AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Hei, jeg har flyttet inn i nytt hus. Ved en glipp ble en klatrehortensia klippet ned. Jeg lurer på om noen vet om det er mulig å redde planten? Planen min var å la den klatre på et espalier ved husveggen. Nå står det bare noen grener på 10-15 cm igjen. Planten sto i et hjørne ved en levegg. Og klatret oppetter den og garasjeveggen. Den virket veletablert. Jeg tror den var ca 180 høy og minst 60 cm bred. Alternativt er å kjøpe en ny. Og evt. plante den et annet sted. Er det noen som vet om det finnes klatrehortensia på den størrelsen i salg? Anonymkode: e6511...fc2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Vi har en på 4 meter, siden kan sdu bøye greinene ned i jorda så kommer det nytt med røtter den du klipte kraftig vil nok også komme på nytt. Anonymkode: b9d9c...581
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Det er ikke sikkert den rekker å skyte så mye nye skudd i år. Sesongen går jo mot slutten nå. De skuddene den evt rekker å skyte nå, er dessverre myke og sårbare for frost og kulde, ikke herdet ordentlig. Det er alltid tupper og nye skudd som fryser mest om vinteren og går dukken. Jeg ville latt den stå og sett om den kommer sterkt igjen til våren. Anonymkode: 84009...734
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Tusen takk for svar! Da lar jeg den stå og håper den kommer igjen til våren. Anonymkode: e6511...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå