Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en miljøterapeutstilling med døgnturnus 4 dager på 7 dager fri, 3 dager på 7 dager fri. 

Jobben er 4 timer unna der jeg bor nå med bil -  7 timer hvis man reiser kollektivt. 

Jeg har veldig lyst til å søke, men er usikker på hvordan pendlingen blir. Hadde dere orket det?  

Jeg har ikke bil per i dag, men tenker å kjøpe en, men usikker på om det ville vært best å reise kollektivt eller kjøre selv. Hvis jeg kjører selv tar det jo mye mindre tid, men det blir jo også dyrt i lengden. Med mindre jeg kjøper El-bil. 

Anonymkode: 412b9...27f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke flytte?

Skrevet

Da må du jo skaffe deg både hybel og bil, for det blir nok slitsomt.

Anonymkode: 6d8b1...3e4

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke pendle fire timer hver dag. Seriøst... 

Ikke bare bruker du opp all fritiden din, men du kommer også til å bruke så mye penger at det ikke er klokt. 

Anonymkode: 0d4b3...239

• Liker 1
Skrevet

Er det medlever?

Anonymkode: 1afc7...161

Skrevet

Hva innebærer døgnturnusen? Betyr det at du også sover på jobb, og er der kontinuerlig i 3/4 dager?

Anonymkode: f1693...88d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke bare bruker du opp all fritiden din, men du kommer også til å bruke så mye penger at det ikke er klokt. 

Det er døgnturnus. Regner med at det betyr at hun bor på jobb 24/7 de dagene hun er på jobb, og så har fri 7 dager. Det blir mao kun kjøring til jobb 5-6 ganger i måneden. Ved døgnturnus er jo også boutgifter inkludert.

Anonymkode: 216e1...36c

• Liker 3
Skrevet

Om du bor der (medelever) er det jo ikke noe stress. Jeg ville ha kjøpt en elbil da, så du slipper 7 timer kollektivt. Pluss at den er praktisk å ha i friperioder. Veldig greit å slippe å se brukerne sine når man har fri, og veldig greit med komprimerte arbeidsperioder. Flere i mitt kull på vernepleien hadde medleverturnus et stykke unna før de etablerte seg, og de trivdes godt.

Anonymkode: 9c9ab...bb3

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er døgnturnus. Regner med at det betyr at hun bor på jobb 24/7 de dagene hun er på jobb, og så har fri 7 dager. Det blir mao kun kjøring til jobb 5-6 ganger i måneden. Ved døgnturnus er jo også boutgifter inkludert.

Anonymkode: 216e1..

Jepp! 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Da må du jo skaffe deg både hybel og bil, for det blir nok slitsomt.

Anonymkode: 6d8b1...3e4

Bor jo på jobben. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er jo 3 dager jeg bor på jobb og 7 dager fri. Så en gang i uka ca jeg må kjøre frem og tilbake

Anonymkode: 412b9...27f

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du har 7 dager fri, så tror jeg det skal gå. 4 timer er langt, samtidig så er det da 4 timer to ganger i uka (frem og tilbake), så det bør jo gå fint. Den tidligere arbeidsplassen min lå 20 minutter unna der jeg bor, men med rush og diverse, så brukte jeg nok fort 3 kvarter. Og det var hver dag. Nå jobbet jeg riktignok ikke der lengre, men det er en annen historie. 

Anonymkode: 169ed...555

• Liker 1
Skrevet

Tror det kan funke greit. Kan til og med tenke meg til at du slapper mer av i friperioden når du bor så langt unna.

Angående det med å kjøpe bil eller bruke kollektivtransport kommer litt an på hvordan kollektivtilbudet er. Hvis det er greit, passer med arbeidstidene dine og du slipper å bytte mange ganger, hadde jeg heller brukt det enn å kjøpe bil, da kan du slappe av på turen, men hvis hele dagen går på venting, og du må stresse med bytting, er det vel like greit å kjøpe bil.

Skrevet

Ja, sove tre dager på jobb og syv dager fri virker ok. Du kan teste ut kollektivtilbudet før du velger å kjøpe bil. 

Anonymkode: cd504...47a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...