AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Er svært plaget med hodepine, har «vanlig» hodepine nesten hele tiden, de fleste dagene går bra uten smertestillende, men jeg har «anfall» av svært intens stikkende hodepine som gjerne varer i 2-4 dager hver mnd. spesielt etter dårlig søvn. Har kartlagt i 2 mnd på skjema fra lege. I morgen skal jeg inn å de skal se på skjema. Er ganske sikker selv på at jeg har migrene.. kan jeg forvente å få migrenemedisin allerede i morgen, eller må man igjennom videre kartlegging? Noen med erfaring rundt dette? Anonymkode: dc366...910
Jøyemeg Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 For å få anfallsmedisin, triptaner, pleier det å være: prøv disse, fungerer de har du migrene. For å få Botox eller cpgr hemmere er det en lengre vei å gå. 3
Helene Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er svært plaget med hodepine, har «vanlig» hodepine nesten hele tiden, de fleste dagene går bra uten smertestillende, men jeg har «anfall» av svært intens stikkende hodepine som gjerne varer i 2-4 dager hver mnd. spesielt etter dårlig søvn. Har kartlagt i 2 mnd på skjema fra lege. I morgen skal jeg inn å de skal se på skjema. Er ganske sikker selv på at jeg har migrene.. kan jeg forvente å få migrenemedisin allerede i morgen, eller må man igjennom videre kartlegging? Noen med erfaring rundt dette? Anonymkode: dc366...910 I første omgang for du triptaner. Migrenemedisin som tar anfallet. Du trenger sikkert kvalmestillende i tillegg. Medisinene hjelper. Du er skikkelig dårlig når du har anfall, men de rette medisiner hjelper. Frisk mot, lykke til. 1
Kalevala Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Jøyemeg skrev (13 timer siden): For å få anfallsmedisin, triptaner, pleier det å være: prøv disse, fungerer de har du migrene. Det er nok dessverre sant at det ofte er sånn - men dette er ikke en lovlig måte å stille diagnose på. Migrenediagnosen skal stilles basert på klinisk vurdering etter standard kriterier for migrene. Av og til får man ikke effekt av den første anfallsmedisinen man prøver. Hvis man han fått beskjed om at det da ikke er migrene, går man kanskje ikke til legen igjen. Men så er det 6 andre anfallsmedisiner som kan testes og som kan gi god effekt. 1
Kalevala Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Det er ikke vanskelig å stille diagnosen migrene, og om legen gjør det i dag bør du også få med deg anfallsmedisin. Hold oss gjerne oppdatert <3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Tror du må få diagnosen og medisiner av nevrolog først, da vil de sikkert prøve akuttmedisin mot anfall men også forebyggende medisiner som atacand, sarotex,neurontin etc Anonymkode: 95f33...b43
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Du kan sjekke ut hodepinenorge for råd og veiledning; Hodepine Norge | Facebook Anonymkode: 913ca...a3f 1
Gidavmeg Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 Jeg måtte innom nevrolog på sykehuset. Han stilte diagnose etter 2 min samtale. Det var over et års ventetid på å få den timen
Kalevala Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tror du må få diagnosen og medisiner av nevrolog først, Neida, de aller fleste (90%) får hjelp til migrenen sin hos fastlegen. Der får du både forebyggende behandling og anfallsbehandling. 2
Jøyemeg Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Kalevala skrev (5 timer siden): Det er nok dessverre sant at det ofte er sånn - men dette er ikke en lovlig måte å stille diagnose på. Migrenediagnosen skal stilles basert på klinisk vurdering etter standard kriterier for migrene. Av og til får man ikke effekt av den første anfallsmedisinen man prøver. Hvis man han fått beskjed om at det da ikke er migrene, går man kanskje ikke til legen igjen. Men så er det 6 andre anfallsmedisiner som kan testes og som kan gi god effekt. Et veldig viktig poeng!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Det er ikke vanskelig, men det kan være vanskelig å finne den rette. Jeg ble henvist til nevrolog, og hun satte igang mølla. For mitt råd er gå til nevrolog. Jeg har ca 25 anfall i måneden, noen ganger 2 mnd i strekk, gikk til legen når jeg var i 8 uke og helt fortvilet. Rådet hand var, «ta mere medisin. Og ikke bekymre deg sånn». Når jeg sa jeg ikke var bekymret, bare utslitt sa han « migrene var omdiskutert..» Nevrologen min ble bare ; 😱😬🤬 Anonymkode: a1cbe...da2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Last ned appen Brain Twin. Registrer alle anfallene dine der. Da kan du over tid se evt triggere og om medisinen fungerer eller ikke. Anonymkode: b88b0...74e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Nei jeg fikk imigran hos min fastlege og den fungerer bra for min migrene. Anonymkode: 4d918...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå