b7

Skrevet

Syntes jeg kunne se det allerede på sykehuset. Misfornøyd, observant, skeptisk. Slik er hun ennå, tre år senere. Heldigvis er hun sjarmerende, morsom og smart, det veier opp for det andre😅

Anonymkode: 1e139...2e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...