Gå til innhold

Finnes det sovepose for 4 åringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min tar av dynen om natta som gjør at han ofte klager dagen etter på at det var kaldt og at han frøs. Da må jeg stå opp flere ganger om natta for å sjekke og det går utover søvnen min🥲

Lurer på om det finnes soveposer til en som er snart 4 år gammel

Anonymkode: 6e80c...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes tur-soveposer.

Men, og ikke ta dette ille opp, du er ikke litt vel hønemor her? Friske 4åringer klarer å trekke opp dyna selv...

Anonymkode: db5a4...de0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes tur-soveposer.

Men, og ikke ta dette ille opp, du er ikke litt vel hønemor her? Friske 4åringer klarer å trekke opp dyna selv...

Anonymkode: db5a4...de0

Han glemmer å gjøre det når han er i dyp søvn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha det litt varmere i huset da, eller legg han i pysj 😊 han et stor nok til å ordne dette selv 😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sønnen min tar av dynen om natta som gjør at han ofte klager dagen etter på at det var kaldt og at han frøs. Da må jeg stå opp flere ganger om natta for å sjekke og det går utover søvnen min🥲

I alle dager. Du sjekker til gutten før du legger deg og tar da på dyna. Før og etter det så klarer han seg selv. Du lar din 4åring bestemme og du lar det gå utover søvnen din? Makan

Anonymkode: d1266...2e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det, men de uten arm er egt ganske enkle.  Jeg vil tro det går lett å sy en selv, ev med litt hjelp av en litt mer sy-kyndig..  

Anonymkode: 0f187...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hel pysj bruker vi på 4 åring..og om det er kaldt har hun genser og strømpebukse under. Hun bruker ikke dyne 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hæ står du opp å sjekker flere ganger om natten om han har dyna på?

Anonymkode: a4d97...ee5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 3 åring sparker alltid av seg dynen fordi han er varm. Tar den på når jeg legger meg, men ender med at han sparker den av igjen og er iskald når han våkner. Har ikke vært kald når det er varmere ute, men nå i kjølig vestlandsvær så løser vi det med pysj. 

Nekter han pysj så må han faktisk bare være kald, jeg kan ikke stå opp hele natten fordi han ikke vil kle på seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi festet dyna med strikk i 3 av 4 hjørner. Tok sånn strikk vi bruker på regnbuksene, festet en hårstrikk i hver ende og la den under madrassen. Så fester vi bunn-hjørnene med hårstrikkene så de sitter ganske stramt og holder seg på plass. 

Hun har seng med kant rundt, så det ene hjørnet oppe (mot veggen) er også festet sånn. Da kan hun ta av dyna hvis hun blir for varm, og finne den igjen når hun er halvvåken og fryser. 

Har redusert oppvåkningene med sikkert 70%! :)

Anonymkode: 2806c...a8d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må du stå opp og sjekke..? 

Han er 4. Han får lære seg å ta på dynen selv om han fryser. Om du går inn og gjør det for ham, så lærer han det ikke. 

Her går vi inn og legger dynen på når vi selv går og legger oss. Ramler den av ila natten, får han ordne det selv. 

Han har pysj og sokker på som regel.

Anonymkode: 708a2...5a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pysj og sokker. Blir han for kald da, så øk temperaturen på rommet 2-3 grader. 

Anonymkode: af7a2...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått inn og sjekket dyna rett før jeg la meg selv, men ikke noe mer før morgenen.. er han så kald ar han våkner, så er han våken nok til å krype under dyna igjen. 

Anonymkode: af7a2...f8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...