Gå til innhold

Pakke til tur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min gutt går i 8 trinn og skal på overnattingstur med klassen. De må ha med: sovepose, liggeunderlag, klær, ekstra sko og mat. Han er liten og kan ikke ha en større sekk enn hva vi har. Men får ikke plass til alt i sekken. Jeg sa at han må bære liggeunderlag. Han sier at læreren sa at de kan ikke bære noe utenom sekken. De skal gå i ca 1 time. Noen råd? 

Anonymkode: 4c98a...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dere låne sekk? Slik tursekk hvor man kan fest liggeunderlag bakpå? Det veier jo ikke mye. Sko kan knytes utenpå sekk. 

Anonymkode: 5b3f6...8be

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan dere låne sekk? Slik tursekk hvor man kan fest liggeunderlag bakpå? Det veier jo ikke mye. Sko kan knytes utenpå sekk. 

Anonymkode: 5b3f6...8be

Da blir sikkert sekken stor. Han er ganske liten. Men kanskje bedre med en stor sekk enn å bære ting utenom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvor liten er han egentlig? De fleste tursekk på mellom 40 og 50 liter passer min jente på 10 år, og hun er også liten. Telt, sovepose og liggunderlag festes selvfølgelig utenpå sekken. 

Anonymkode: 5fb23...f94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Da blir sikkert sekken stor. Han er ganske liten. Men kanskje bedre med en stor sekk enn å bære ting utenom 

Min gutt gikk et godt stykke med denne i fjor, da gikk han i 5. klasse:

https://www.speidersport.no/asivik/192399/speidersekken-til-barn-asivik-hiker-50-liter-red

Her står det: Kroppslengde: 125–155 cm

Mindre enn det kan han vel ikke være?

Den har fint plass til å feste både sovepose og liggeunderlag utenpå. Det finnes sikkert noe lignende til lavere pris også.

Anonymkode: 3649d...bf4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Min gutt går i 8 trinn og skal på overnattingstur med klassen. De må ha med: sovepose, liggeunderlag, klær, ekstra sko og mat. Han er liten og kan ikke ha en større sekk enn hva vi har. Men får ikke plass til alt i sekken. Jeg sa at han må bære liggeunderlag. Han sier at læreren sa at de kan ikke bære noe utenom sekken. De skal gå i ca 1 time. Noen råd? 

Du binder liggeunderlaget utenpå sekken. 😊

Anonymkode: 8554e...312

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du binder liggeunderlaget utenpå sekken. 😊

Anonymkode: 8554e...312

Ok. Da må jeg finne ett litt tynnere liggeunderlag 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor liten kan en 13 åring være? Så sant han ikke går under kategorien kortvokst så klarer han en vanlig tursekk

Anonymkode: 27241...9d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan2021
16 hours ago, AnonymBruker said:

Ok. Da må jeg finne ett litt tynnere liggeunderlag 😀

Pass på så liggeunderlaget ikke blir for tynt, det må ha en "R-verdi" på minst 3-4 på denne tiden  ! Bamse Extreme/Mammut/ Helsport Extreme er billig, veier ingenting og kan lett henge og dingle bak på sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...